(MINI) VAKANTIE

“Hé Trui, ga je nog wat leuks doen deze zomer?”

“Zomer? Op welke planeet leef jij?”

“Doe niet zo kinderachtig! Vorige week is officieel de zomer begonnen en af gelopen dinsdag was het toch mooi weer? Trouwens, vandaag wordt het ook aangenaam warm, zeggen de mensen van het weerbericht.”

“Vandaag is het vooral benauwd. Dik wolkendek, geen zon. Dat noem ik echt niet aangenaam warm.”

“En afgelopen dinsdag dan?”

“Ja, toen was het mooi, maar ik denk toch echt dat die ene dag de hele zomer moet goedmaken.”

“Nou, dat zal toch wel meevallen? Heb je nog iets gedaan dinsdag?”

“Jazeker. Wij hebben een minivakantie gehouden. Mini als in ‘s morgens naar Zandvoort rijden, lunchen op een terras tussen strand en boulevard, langs het strand lopen, even het dorp in, ijsje gegeten op een bankje in de zon, flaneren over de boulevard op weg naar de auto en weer naar huis. Alles in een. Klaar. Dat was de (mini)zomer.”

“Dat is wel erg kort door de bocht, zeg! Geef de zomer toch een kans, hij heeft nog drie maanden om zich te bewijzen.”

“Hm, ja, net als vorig jaar zeker, ook toen was ons een lange hete zomer beloofd. Nee, ik geloof er niet in. Wij hebben in ieder geval alvast volop genoten van ons dagje strand, zon, zee en dorp. Hoewel, het dorp Zandvoort stelt niet zo veel voor. Er was niet één winkel aantrekkelijk genoeg om naar binnen te stappen.”

“Nog gekke dingen gezien? Leuke mensen ontmoet? Kekje bijvoorbeeld?”

“Nee joh, het was een schooldag, dan werkt ze toch. Echt gekke dingen hebben we niet gezien, maar een kindje heeft me zeer verbaasd.”

“Hoezo dat?”

“Heb jij weleens een kind van een jaar of drie/vier zonder knoeien een ijsje zien eten? Een blauw ijsje nog wel?”

“Hè jak, blauw ijs! Brr, ik moet er niet aan denken en nee, ik heb nog nooit zo’n jong kind ijs zien eten zonder te knoeien.”

“Ik wel. Hij zat naast ons op het bankje, samen met z’n oma. En ik had een witte broek aan.”

“Haha, je was natuurlijk bang voor blauwe vlekken.”

“Ja, echt wel. Maar daar was helemaal geen reden voor. Hij likte alsof zijn leven ervan afhing en werkelijk geen spatje ijs viel. Niet op de grond en ook niet op zijn kleren, of op mijn witte broek. Verbazingwekkend.”

“Dat mag je wel zeggen dan. Jouw zomer kan al niet meer stuk nu, begrijp ik? Dus vandaag ga je niets leuks doen?”

“Ik weet niet wat jij onder leuks verstaat, maar ik heb mijn bed afgehaald en de wasmachine aangezet. Is in mijn ogen niet leuk. Er zijn nog meer klusjes die ik zou moeten doen, die ik ook niet leuk vind, maar….”

“Maar daar heb je geen zin in?”

“Ik hoop stiekem toch op een beetje zon vandaag, heb nog een aantal boeken liggen die roepen dat ze gelezen willen worden. Als dat nou lekker buiten in het zonnetje kan, ja, dan laat ik de rest van de klusjes gewoon liggen.”

“Als je maar niet vergeet, dat een afgehaald bed ook weer opgemaakt wil worden.”

“Dat zie ik later vandaag wel weer. Ik mag nu eerst koffie en misschien kan ik dan daarna wel lekker buiten zitten.”

“Wat het ook wordt, ik wens je een fijne dag.”

“Bedankt hè en jij ook zo.”

15 reacties

  1. zegdanniets said,

    28 juni 2012 bij 11:38 AM

    Heerlijk he zo een dagje strand!
    Volgende keer Scheveningen, dat is leuker dan Zantvoort.

