SCHIJN

“Zeg Trui, moet je niet weer eens een stukkie schrijven?”

“Nee, geen zin.”

“Dan maak je toch zin.”

“Kijk, dat vind ik dus het probleem, dat ik zin moet maken. Dat wil ik helemaal niet. Ik wil gewoon met regelmaat enthousiast gaan zitten en dan schrijven, of lezen en reageren. Maar dat lukt me niet meer.”

“Hè, hoe komt dat nou? Je hebt er altijd zo’n plezier in gehad. Het geven en vooral het krijgen van reacties vond je zo leuk.”

“Vond, ja. Nu niet meer zo.”

“Waarom niet? Ik snap er niks van. Wat ga je dan doen?”

“De logwereld is niet echt, alles is maar schijn.”

“Hoe kom je daar nou opeens bij? De stukjes die je schrijft zijn toch echt? En de stukjes die door anderen worden geschreven zijn net zo echt, dus, wat bedoel je nou eigenlijk?”

“Laat maar zitten, ik heb ook geen zin in een discussie.”

“Nee, nu wil ik het weten ook. Wat bedoel je precies?”

“Weet je, toen ik begon met bloggen in 2007, was alles nieuw en leuk en aardig. Al snel had ik een vaste groep bloggers om te bezoeken. Een groep die ook regelmatig bij mij kwam. Dat was leuk en er ontstonden zelfs vriendschappen zonder de mensen ooit gezien te hebben. Dacht ik.”

“Wat is er dan veranderd?”

“Dat weet ik niet precies, maar het is nu gewoon anders. Er zijn nog steeds vaste bezoekers en daar ben ik ook blij mee, maar er zijn er ook die om de een of andere duistere reden niet meer langskomen en me zelfs uit hun linkenlijst hebben geknikkerd. En dat vind ik dus niet leuk.”

“Jemig mens, daar trek jij je toch niets van aan? Je schrijft toch voor jezelf?”

“Dat zegt manlief ook, maar ik trek het me wèl aan en daarom kap ik er mee.”

“Dat vind ik dus dom.”

“Dat mag, maar ik doe het toch.”

“Jammer.”

Voorlopig verdwijn ik dus uit logland. Misschien kom ik ooit hier terug. Misschien begin ik ooit ergens anders opnieuw. De toekomst zal het leren. Dank aan alle trouwe bezoekers en misschien tot ziens/schrijfs.

42 reacties

  1. jokezelf said,

    3 maart 2013 bij 2:09 PM

    Jammer hoor, maar ik begrijp het wel. Ik hoop je t.z.t. weer ergens te kunnen lezen.

  2. Trees said,

    3 maart 2013 bij 2:20 PM

    Ach lieve Trui, ik zal je missen! Maar als het niet meer goed voelt kun je beter even stoppen. Misschien tot blogs, hier of ergens anders! Het ga je goed en meneer Trui ook! Liefs, Trees

  3. Desire said,

    3 maart 2013 bij 3:53 PM

    Heu … ik heb je onlangs aan mijn linkenlijst toegevoegd. Juist omdat iedereen op zijn eigen manier schrijft/blogt. Maar ik respecteer je keuze, het moet natuurlijk wel goed voelen. Kom je ons, bloggers, nog wel een bezoekje brengen?😉

  4. sumi said,

    3 maart 2013 bij 4:15 PM

    Jammer!! Ik snap het wel. Als anderen je schrappen, voelt dat als een afwijzing. Afgewezen worden is nooit leuk, maar je doet het zelf ook (dit bedoel ik algemeen, niet persoonlijk) en vaak niet eens bewust. Mensen / vrienden zijn ‘ships passing by’ ! Maar één ding staat vast: ik heb bij jou een vaste aanlegplaats! XXX

  5. 3 maart 2013 bij 5:30 PM

    Ik ken je, dus ik weet dat je het meent! Hopelijk zien .horen en lezen we nog wel van elkaar. Dag Trui, goed aan je zelf blijven denken hoor!

  6. Mrs. T. said,

    3 maart 2013 bij 8:39 PM

    Nou ja zeg wat jammer. De ‘goeden’ lijden nu dus onder de ‘slechten’. Niet leuk. Maar goed, je moet uiteraard doen wat voor jezelf het beste voelt.

  7. ingeding said,

    3 maart 2013 bij 8:49 PM

    logland is veranderd, o.a. door de komst van twitter en facebook. ik ging ook van 30 a 40 reacties naar soms maar 3 of 4 en van honderden bezoekers per dag tot nu soms nog maar 200.. maar ik doe het nog steeds voor mezelf. ^^ en als je er geen schik meer van hebt, waarom zou je het dan nog doen idd..
    wie weet en dan tot snel! ^^
    het ga je goed X

  8. 4 maart 2013 bij 12:59 PM

    Ondanks dat ik je begrijp ben ik het niet 100% met je eens, evengoed is het uiteraard jouw beslissing of je wel of niet logt en zo ja hoe. Dat hebben we te respecteren en dat doe ik dan ook.

