IK PAS

Nog maar drie nachtjes slapen tot de wereld vergaat. Althans, zo wordt door velen gedacht. Het vergaan van de wereld is waarschijnlijk wel een haastklus, want het is de kortste dag van het jaar, die er voor uitgekozen is. Met zo weinig daglicht een hele wereld laten vergaan is natuurlijk niet makkelijk. Het betekent wel, dat het snel afgehandeld moet worden, zodat we er zo min mogelijk van merken. Ik vraag me af of het slim is om op die dag in een vliegtuig te zitten. Dan ben je tenslotte niet aanwezig op deze aardbol. Het grootste probleem is volgens mij, dat niet bekend is hoe de wereld zal vergaan. Gaat het gepaard met explosies of vulkaanuitbarstingen? Dan wil je natuurlijk niet net in de lucht erboven hangen. Misschien worden het wel gigantische overstromingen. Hoewel? Voor dan de hele wereld in water is gedompeld, heb je wel even nodig en dat lukt nooit op zo’n korte dag. Denk ik. Dat brengt voor mij nog een extra probleem mee: ik kan niet zwemmen. En ik heb ook geen zwemvest of bootje.

Oh, ik bedenk net nog een mogelijkheid. Er komt uit het niets een grote gaswolk, waardoor we allemaal in slaap vallen. Op die manier merken we helemaal niets van het vergaan van de wereld. Dan ga ik, denk ik, maar aan de oppepdrugs, die houden me vast wel wakker. Dan ben ik de enige die het kan navertellen. Samen met al die andere drugsgebruikers. Hmm, dat is eigenlijk ook niet zo’n leuk vooruitzicht. Jemig, wat moet ik dan?

Heeft het nog wel zin om nu snel boodschappen voor de Kerst in huis te halen? Zonder wereld, geen Kerst. Voordeel is wel, dat er dan ook geen oorverdovend geknal op 31 december zal zijn. Kunnen de hondjes lekker rustig de dagen door. Oh nee, die zijn er dan natuurlijk ook niet meer. Jee, wat een gedoe zeg, dat vergaan van de wereld. Ik denk, dat ik het hele gebeuren maar aan me voorbij laat gaan. Ik pas.

Dit is veel leuker:

Vandaag is mijn kleindochter Dominique jarig. Ze is nu drie jaar en ze is zo ontzettend leuk en lief. Nog veel te jong om het vergaan van de wereld mee te moeten maken.

Het is vandaag gewoon feest! Hiep hiep hoera voor Dominique.

E wat er op 21 december gebeurt, zien we dan wel weer.

12 reacties

  1. zegdanniets said,

    18 december 2012 bij 1:23 PM

    De wereld is al zo vaak vergaan… het zal mijn tijd wel duren…
    En als die dan toch moet vergaan de 21ste pas ik me gewoon aan en verga mee.

    Lang leve Dominique, mijn lieve nichtje!!!

    xxx

  2. erfenisinwoorden said,

    18 december 2012 bij 2:45 PM

    Haha, gefeliciteerd! De wereld vergaat niet.. en zo ja, dan gaan we met zn allen.

  3. 18 december 2012 bij 2:50 PM

    Grinnik, ja wat er wel allemaal niet kan gebeuren he Trui?

    Geniet van je kleindochter en geef haar van mij een dikke verjaardagskus, gefeliciteerd!!!

  4. rietepietz said,

    18 december 2012 bij 3:06 PM

    In ieder geval van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je kleindochter ,prachtige leeftijd om als oma van te kunnen genieten .
    Ik had er nog niet bij nagedacht dat de 21 ste de kortste dag is maar inderdaad ,dat gaat dus een haastklusje worden .
    Maar het stelt me gerust dat we dan in ieder geval met z’n allen gaan en ik me geen zorgen hoef te maken over mijn geliefden .want als er iéts erger is dan mét de wereld vergaan dan is het als enige overleven !

  5. ram1955 said,

    18 december 2012 bij 3:33 PM

    Proficiat met de kleine meid en tot de 22ste!

  6. Mrs. T. said,

    19 december 2012 bij 12:02 AM

    Gefeliciteerd met je kleindochter en die wereld, die vergaat echt nog niet!

  7. hartelijkehothulk said,

    19 december 2012 bij 8:22 PM

    Denk dat ik weer ga roken!

  8. platoonline said,

    20 december 2012 bij 12:04 AM

    Ik denk dat als de wereld vergaat dat er een enorme hand komt die de aardbol verkreukeld en daarna in de universele prullenbak deponeert. Zo van: overnieuw, dat kan beter.

    Een andere mogelijkheid is dat er sprake zal zijn van implosie met universeel versnellingseffect. De wereld spat niet uit elkaar maar zuigt als het ware zichzelf op, net als die stofzuiger die zichzelf opzuigt en dan uiteindelijk….plop….weg.

    Het vervelende is in beide gevallen dat onze blogs naar de vaantjes zijn. Dat vind ik minder leuk. Enfin, die wereld vergaat helemaal niet. Wij zullen het hier nog een tijdje moeten uithouden.

  9. platoonline said,

    20 december 2012 bij 12:05 AM

    verkreukelt…

  10. 21 december 2012 bij 9:46 AM

    Als we gaan, gaan we met z’n allen en als we blijven, blijven we ook met z’n allen. Ik geloof er trouwens geen snars van!
    Gefeliciteerd met je kleindochter en tot morgen😉

  11. 21 december 2012 bij 1:43 PM

    Weet je…. passen of spelen….. wat je doet maakt niet uit zolang je maar de G van het GROTE GENIETEN zoveel mogelijk voelt in het diepst van je ziel!

    Lieve groet, ook aan Ton!

  12. luchesia@upcmail.nl said,

    21 december 2012 bij 5:25 PM

    Hoi grote, Als je pogingen doet om die hele bende te overleven aan wie kan je dan nog je verhaal kwijt??? Bovendien dan zit je in je eentje boven op de puinhopen die ongetwijfeld achterblijven. Het enige dat – volgens een al oud gezegde – zeker overblijft is onkruid!!! Of je daar wat aan hebt……….tja misschien als het eetbaar is???? En dan nog zit je daar op de puinhopen in je eentje een paardebloem te nuttigen met als heerlijk nagerecht een mooie paarse distel, tja ieder zijn hobby denk ik dan maar!!! Ik ga gewoon op tijd naar bed en als ik morgenochtend wakker word met mijn lief gezelig naast me dan weet ik zeker dat het dit jaar weer een gezellige kerst wordten dat -jammer voor die schatten van hondjes- het geknal ook dit keer weer te horen zal zijn!!! Leg je er dus maar bij neer ga gewoon door met genieten van het leven!!! Heel fijne Feestdagen met allen die je lief zijn, dikke kus an je wijze oudste…… houdoe.


Geef een reactie

