65, HET NIEUWE 15

Het is zover, vanaf vandaag maak ik officieel deel uit van de grote grijze golf. Mijn eerste AOW is binnen en ik heb onmiddellijk zin om dat eens lekker te gaan verbrassen, al weet ik nog niet waaraan. Het bedrag zal waarschijnlijk niet groot genoeg zijn voor een vakantie naar Australië, maar hé, een mens kan niet alles hebben. Op deze leeftijd mag je toch verwachten dat je volwassen bent, met allerlei ouderdomskwaaltjes en zo. En die heb ik ook. In overvloed. Maar, wat mij betreft is 65 het nieuwe 15. Gelooft u me niet? Het is echt waar, want….

Waar veel knappe, stoere mannen een sexy kuiltje in de kin hebben, manifesteert zich bij mij een jeugdpuistje. Heus waar, ik verzin dit niet. Een jeugdpuistje! Vroeger betekende dat zo ongeveer het einde van de wereld, maar nu ben ik er (bijna) blij mee. Nu betekent het niet meer of minder dan dat ik eigenlijk nog bij de jeugd hoor. Ik voel me gelijk een stuk beter en begin meteen lichtjes uit mijn dipje op te krabbelen.

Dames en heren, geloof mij als ik zeg:

Vanaf heden geldt: 65 is het nieuwe 15.

Zelf geloof ik het (bijna). Nu moet ik alleen nog mijn lijf zien te overtuigen. Dat zal wat lastiger zijn. Denk ik.

20 reacties

  1. zegdanniets said,

    26 september 2012 bij 9:29 AM

    Van harte gefeliciteerd ma!!!!
    Als jou 65 het nieuwe 15 is waar sta ik dan in dit verhaal… (-;
    Tot vanavond!!!

    XXX

  2. Map said,

    26 september 2012 bij 10:03 AM

    Jeeh Trudy van harte proficiat met deze heugelijke dag! Een hele fijne dag, lekker laten verwennen en er volop van genieten: je wordt maar 1(2) keer 15! XXX

  3. ingeding said,

    26 september 2012 bij 11:00 AM

    hihi malle trui ^^ van harte meissie, wees maar blij dat je geen 15 bent, want poepoenounou 15 zijn tegenwoordig lijkt me heus ook pittig, weliswaar niet zo fysiek dan wel mentaal.
    ik wens je alle goeds en alle liefs voor je komende levensjaar en dat je lichaam nog maar lang mee mag gaan XXX

  4. ingeding said,

    26 september 2012 bij 11:01 AM

    huh? je wordt maar 12 keer 15 hahahaha zie het nu pas staan hahahahaha

  5. ram1955 said,

    26 september 2012 bij 11:17 AM

    Proficiat. Je geeft de burger weer moed.

  6. hanneke said,

    26 september 2012 bij 2:52 PM

    het zijn maar cijfers (sprak zij en stond steunend en kreunend op van haar stoel)
    hoe dan ook: 15 of 65 ik wens je een heel mooi nieuw jaar toe!

  7. jokezelf said,

    26 september 2012 bij 5:04 PM

    Grote grijns… gefeliciteerd Trui! En nog vele jaren, met of zonder puistje.

  8. Mrs. T. said,

    26 september 2012 bij 7:37 PM

    Hieperdepiep hoera! En sterkte met je puistje!

  9. 26 september 2012 bij 9:03 PM

    Geen grijze golf maar een wijze golf😉 En je hoeft je van mij echt niet elke dag volwassen te gedragen. Nogmaals van harte

  10. 26 september 2012 bij 9:57 PM

    Ach ,als “ervaringsdeskundige ” wéét ik dat van binnen gewoon erens rond de dertig blijft hangen ! Maar ja , ’s morgens uit bed komen kán een pietsie langer duren dan bij een dertigjarige !
    maar de rest van de dag …als alles weer lekker in beweging is blijf je gewoon dat jonge ding mét of zonder jeugdpuistje😉
    Gefeliciteerd met je 65 ste !

  11. hartelijkehothulk said,

    28 september 2012 bij 9:05 PM

    ha ha, wat leuk.
    ik heb ook een puistje maar ik zeg niet waar!

  12. Leo's mening said,

    29 september 2012 bij 1:37 PM

    Ik moet er nog een paar maanden op wachten, en dan wil ik ook 15 zijn. Howel ik geestelijk puber nu, is van jeugdpuistjes geen sprake meer. Maar dat komt ook omdat ik ze vroeger al nooit zo erg had. Kwestie van goed eten…haha! Van harte proficiat trouwens…..

  13. Desire said,

    29 september 2012 bij 4:58 PM

    Proficiat met deze mooie leeftjd! Lekker jong van geest, dat scheelt enorm. Zelf loop ik tegen de 50, maar volgens mij voelt dat ouder dan 65 …😉

  14. lien said,

    29 september 2012 bij 7:24 PM

    Gefeliciteerd met deze mijlpaal! En die puistjes níet uitknijpen hè.

  15. platoonline said,

    1 oktober 2012 bij 12:04 PM

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Trui. Hopelijk gaat het lijf ook in die 15 jaar geloven en zich vanaf nu jong en prettig voelen.
    Dat opent perspectieven, want over een maand of 8 volg ik… Toch een vreemd soort mijlpaal. Ik probeer er al aan te wennen.

  16. Maurice said,

    3 oktober 2012 bij 1:05 PM

    Trui, ik ben er sinds kort ook weer. 65 pas?😉 je hebt nog genoeg jaren om te bloggen, maar vooral om te genieten. Ik hoop dat je iets moois kocht van je eerste aow? groetjes Maurice Wasserman

  17. Trees said,

    11 oktober 2012 bij 10:24 PM

    Beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd met je 65e verjaardag Trui!
    Hoop dat je inmiddels van je jeugdpuistjes af bent😉.en wie weet zegt je lichaam ook wel, ik doe mee😉. Dat zou toch wat zijn als je weer alles zou kunnen doen wat je wilt… Maar nee, dat kan natuurlijk niet, helaas!

  18. Regina said,

    12 oktober 2012 bij 7:32 PM

    Ha, dat je nog een jeugdpuistje hebt, ook. Kun je nagaan🙂 In ieder geval nog gefeliciteerd met je verjaardag. En als je dan toch AOW hebt, hoop ik dat je er leuke dingen mee gaat doen!

  19. inge said,

    25 oktober 2012 bij 12:29 PM

    trui, gaat alles goed met je? ik hoop ‘t!

  20. Leo's mening said,

    24 november 2012 bij 3:46 PM

    Ben je meteen echt met pensioen gegaan? Of is er iets mis met je???


Geef een reactie

