WLW

Over het algemeen hebben mijn lapje en ik best een goed contact. Zelfs nu ik hem de laatste tijd een beetje heb verwaarloosd. Druk met andere zaken, hè, dan krijg je dat. Regelmatig praat ik tegen lapje, maar krijg nooit antwoord en dat is best fijn, want ik kan gewoon alles tegen hem zeggen. Maar soms……..

“Hé, waar heb jij al die tijd gezeten?” De stem klinkt een tikkeltje boos.

“Ehh…en wie ben jij dan wel?”

“Ik ben de weblogwacht”, klinkt het plechtig. Onwillekeurig schiet ik in de lach.

“De wat?”

“De weblogwacht!” Geïrriteerd nu, want dat weet toch iedereen.

“Oh, en wat houdt dat in?” Ik probeer mijn lachen in te houden, wil hem niet nog meer op stang jagen.

“Nou gewoon, ik houd in de gaten of mensen wel regelmatig nieuwe logjes plaatsen. Doen ze dat niet, dan spreek ik ze daar op aan. Je houdt een weblog bij of niet, niewaar?”

“Dan zul je het wel razend druk hebben, het is oorverdovend stil in logland.”

“Ja, dat klopt, maar daar werk jij dus ook aan mee, vandaar dat ik je even tot de orde kom roepen. Het is tijd voor een nieuw stukje.”

“Tsss, nou zeg, dat maak ik zelf wel uit. Ik heb het veel te druk met andere dingen.”

“Zoals?” Als het had gekund, had ie nu zijn wenkbrauwen vragend opgetrokken. Ik denk even na. Waar heb ik het eigenlijk zo druk mee? Ik weet even zo snel niet wat ik moet zeggen.

“Weet ik veel! Met van alles en nog wat.”

 “Dat is geen antwoord. Ik geloof je pas als je duidelijke voorbeelden geeft van je drukke werkzaamheden.”

“Ja, jemig, zeg! Huishouden, dagjes uit, boeken lezen, wordfeud, rumble, verhalen lezen”, som ik op.

“Laat me niet lachen! Zo veel doe je niet in het huishouden. Op stap gaan doe je ook niet elke dag en boeken lezen, kun je ook in je eigen tijd doen. Rumble en wordfeud zijn gewoon domme spelletjes en je bent allang klaar met het lezen van de verhalen voor de bundel. Je hebt dus tijd zat om elke dag een stukje op je weblog te plaatsen.” Echt, lapje klinkt gewoon triomfantelijk.

“Wat jij domme spelletjes vindt, vind ik leuk. Punt! En ja, het lezen voor de bundel is gedaan, maar mijn zus heeft een elfjarige kleindochter met schrijfambities. En ik vind dat zoiets gestimuleerd moet worden, dus heb ik beloofd om de 13 hoofdstukken die ze inmiddels heeft geschreven, te lezen en te zeggen wat ik er van vind. De eerste indruk is al heel goed, kan ik je zeggen. Het kind heeft talent. Van mij geërfd, denk ik.”

Een smalend gelach komt uit mijn lapje.

“Kapsones!”

“Ach, als je jezelf niet kietelt, doet niemand het”, kaats ik terug. “Trouwens, ik ben je gezeur zat. Ga lekker een ander lastigvallen en laat mij met rust.”

Ik geef hem geen kans meer op een weerwoord en doe mijn lapje met een klap dicht. Stomme weblogwacht.

11 reacties

  1. Trees said,

    18 juli 2012 bij 2:45 PM

    Ben je al wakker? Leuke droomlogje heb je ervan gemaakt…
    Het zou toch wat zijn zeg…😉

  2. Regina said,

    18 juli 2012 bij 2:53 PM

    Jouw laptop klinkt als mijn man die vindt dat ik al mijn tijd aan hém moet besteden, haha.
    Ps, ik ben toch maar weer begonnen met bloggen.
    Tina

  3. ram1955 said,

    18 juli 2012 bij 4:30 PM

    Leuk verhaal. Gelukkig bestaat zoiets niet echt.

  4. platoonline said,

    18 juli 2012 bij 10:25 PM

    Stel je voor dat op je weblog schrijven een verplichting werd. Dan zou iedereen op den duur met tegenzin aan zijn pc zitten. En dan zou het beroerde verhalen regenen want wat je verplicht doet, nietwaar….?

    Enfin, het was maar een weblogwachtmerrie.

  5. hartelijkehothulk said,

    18 juli 2012 bij 10:39 PM

    Heerlijke monoloog!
    Lach me de tranen.
    Houd het niet droog!

  6. zegdanniets said,

    19 juli 2012 bij 9:04 AM

    kon je maar vaker op die manier iemand de mond snoeren…
    Leuk beschreven weer!!

    XXX

  7. Mrs. T said,

    19 juli 2012 bij 9:11 AM

    Hahaha, een weblogwacht. Hetklopt wel dat het rustig is. Ik heb nu ook een reces ingelast. Enne, nog een potje wordfeuden dan?

  8. Novelle said,

    19 juli 2012 bij 3:22 PM

    Hoi Truitje je gesprek met de weblogwacht was leuk om te lezen en ach als de dagen weer wat korter worden en de wind om het huis giert kun je nog genoeg schrijven nietwaar? Wat leuk dat je kleindochter ook aan het schrijven is gegaan….daar droom ik nu van een kleinzoon of dochter die gaat schrijven.Je bent een geluksvogeltje Trui die leuk kan zingen.groetjes van Novelle

    • nieuwetrui said,

      19 juli 2012 bij 5:04 PM

      Novelle, het gaat NIET om mijn kleindochter, want die is pas tweeëneenhalf. Het gaat om de kleindochter van mijn zus.:-)

      • Novelle said,

        19 juli 2012 bij 5:20 PM

        ach een nichtje dus.

  9. geesjesgedachten said,

    19 juli 2012 bij 3:24 PM

    weblogwacht, is dat net zoiets als de boekenpolitie van stephen king?
    Leuk geschreven Trui, iedereen is volgens mij een beetje weblogmoe, ach het komt straks in de herfst wel weer. O nee het is al herfst, de zomer is op vakantie gegaan.

    De eerste siepelmarkt zijn wij er niet Trui, 2e en 3e wel.


Geef een reactie

