OPWARMING

Bent u er ook zo blij mee, met die opwarming van de aarde? Heerlijk hè, het hele jaar door de zelfde lage temperatuur. Altijd de zelfde kleren, dus niet elke paar maanden de winterkleren inruilen voor de zomerkleren. Nee, we kunnen de winterkleren gewoon het hele jaar door gebruiken. Makkelijk toch? Alleen jammer, dat je de zomerkleren niet meer nodig hebt. Bloot lopen is er niet meer bij. Met bloot bedoel ik natuurlijk de mouwloze shirtjes en jurkjes, de korte broeken en rokjes. Ook de bikini kan in de vuilniszak. De sporadische momenten dat de zon zich laat zien, duren niet lang genoeg om dat ding aan te trekken. Voor je klaar bent is de zon weer weg.

Maar wacht eens even. Dit ging toch over de “opwarming” van de aarde? Ja, dat weet u en dat weet ik, maar helaas weet de aarde dat zelf niet. Die is bezig met een stevige afkoelingsperiode. U weet toch hoe de aarde zijn kan? Zo eigenwijs als die groot is. En groot is tie. Meedoen aan de gedachte van opwarming doet ie dus niet. Hij is lekker dwars en zet de temperatuur nog een tandje lager. Ondertussen een lange neus makend naar al die wetenschappers, die beweren het beter te weten.

Het is juni, de meteorologische zomer is al dik een week geleden begonnen. De temperaturen lopen hier op naar wel 13 graden vandaag, heerlijk warm. Zo was het met Kerst ook en toen waren we er blij mee. Maar nu? Nee, niet echt. Weet je wat, we doen vanavond lekker de kachel aan. De houtboeren varen er wel bij en misschien kan ik dan toch nog een zomerjurkje aan.

Het is zomer. Bent u er ook zo blij mee, met die opwarming van de aarde?

13 reacties

  1. zegdanniets said,

    9 juni 2012 bij 3:56 PM

    het was ook al een super warme lente en de zomer laat ook al aardig van zich horen… ik heb wel geteld 1 keer in korte broek rond kunnen lopen…

    wie weet komt het nog, wie weet….

    xxx

  2. ram1955 said,

    9 juni 2012 bij 4:10 PM

    Gossie, wat ben ik blij. Twee truien over elkaar en nog geen warm gevoel. Ik hoef geen hittegolf, maar die wind en wolken mogen ze houden.
    Fijn weekend. Pas op. niet wegwaaien.

  3. hanneke said,

    9 juni 2012 bij 4:14 PM

    stomme vraag trui!
    natuurlijk ben ik er niet blij mee, ik verheugde me al enorm op de opwarming, inclusief stijging van de zeespeigel, want dan hoefde ik niet meer zo lang te rijden naar Amersfoort aan zee!
    ik voel me bedonderd, waar is de Gore Al? nergens te zien, die is m natuurlijk gesmeerd met zijn ongemakkelijke waarheid.
    nee, ik vind er niets aan!
    ik trek mijn ski-boots aan want ik ga de hond uitlaten en volgens mij gaat het zo sneeuwen.

  4. geesjesgedachten said,

    9 juni 2012 bij 5:52 PM

    Nee ik vind er ook niets aan!
    Morgen bbq met collega,s van hemmo, ik heb dikke sokken, muts en handschoenen klaar gelegd. (gelukkig ga ik in september nog naar Kreta)

  5. Mrs. T. said,

    9 juni 2012 bij 9:07 PM

    Komt vast goed, na deze ijstijd.

  6. 10 juni 2012 bij 8:57 PM

    Kijk, als de aarde toch al zoveel opgewarmd is, wil ik daar wel graag de vruchten van plukken, dus warm weer met “blote kleren.” Deze kou en dat halfslachtige gedoe vind ik 3x helemaal niks!

  7. sumi said,

    10 juni 2012 bij 9:38 PM

    Vanmiddag mijn winterpantoffels weer tevoorschijn gehaald en de verwarming op 22 gezet. Ik had ijsvoeten en het wilde hier maar niet warm worden. Heerlijk, zomer, daar hou ik van!

  8. Novelle said,

    10 juni 2012 bij 11:11 PM

    ik vind het prima zo Trui.ik hou niet van dat erge warme weer.lekker fietsweertje toch?

  9. Trees said,

    11 juni 2012 bij 4:54 PM

    Heb bijna spijt dat ik zelf ook geen ticket heb gekocht… Maar laat mijn Kootje maar genieten, want een beetje meer mag altijd natuurlijk.
    Ik verveel me toch niet. Maar ik vind niet dat we zo moeten mopperen, zaterdag, zondag en vanmiddag heerlijk in de zon gezeten! Komt heus wel goed!

    • nieuwetrui said,

      11 juni 2012 bij 5:22 PM

      Dat is het verschil, Trees, om in de zon te kunnen zitten, moet ie er wel zijn natuurlijk. En hier is hij dus niet. Helaas.

      • Trees said,

        11 juni 2012 bij 6:11 PM

        Je hebt wel gelijk Trui, hier in het zuiden is het vaak mooier. Ik zal nog eens goed nadenken of ik echt wel wil verhuizen😉

  10. platoonline said,

    11 juni 2012 bij 6:20 PM

    Ik zal een eerlijk antwoord geven: het maakt me geen bal uit. Als het regent ga ik gewoon binnen iets leuks doen (lezen, computeren, opruimen etc.) en anders ga de ik de tuin in. Ik vind het wel rot voor al die mensen die het hele jaar hebben gewerkt en nu een verregende vakantie hebben aan het strand in een klein huisje met jengelende kinderen etc. Maar zelf… het weer zal mijn stemming niet beïnvloeden.
    (plato beent weg naar eigen weblog. Onderweg gutst er een straal koud regenwater uit een dakgoot in zijn nek. Plato: |@|#{|@||{{## nog an toe, kloteland…;||{|@{@#[@#[ ).

  11. inge said,

    17 juni 2012 bij 3:46 PM

    als de zon schijnt, is ze wel heter dan eerst. heb ik ’t idee. maar verder is ’t idd al jaren knake met die zomers..


Geef een reactie

