DE WEG KWIJT

“Hé, heb je het al gehoord? Volgens mij is ze nu helemaal de weg kwijt.”

“Hoezo dat, wat heeft ze dan gedaan?”

“Dat geloof je echt nooit.”

“Vertel het nou maar, dan zal ik zeggen of ik het geloof of niet.”

Draait met haar hoofd, of niemand in de buurt is en fluistert dan:

“Ze heeft een elektrische fiets gekocht.”

“Echt? Oh, wat leuk. Waarom zou ik dat niet geloven?”

“Ja duhhuh, ze heeft haar hele leven al een hekel aan fietsen en dan nu opeens……” schudt meewarig haar hoofd. “Dat wordt niks, geloof me.”

“Natuurlijk wel, dat steuntje van die accu is precies wat ze nodig heeft.”

“Nou, ik help het je hopen. Ik moet het eerst nog zien. Oh, kijk, daar gaat ze”, zegt ze wijzend naar een wiebelige gestalte op de fiets. “Jeetje, straks stort ze omver. Levensgevaarlijk om zo iemand vrij in het verkeer te laten.”

“Ach, ze moet gewoon even oefenen. Wie is dat eigenlijk, volgens mij ken ik die vrouw helemaal niet.”

“Niet? Dat is Trui, je weet wel. Die ken je toch zeker wel?”

“Sorry, nooit van gehoord, maar ik hoop dat ze heel veel plezier beleeft aan haar e-bike. Nou, ik moet gaan, zie je wel weer eens. Bye bye.”

Vol ongeloof blijft de vrouw achter, hoe is het mogelijk, dat dat mens Trui niet kent? Haar ogen volgen de naderende, nog steeds wiebelende gestalte. Hoofdschuddend gaat ze haar huis weer binnen. Hoe ouder, hoe gekker, denkt ze.

11 reacties

  1. zegdanniets said,

    8 augustus 2012 bij 2:22 PM

    Gaaf hoor!!!
    Zijn ze al binnen en hebben jullie ze al getest??

    XXX

  2. rietepietz said,

    8 augustus 2012 bij 2:56 PM

    Trui óók al ? Het lijkt wel besmettelijk , ik zie in mijn omgeving ineens uit álle hoeken en gaten e-bike’s vandaan komen .
    Maar zolang ze geen oplossing vinden voor ( of liever tégen) zadelpijn gaat Trui mij niet tegenkomen op een e-bike ,zeg dat maar tegen Trui !
    P.S. vertel Trui ook even dat e-bike’s enórm gewild zijn ….óók onder mensen die er liever niets voor betalen dus dubbeldikke sloten hoor!

  3. ram1955 said,

    8 augustus 2012 bij 3:16 PM

    Veel fietsplezier!

  4. 8 augustus 2012 bij 4:31 PM

    ik stel het nog maar even uit, heb net wel een goede tweedehands gekocht omdat ik een nieuwe een te grote investering vin, nu, vooruitlopend op de straks onvermijdelijke fiets met trapondersteuning

  5. Joke said,

    8 augustus 2012 bij 4:46 PM

    Is het mèt fietstomtom? Dan kan ze de weg vast wel weer vinden😉.

  6. geesje said,

    8 augustus 2012 bij 7:51 PM

    Oh Trui, je weet niet wat je overkomt meis! Ik had echt een pestpokkehekel aan fietsen, sinds vorig jaar heb ik ook zo’n fiets en… m.n lief wordt gek van mijn gezeur om samen een eindje te gaan fietsen! Zelfs hier in de buurt van Ootmarsum met al die glooiingen. Hopelijk zie ik je morgen, wij gaan op de fiets naar de siepelmarkt.

  7. Mrs. T. said,

    8 augustus 2012 bij 9:37 PM

    Mijn moeder heeft er ook één. Ze fietste wel al heel graag, maar nu gaat het gewoon veel en veel gemakkelijker. Ik wens je veel fietsplezier!

  8. inge said,

    8 augustus 2012 bij 10:25 PM

    good for you! mijn moeder was ook niet van ’t fietsen, maar sinds d’r elektrische fiets fietst ze d’r wat aan af!

  9. Map said,

    8 augustus 2012 bij 11:32 PM

    Ohhh gisteren een flink eind wind tegen gefietst (en waarom heb ik nou altijd op de terugweg ook weer wind tegen?) en vandaag een pijn aan mijn ……
    Veel plezier met de e-bike.
    Hou me op de hoogte van de voor/nadelen.
    XX

  10. hartelijkehothulk said,

    10 augustus 2012 bij 7:53 AM

    Super Trui!
    Ook leuk beschreven.
    Zoals de voorafgaande reacties vinden velen die een hekel hadden aan fietsen er nu veel plezier in (voor zolang als dit duurt in HypeLand)

  11. Truus said,

    29 augustus 2012 bij 10:13 PM

    Dit is ook een manier om te vertellen dat je een E-bike gekocht hebt Trui. Heel komisch verteld.🙂
    Ik kan je wel vertellen dat ik tijdens onze vakantie in de Eifel ook wel een E-bike had gewild. We moesten regelmatig tegen de steilte opduwen met onze simpele leenfietsjes.😉


Geef een reactie