    XXX

  2. sumi said,

    28 juni 2012 bij 11:49 AM

    Jij hebt je zomer dus al gehad, ik wacht er nog steeds op. Vandaag misschien, de zon doet aardig haar best. Noordwijk is ook leuk :)!

  3. 28 juni 2012 bij 11:59 AM

    😉 En vanavond slapen in een zalig schoon bedje.

  4. Novelle said,

    28 juni 2012 bij 6:25 PM

    leuke dialoog Truitje zomaar een buurpraatje over de heg?

  5. Mrs. T. said,

    28 juni 2012 bij 7:02 PM

    Oh een heus smurfenijsje.😉
    enne, ik kan ook ijs eten zonder te knoeien. Meestal dan.😉

  6. hartelijkehothulk said,

    28 juni 2012 bij 8:33 PM

    Heb je mij niet eens zien wielrennen over de boulevard?
    Ik leek op een HULK ! ! !

  7. geesje said,

    28 juni 2012 bij 11:13 PM

    Hee Trui, heb je nog van het zonnetje genoten vandaag?
    “Pff”‘
    Hee Trui, kom je deze zomer nog in de buurt van ootmarsum?
    “hmm, ik weet ut nie hoor”
    Hee Trui, Nou niet langer gaan sippen hoor, het leven is te mooi om zo te gaan sippen.🙂 Tjee Gees je hebt gelijk!

    Of niet Trui? Kom op meis, de zomer laat zich straks van z,n beste kant zien, wedden?

  8. 29 juni 2012 bij 6:05 PM

    jeetje, we zijn niet verder dan Noordwijk gefietst, had het maar gezegd😉

  9. Platoonline said,

    30 juni 2012 bij 12:52 AM

    Een echt koffietijdgesprek. Gelukkig hadden we die ene dag nog om op terug te vallen. Hierna zal het wel weer plenzen. Maakt mij niet uit. Ga ik toch lekker lezen. Enfin, ik hoop voor jou dat het snel en blijvend opklaart.

  10. Leo's mening said,

    30 juni 2012 bij 1:41 PM

    Me, Myself and I, een beetje zo las ik deze tekst. Een gesprek met een soortgenoot van dezelfde statuur en naam, met wie het goed leven is, omdat je haar begrijpt, doorhebt en precies weet waar zij van geniet…

  11. sumi said,

    30 juni 2012 bij 11:01 PM

    Gisteren in Wijk aan Zee geweest. Mijn eigen minivakantie gehad😀. Was heerlijk, eindelijk een beetje zomer.

  12. 2 juli 2012 bij 8:53 PM

    Ijs eten zonder knoeien is een beetje onmogelijke opgave voor mij🙂
    Vandaag was het ook best een aardige dag. Blij dat je nog één dag hebt kunnen profiteren…Op naar de volgende minivakantie!

  13. geesje said,

    2 juli 2012 bij 10:13 PM

    Nog steeds vakantie? dagdag trui, ik hoop snel weer iets van je te lezen.
    (nee, ik zit niet te pushen, gewoon een klein hintje, dat weer wel.🙂

  14. hanneke said,

    6 juli 2012 bij 12:24 PM

    inmiddels hebben we toch een paar mooie dagen gehad.
    blauw ijs??? wat is er mis met een vanille softijsje, het wot toch ook steeds gekker.
    of was het ijs zo koud, dat het er blauw van werd???
    hoe dan ook: fijne vakantie verder en nu zou ik ook wel een bakkie lusten…

  15. inge said,

    8 juli 2012 bij 11:04 AM

    ‘Hoewel, het dorp Zandvoort stelt niet zo veel voor. Er was niet één winkel aantrekkelijk genoeg om naar binnen te stappen’ hahahaha kon het niet meer met je eens zijn!

    volgende keer even heads up geven hoor, wie weet ben ik wel vrij voor even een ‘hoi, hallo, suf dorp hè’ ^^ #maarprachtigenatuur❤


Geef een reactie

