CEE EN AA

Kortgeleden was ik voor het eerst sinds tijden weer eens bij cee en aa. Een enkele keer heb je wel eens mazzel en vind je iets leuks. Zo ook deze keer. Ik dacht bij mezelf: kom Trui, doe eens gek en koop niet één, maar twee nieuwe truien. Ik moet mijn naam toch eer aandoen, zo af en toe.

Vanochtend wilde ik het tasje van de winkel wegdoen, want ik hoefde niet terug, beide truien passen royaal. Een trui moet een beetje ruim zitten, vind ik. Nauw aansluitende truien vind ik niet zo mooi. Dan zijn namelijk de (eventueel aanwezige) overbodige lovehandles zo goed te zien. En niemand hoeft te weten hoeveel overbodige lovehandles ik heb, nietwaar. Tasje weg dus. In het tasje bleek nog een soort flyer te zitten, met de mededeling dat de winkelketen feest viert. Leuk, een feestje! Zoals u vast wel weet, ben ik groot voorstander van feestjes.

Op de flyer staat groot: Kras en win één van de fantastische prijzen. Hoofdprijs Fiat 500C.

Nou, die wil ik wel, want vind het een leuk autootje. Dus ik kras en onthul mijn wincode. Dan ga ik naar de aangegeven site en vul (bijna) alle gevraagde gegevens in. Mijn telefoonnummer laat ik weg. Als ze me willen laten weten dat ik heb gewonnen, kunnen ze me altijd via de mail bereiken. Ik wil door om te bevestigen, maar dat gaat niet, want…….

Ik kan alleen meedoen met het feestje van cee en aa als ik toestemming geef om eenmalig door de postcodeloterij gebeld te worden en daartoe dient mijn telefoonnummer ingevuld te worden. Pardon? Wat zegt u? Ja, het staat er echt. Nou vind ik die loterij niet bepaald geweldig. Vanaf het begin hebben we meegespeeld en we hebben, let goed op, wel één keer een beker ijs mogen halen. That’s it. Ik wil dus niet door die club gebeld worden. Al backspacend verwijder ik al mijn zorgvuldig ingetikte gegevens. Zijn ze nou helemaal betoeterd! Gaat het nou om een feestje van cee en aa? Of wil de postcodeloterij nog meer mensen hun geld afhandig maken en is de winkelketen het hiermee eens. Is die winkelketen soms één van de goede doelen van die loterij?  

Hoe het ook in elkaar steekt, ik weiger hier aan mee te doen. Voorlopig ga ik niet meer naar cee en aa, want ik vind die actie met die flyers, zeer misleidend. En die loterij? Die heeft die acties eigenlijk helemaal niet nodig. Toestemming of geen toestemming, ze bellen toch wel.