AFSCHEIDVANHETJAARSTUKKIE

“Hé Trui, moet jij niet nog een afscheidvanhetjaarstukkie schrijven?”

“Hoezo? Is dat verplicht dan?”

“Nee, dat niet natuurlijk, maar het is wel leuk, toch?”

“Wat? Het schrijven of het stukkie?”

“Doe niet zo akelig bijdehand, je weet best wat ik bedoel.”

“Sorry, hoor, ik wist niet dat je boos werd. Waar zou het over moeten gaan dan? Ik bedoel, het jaar 2012 is voorbij, daar kan ik niks meer aan veranderen. En voorspellen wat er in 2013 gaat gebeuren, kan ik niet, dus…”

“Nee, ja, dat weet ik ook wel, maar je zou kunnen vertellen over je goede voornemens en zo. Of wat je graag zou willen gaan doen in het komende jaar. Iets dergelijks, bedoel ik.”

“Oké, en jij denkt dat dat leuk is?”

“Je kunt het toch leuk maken? Het hoeft geen opsomming te worden. Maak er gewoon een leuk verhaaltje van.”

“Ten eerste maak ik geen (goede) voornemens en ten tweede kun je in deze tijd maar beter niet te veel verwachten. Kun je niet snel teleurgesteld worden ook.”

“Allemachtig, wat word jij een somber typje, zeg. Ik had meer van je verwacht.”

“Kijk, dat is nou precies wat ik bedoel. Jouw verwachtingen zijn veel te hoog, dus nu ben je nog even snel op de laatste dag van het jaar teleurgesteld. Is zonde van je tijd en energie. Daar zou je in het nieuwe jaar aan moeten werken, is een stuk rustiger.”

“Hahaha, wat ben je weer leuk. Ga je nou nog wat schrijven of niet? Al wens je iedereen alleen maar een gezellige avond en een gelukkig nieuw jaar. Dan staat er tenminste iets.”

“Hmm, ik zal er eens over nadenken, maar ik beloof niets.”

“Nou, ik wacht in spanning af.”

“Laat die spanning maar weg, hoor, een spannend verhaal komt er zeker niet.”

“Ik ga vanmiddag even kijken of je er toch nog iets uit hebt weten te persen.”

“Doe dat, enne….. gezellige avond hè en een gelukkig Nieuwjaar.”

Bovenstaande wens geldt voor een ieder die hem wil ontvangen.

10 reacties

  1. zegdanniets said,

    31 december 2012 bij 2:06 PM

    Ik heb hem ontvangen!!!!
    Tot morgen!!

    XXX

  2. geesje said,

    31 december 2012 bij 2:13 PM

    Grinnik, leuk stukkie Trui.
    Ik wens jou ook het allerallerallerbeste toe meis.

  3. Leo's mening said,

    31 december 2012 bij 2:55 PM

    Dankdankdank…..voor jullie ook een heel mooie en gezellige jaarwisseling en een mooi begin van 2013!

  4. hannekelive said,

    31 december 2012 bij 4:54 PM

    dank je!
    een mooi nieuw jaar, ook voor meneer trui uiteraard!

  5. kakeltje said,

    31 december 2012 bij 11:52 PM

    Graag ontvangen! De allerbeste wensen voor jou en allen die je lief zijn🙂 En dat we maar veel mogen bloggen met elkaar. Een fijn 2013

  6. jokezelf said,

    1 januari 2013 bij 3:24 PM

    Danku, danku, graag ontvangen. En dat 2013 toch mag brengen wat je er in je hart van verwacht.

  7. inge said,

    1 januari 2013 bij 6:01 PM

    voor jou ook een fijn nieuw jaar meis, zonder al te veel teleurstellingen! alle goeds en alle liefs X

  8. rietepietz said,

    1 januari 2013 bij 9:53 PM

    De eerste grote grijns in het nieuwe jaar , als dát niet positief is😉

    Maar je hebt gelijk hoor ,een pessimist heeft altijd gelijk …óf een meevaller .kom d’r is om bij een optimist ,die kan hóógstens gelijk hebben maar nóóit een meevaller !

  9. sumi said,

    2 januari 2013 bij 12:42 AM

    Het wordt een spelletjesjaar, dat is zeker😀 ! Tot gauw, xxx!

  10. Regina said,

    6 januari 2013 bij 6:37 PM

    Haha, lekker nuchter. En ik ondanks je niet al te hoge verwachtingen wens ik je een heerlijk 2013 toe.


Geef een reactie