    Pas op jezelf, geef je hubbie een dikke knuffel, wellicht tot leess’.
    {knuf}

  9. hannekelive said,

    4 maart 2013 bij 4:29 PM

    jammer trui, maar ik begrijp je wel. bij mij is de fut er ook aardig uit.
    sinds weblog dwars ging liggen is het een beetje anders geworden.
    vaste bezoekers ben ik helemaal uit het oog verloren en dat is jammer.
    ik heb atijd van je stukjes genoten en hoop dat je ooit…..
    het ga je goed, trui, doe de groeten aan meneer trui en wie weet komen we elkaar nog wel eens tegen
    xx

  10. rietepietz said,

    4 maart 2013 bij 7:04 PM

    Ik lees nog helemaal niet zolang bij je maar vind het tóch jammer dat je stopt . Er zijn inderdaad nogal wat “aardverschuivingen”geweest ,vooral door het gedoe bij web-log, maar ik heb nou juist de indruk dat het logwereldje weer opkrabbelt !
    De band met bloggers kan heel hecht zijn maar is toch ( meestal) ánders dan de band met mensen in het echte leven .
    Het is reuze jammer als je logplezier door iets ánders verpest wordt dan een “writersblock” , maar ik ken de situatie niet die jouw logplezier vergalt. Nogmaals héél jammer ,ik lees graag bij je !
    Je blijft natuurlijk van harte welkom op mijn site en je link blijft gewoon staan tot je hem er zélf af wilt hebben !
    Ik wens je een fijn voorjaar en hoop stiekem je toch na de zomer weer hier ergens tegen te komen XXX

  11. Maria Kool said,

    5 maart 2013 bij 9:37 PM

    ik mis het wel maar alles is anders

  12. 5 maart 2013 bij 9:40 PM

    Jammer, maar ik begrijp je argument. En al zou ik het niet begrijpen: het is jouw beslissing en je bent je eigen hoofdredacteur. Lieve Trui, het ga je goed! Liefs Kakel

  13. Regina said,

    6 maart 2013 bij 9:18 AM

    Ik vertoef ook al een tijdje in logland en merk dat alles constant veranderd. Hoe ik er insta, maar ook hoe anderen erin staan. Ook heb ik meerdere pogingen gedaan er dan mee te kappen, maar da´s niet gelukt, haha.
    Tja, bezoekers die ineens niet meer komen. Soms na jaren. Dan vraag ik me ook wel eens wat of ik iets verkeerds heb geschreven of in hun ogen irritant ben. Maar dat is altijd maar even. Dan zet ik het snel van me af, want zo gaat het nu eenmaal.
    Ik lees hier in ieder geval graag. Wie weet krijg je de logkriebels binnenkort weer. Ik hoop dat ik dan ook weer van je schrijfsels mag genieten!

  14. 9 maart 2013 bij 7:31 PM

    O nee, Trui logt niet meer , moet nog ff wennen hoor;-) Maar dan wens ik je gewoon even een fijn weekend !

  15. Petr@ said,

    13 maart 2013 bij 12:22 AM

    Jammer ik had je blog pas ontdekt.

  16. rietepietz said,

    13 maart 2013 bij 5:51 PM

    Oooh…. ik zie in de vorige reactie dat ik daar de fout nog niet hersteld had , ik had per abuis voor een reactie in het verkeerde vak zitten typen en niet gezien dat dat het veld voor m’n naam was ! De zin was spoorloos ( dacht ik) ik kwam er later achter dat ik bij een volgende reactie dus een héél vreemde zin achter m’n naam had staan !
    Wát een toestand . maar nu is alles weer normaal ,wat een sukkel hé!

    Ja sorry, ik kijk toch altijd even om de hoek als ik m’n logrondje maak ,veronderstél dat er een logje staat en ik heb het niet gezien😉

  17. Leo's mening said,

    17 maart 2013 bij 10:35 AM

    Buitengewoon jammer! Ga je missen!

  18. rietepietz said,

    17 maart 2013 bij 3:20 PM

    Nee, nee , ik ben er niet😉

  19. rietepietz said,

    24 maart 2013 bij 10:33 PM

    echt niet hoor!

  20. rietepietz said,

    30 maart 2013 bij 9:19 PM

    Kom ik je toch even fijne Passdagen wensen !

  21. rietepietz said,

    5 april 2013 bij 9:19 PM

    Even zien of ik geen paaseitje gemist heb😉

  22. 6 april 2013 bij 2:28 PM

    Leuk dat je weer even bij mij was!

    Fijn weekend!

  23. rietepietz said,

    14 april 2013 bij 2:35 PM

    Hier wordt dus nog héél diep nagedacht…….;-)

  24. lien said,

    20 april 2013 bij 11:30 PM

    Ik heb zojuist weer even op jouw link geklikt want je had een reactie achtergelaten op mijn ‘ over mijzelf’ pagina. Ik had al vaker bij je gelezen maar nu ben je dus gestopt. Jammer maar wie weet begin je gewoon weer. Je moet gewoon doen waar je zin in hebt en heb je geen zin, dan doe je het niet. Groetjes en wie weet tot ooit.

