BLACK-OUT

“Hi, ik ben er weer.”

“Huh? Was je weg dan?”

“Nou zeg, heb je me niet eens gemist? Das ook niet aardig.”

“Sorry, ik had het gewoon te druk om je te missen. Waar was je dan?”

“Op Texel.”                                                               

“Wat? Jij op een eiland met al dat water er om heen?”

“Ja, ik moet haast wel een black-out gehad hebben toen ik toestemde om mee te gaan.”

“Je hebt zeker meteen de voorpagina van de krant gehaald?”

“Haha, wat ben je weer leuk.”

“Neem me niet kwalijk, maar hoe vond je het eilandleven? Veel van het water gemerkt?”

“Alleen van het water dat uit de lucht viel. Verder helemaal niets. Eigenlijk dacht ik…….”

“Wat? Wat dacht je?

“Nou, dat ik op een klein stukkie land zou staan, een soort zandbank zeg maar, en dat ik in elke richting meteen het water kon zien. En aanraken.”

“Dat had ik je zo wel kunnen vertellen, dat dat niet het geval zou zijn.”

”Weet ik, maar ik had je vast niet geloofd.”

“En nu? Voor herhaling vatbaar? Wat heb je eigenlijk allemaal gedaan daar?”

“Niet zo heel erg veel, het was behoorlijk koud en daar had ik niet echt op gerekend. Bovendien viel er nogal wat regen. Ik heb een paraplu gekocht.”

“Oh joepie, wat een leuke aankoop. Je hebt toch zeker wel meer gedaan? Met wie was je daar?”

“Met zusje en zwager. En manlief natuurlijk. We zijn op een boot geweest om garnalen te vangen en naar zeehondjes te kijken. Man, wat was dat koud zeg. En een meeuwen, dat wil je niet weten, zo veel. Zelfs de bemanning van de boot zei, dat er nog nooit zo veel meeuwen op de garnalen zijn af gekomen.”

“Spannend. Een beetje als in de film “The birds” dus. Verder nog leuke dingen gedaan?”

“De mannen zijn bijna elke dag, gewapend met een camera, op pad gegaan, op zoek naar mooie vogels en speciale orchideeën. Zusje en ik hebben een paar keer geshopt en we hebben gepuzzeld en spelletjes gedaan. Zusje had het echte scrabble meegenomen. Is nog van onze ouders geweest. De doos wordt met dat echte ouderwetse onderbroekenelastiek bij elkaar gehouden. Oh, en we hebben natuurlijk kleine tochtjes gemaakt om het eiland te bekijken.”

“Goh, leuk hoor, maar je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag of het voor herhaling vatbaar is.”

“Toen we nog op het eiland zaten, dacht ik van wel, ondanks de kou en de regen. Maar nu ik weer veilig thuis ben, weet ik het nog niet zo zeker. Het vaste land voelt toch wat veiliger.”

“Mens, stel je niet aan! Je woont zelf in de polder, die kan ook zomaar onder water lopen hoor. Eén dijkdoorbraak is genoeg.”

“Hè ja, maak me even bang, wil je.”

“Doe ik helemaal niet. Ik wil alleen dat je realistisch bent. Je wilt er dus niet meer naar toe?”

“Weet ik nog niet. Misschien wel, als ik ooit weer een black-out heb.”

11 reacties

  1. zegdanniets said,

    6 juni 2012 bij 12:26 PM

    Als je maar lekker even weg bent geweest, daar waren jullie alle vier wel aan toe!!

    XXX

  2. hanneke said,

    6 juni 2012 bij 12:30 PM

    is toch heerlijk? op een eiland met alleen maar water om je heen (moet ook wel, anders is het geen eiland)
    het lijkt me veiliger op een waddeneiland dan op een kunstmatig eiland zoals de flevopolder, is toch allemaal nep. straks raak de stop los en zinkt de hele zooi!!!
    die waddeneilanden liggen er al een tijdje……

  3. Trees said,

    6 juni 2012 bij 1:45 PM

    Niks gevaarlijks aan hoor Trui, een heerlijk eiland Texel. Het eiland van onze vakanties in mijn jeugd! Fijn dat je het toch leuk hebt gehad!

  4. ram1955 said,

    6 juni 2012 bij 2:08 PM

    Jammer van het weer, maar gelukkig heb je ook nog leuke dingen gedaan.

  5. Mrs. T. said,

    6 juni 2012 bij 2:28 PM

    Vervelend van het weer, maar Texel is natuurlijk wel heel erg leuk om een paar dagen te zijn.

  6. 6 juni 2012 bij 8:52 PM

    Texel? Wad’n eiland! In ieder geval ben je even uitgewaaid😉

  7. Aniek said,

    6 juni 2012 bij 11:20 PM

    Dat klinkt alsof u toch nog wel genoten heeft, fijn om te horen!
    En de oude scrabble is natuurlijk geweldig.
    Komen jullie dan nu weer croissantjes halen zaterdag ;-)?

    Liefs

  8. geesjesgedachten said,

    6 juni 2012 bij 11:56 PM

    Een logje naar mijn hart Trui, je schrijft zoals je denkt (herkenbaar)

    Die black out kun je trouwens ook heel goed verwerken in Ootmarsum hoor trui.:-)

  9. ingeding said,

    7 juni 2012 bij 4:14 PM

    texel is zo leuk! en idd, de polder is net zo eh, veilig. ^^

  10. platoonline said,

    8 juni 2012 bij 4:47 PM

    Nou, die heeft echt van de vakantie genoten. Een echte waddenganger. Leuke dialoog. Mooi geschreven.

  11. sumi said,

    8 juni 2012 bij 9:20 PM

    Het was leuk, het was gezellig en af en toe was het ook niet zo koud :D! De mannen van de boot deden het ook superleuk. Echt wel voor herhaling vatbaar!!! Vraag onze mannen maar… ! X


Geef een reactie

