“ONZE JONGENS”

Het is stil op straat en ook in spelletjes-/logland. Oorzaak? Voetbal. Volwassen kerels die met z’n allen achter een bal aan rennen. En nog veel meer volwassen kerels die thuis zitten te coachen en schreeuwen hoe het wel moet. Want ze bakken er natuurlijk niks van, “onze jongens”. Manlief zit op de bank, dat wil zeggen: hij zit, veert op, valt terug en moppert zich driemaal een slag in de rondte. Er deugt niets van de opstelling, er wordt niet goed verdedigd en Van M. kan beter met pensioen gaan. Aan een hoge bloeddruk wordt totaal geen aandacht geschonken. Hij windt zich op. Hoewel ik absoluut niet van het spelletje houd, mag ik wel zeggen dat ik er een beetje verstand van heb. Ik heb niet voor niets jarenlang de zondagmiddagen op het voetbalveld doorgebracht. Mijn conclusie? Er wordt slecht gespeeld. Door de Nederlanders. De verdediging is zo lek als een mandje en als er aangevallen kan worden. Is er slechts één eenzame speler die zich doodloopt op drie Duitsers.

Ik wil dus ook niet verder kijken. Ik wil Andere spelletjes spelen, zoals WF en Rumble, maar al mijn vaste tegenspelers zitten waarschijnlijk vastgebakken aan het voetbal. Ik zal voor de zekerheid even checken….. oeps! er zijn twee spelers die woordjes willen maken. Eentje is zoon X, maar die had ik een berichtje gestuurd, dat hij dat voetbal moest vergeten, want ze winnen toch niet. En dat heeft geholpen. Ook Mrs.T. is aanwezig en ik moet zeggen, zij maakt vandaag echt heel mooie woorden waar ik, met de letters die ik steeds krijg, niet aan kan tippen. Maar hé, ik kan weer even.

Manlief maakt zich, na een sms-sessie over de “geweldige” wedstrijd met de twee jongste zonen, klaar voor de tweede helft. Ondertussen nog even aanwijzingen roepend naar de tv. Niet dat het helpt, maar je weet het nooit hè. De jongens houden driftig contact, manlief kan het bijna niet bijbenen om met allebei tegelijk te sms-sen. Ik ga dit stukje maar even plaatsen en me dan bezig houden met het maken van woordjes. Is een stuk rustiger kan ik u verzekeren.

8 reacties

  1. 13 juni 2012 bij 10:46 PM

    Ja, je hebt volkomen gelijk. Van deze wedstrijd worden we in elk geval niet vrolijker. ;o(

  2. zegdanniets said,

    13 juni 2012 bij 10:47 PM

    De anderen zijn gewoon beter dit jaar….
    dan maar spelletje doen met Ma, is veel leuker!

    xx

  3. geesjesgedachten said,

    13 juni 2012 bij 10:58 PM

    HAHA Trui, ik lach me gek hier op de camping. Zit in de voortent te gluren naar al die teleurgestelde fans die sjokkend vanuit de kantine komen. Ik heb wel naar de wedstrijd gekeken met het resultaat dat m,n tenen nu weer recht getrokken moeten worden.

  4. Mrs. T said,

    14 juni 2012 bij 7:49 AM

    De bal ‘schampte’ de paal.😉

  5. hartelijkehothulk said,

    14 juni 2012 bij 11:38 PM

    Denk dat Huntelaar op doel moet.
    En die schoonzoon van v.M. naar de tribune.

  6. Trees said,

    15 juni 2012 bij 10:03 AM

    Het was triest… ben het gelukkig alweer vergeten…! Maar die coach moet weg, die doet alleen aan vriendjespolitiek😦.
    Heb geen phone met internet dus kan niet spelen met je, anders zou ik het tussendoor wel gedaan hebben hoor😉

  7. 15 juni 2012 bij 10:12 PM

    Heb geen ballen verstand van voetbal. maar ’t zal me jeuken. Nee, dan wielrenners…Dat vind ik pas èchte bikkels!

  8. inge said,

    17 juni 2012 bij 3:48 PM

    ik ben zoooooooooooooooooooooooooooooooooooo dankbaar dat er hier in huis niemand om voetbal geeft! ^^


Geef een reactie