  25. rietepietz said,

    26 april 2013 bij 6:27 PM

    Ik zwaai even in het voorbij gaan ….zwaai,zwaai……!

  26. rietepietz said,

    9 mei 2013 bij 7:15 PM

    ja zeker , ik zag je terug zwaaien hoor;-)

  27. rietepietz said,

    19 mei 2013 bij 8:30 PM

    Nog een beetje van de zon kunnen genieten of moet ik hier het zonnetje even laten schijnen;-)

  28. rietepietz said,

    27 mei 2013 bij 5:24 PM

    Kijk , zo vallen m’n reacties natuurlijk wél op😉 jammer dat het hier nog helemaal niét gaat kriebelen om logjes te schrijven!

  29. platoonline said,

    29 mei 2013 bij 4:48 PM

    Ik ben degene die jouw blog er uit knikkerde.
    Reden: ik voelde wel aan dat je het me nooit vergeven hebt dat ik ooit elders vrij kritisch en scherp tegen je was (dat had wel iets minder gemogen geef ik toe). Ik was zo scherp omdat ik me ergerde aan jouw continue stekeligheden in bepaalde reacties, ook bij anderen..
    (Als je mijn scherpte herkent, zal je de jouwe ook wel herkennen).

    Wat me op den duur stoorde is dat je mijn kritiek slecht verteerde er woedend over was, maar dat niet rechtstreeks zei. Ik merkte het aan je manier van reageren op mijn weblog. Op den duur vond ik het genoeg.

    Nu ben je gestopt omdat alles anders is geworden. Dat is niet mijn zienswijze. Ik blog nog steeds met veel plezier en ik ken heel veel bloggers bij wie ik graag kom. Niks virtueel, hartstikke levensecht.

    Trui, stap eens over je levenslange boosheden heen. Een leven is te kort om zo lang in wrok om te zien. Dan voel je je gelijk een stuk beter en…daarna hoeft niets je meer tegen te houden om weer gezellig te gaan bloggen, toch? Schrijven, dat kun je tenslotte. Er zijn genoeg leuke bloggers die je terugkomst graag tegemoet zien.

    Groetjes

    Willem

  30. rietepietz said,

    12 juni 2013 bij 7:48 PM

    Bij de laatste regel van de bovenstaande reactie sluit ik me natuurlijk van harte aan , ik zou je terugkeer zéker toejuichen ….maar dat blijft natuurlijk jouw beslissing!

  31. Jokezelf said,

    15 juni 2013 bij 5:10 PM

    Ik kwam hier gewoon maar weer eens kijken omdat ik al heel lang niets van je had gelezen, maar je bent dus nog steeds niet terug. Jammer, maar wie weet, zie ik je binnenkort weer. Ik sluit me aan bij rietepitz!

  32. rietepietz said,

    18 juni 2013 bij 6:17 PM

    Kijk zo wordt het hier vanzelf weer gezellig😉

  33. rietepietz said,

    27 juni 2013 bij 9:48 AM

    😉

  34. rietepietz said,

    14 juli 2013 bij 9:58 AM

    ik heb trouwens altijd al een one-woman-show willen hebben en volgens mij heb ik die hier nu bijná😉

  35. rietepietz said,

    30 juli 2013 bij 4:14 PM

    Ik begin nu toch óók de hoop te verliezen …….;-(

  36. rietepietz said,

    22 augustus 2013 bij 5:37 PM

    Eh……. nee ,ook vandaag weer niet;-)

  37. Marja said,

    31 augustus 2013 bij 8:27 PM

    Ik doe ook een poging om je terug te lokken in blogland. Kan Rietepietz niet in haar eentje aan de weg laten timmeren.😀

  38. platoonline said,

    11 september 2013 bij 10:02 PM

    Ik vind je show wel indrukwekkend, Rietepietz. Stukje zingen erbij misschien. En een plaatje (herfststukje). Dan kan het hartstikke leuk worden.

  39. rietepietz said,

    20 september 2013 bij 4:14 PM

    Wordt het hier tóch weer gezellig, Nou zingen …. dát ga ik niemand aandoen, slecht voor de gehoorgangen😉
    Ach ja , ik ben nou eenmaal een vasthoudend typje ….zucht !

  40. Nannie said,

    30 november 2013 bij 11:55 PM

    Dag Truitje ik dacht even aan je blog groetjes van N

  41. Marja said,

    13 januari 2014 bij 10:10 PM

    Weet je heel zeker dat je nooit meer gaat bloggen?

  42. rietepietz said,

    10 februari 2014 bij 5:54 PM

    Vast geen goed voornemens gemaakt;-)


Geef een reactie

