PLAATJE

Het ging dus niet goed. Vier dagen heb ik rondgelopen met een plaatje in mijn mond, stug van plan vol te houden. Maar het deed pijn. Heel veel pijn. De tandarts had gezegd, dat ik contact op moest nemen als ik problemen had, maar je gaat toch niet na één á twee dagen al roepen dat het niet zo lekker zit? Je moet er toch aan wennen. Dacht ik. FOUT! Mijn gehemelte was helemaal stuk en mijn hele mond lag in de kreukels. Tenminste, zo voelde het.

Zondag besloot ik het plaatje uit te houden om mijn gehemelte rust te geven. Vanochtend dacht ik dat het wel weer wat beter ging, maar het plaatje kreeg ik er niet meer in. Tandarts bellen dus. Vanmiddag kon ik meteen terecht. Hij was niet blij. Ik had meteen moeten bellen, toen bleek dat het pijn deed. Het mag geen pijn doen. Oh, oké. Hij heeft gekeken en ik heb weer geprobeerd het plaatje in te doen. Lukte niet. Hij heeft geslepen, geschaafd en geschuurd. Mijn mond ging open en dicht. Plaatje erin, plaatje er weer uit. Net zo lang tot hij tevreden was. Toen moest het er weer uit en nu moet ik een aantal dagen wachten voor ik het weer in mag doen. Mijn gehemelte is nog niet zoals het moet wezen. Zondag ga ik het weer proberen en als het niet goed gaat, moet ik maandag meteen weer bellen. Het blijft een feest.

Ergens heb ik wel mazzel. Ik heb een vrij kleine mond en niemand ziet dat het daar nu een vrij luchtige aangelegenheid is. Ik lach mijn tanden nooit bloot, dus geschikt voor zo’n tandpastareclame was ik toch al niet. In gedachten zie ik allerlei bacteriën slalommen door mijn gebit. Of wat daar nog van over is.

Nu maar hopen dat ik zondag zonder problemen mijn plaatje weer in gebruik kan nemen, zodat eten in ieder geval weer wat makkelijker gaat. Ik word al dat zachte spul toch wel een beetje zat.

10 reacties

  1. zegdanniets said,

    13 februari 2013 bij 5:37 PM

    Hmmm, beetje jammer dat het tegenzit.
    Het zal een keer meteen goed gaan. wel knap dat je niet meteen opgeeft!!

    xxx

  2. ingeding said,

    13 februari 2013 bij 7:56 PM

    och meis, wat een tegenvalleritus allemaal! hopelijk komt het snel goed!

  3. Desire said,

    13 februari 2013 bij 8:28 PM

    Wat een ellende … en spaghetti mixen met de staafmixer is ook niet wat. Hopelijk zit ‘ie er aanstaande zondag weer in, ik duim voor je!

  4. Mrs. T. said,

    13 februari 2013 bij 9:52 PM

    Pffft, het zit niet echt mee zeg. Hopelijk gaat het snel weer lukken. Mijn moeders gebit brak gisteren in tweeën. Ook niet fijn. 😦

  5. Trees said,

    13 februari 2013 bij 10:10 PM

    Oh Trui dat is wel balen zeg… Ik herken het van Nico… die gaf het zelfs eerder op dan jij! Sterkte ermee en hopelijk gaat het zondag helemaal goed! Eet smakelijk dan ;-).

  6. 14 februari 2013 bij 1:28 PM

    Ahh gossie wat sneu voor je meid!
    Ik zou het geheid niet zo lang volgehouden hebben hoor, dapper van je!

    Sterkte en vooral succes gewenst!

  7. Regina said,

    14 februari 2013 bij 6:14 PM

    Hè, wat een ellende. Ik hoop dat het straks wel wat beter gaat. Want idd, vroeg of laat wil je toch ook weer gewoon eten. Sterkte!

  8. rietepietz said,

    15 februari 2013 bij 3:24 PM

    Ieder blaasje in je mond voelt sowieso al aan als een grote zwerende wond …. dus áuwauwauwau …. dat snap ik !
    Eén troost ,op dit moment zit je toch niét met een mond vol tanden ….al zou je daar nou juist dit keer heel blij van worden, succes en natúúrlijk gaat het goed komen !

  9. 16 februari 2013 bij 10:40 PM

    Jasses! Alsof naar de tandarts gaan al niet erg genoeg is. Maar ik vind je wel een doorzetter. Beterschap en sterkte.
    Liefs Kakel

  10. sumi said,

    18 februari 2013 bij 12:07 AM

    I rest (?) my case!!


Plaats een reactie