KLUS GEKLAARD

Het is gebeurd, de klus is geklaard. Alle ingezonden verhalen zijn door mij gelezen en naar eer en geweten beoordeeld. Wilt u weten hoe ik te werk ben gegaan? Nee? Jammer dan, ik vertel het toch.

Ik ben begonnen met lezen en na afloop van een verhaal, heb ik mijn eerste reactie opgeschreven en daar ook een cijfer aan toegevoegd. Nadat alle verhalen de revue gepasseerd waren, heb ik er een paar dagen niet naar gekeken. Mijn hoofd moest even helemaal leeg. Daarna ben ik begonnen met de hoogst gewaardeerde verhalen. Opnieuw aandachtig lezen en dan checken wat mijn eerste reactie was. Was ik het daar nog steeds mee eens, dan vulde ik mijn oordeel meteen in op het formulier. Was ik het er niet meer mee eens, vroeg ik me af waarom niet en las nog eens stukjes over. Een aangepast cijfer en mijn motivatie werden daarna op het formulier ingevuld.

Het klinkt misschien simpel: gewoon wat verhaaltjes lezen en zeggen wat je ervan vindt, maar dat valt best tegen. Het is behoorlijk intensief werk, want je wilt er toch zeker van zijn dat iedereen een goed oordeel krijgt. Nu ben ik dus klaar, het formulier heb ik gisteren opgestuurd en het wachten is begonnen. Er zijn nog twee andere juryleden en ik heb geen idee hoe ver die zijn en of hun oordeel met mijn oordeel overeen komt. Mensen zijn nou eenmaal niet gelijk en wat ik mooi vind en goed geschreven, kan een ander zondermeer afwijzen. Andersom geldt natuurlijk hetzelfde, door mij afgewezen stukken kunnen door hen hoog gewaardeerd worden. Het blijft mensenwerk.

Ik ben weer terug in mijn gewone dagelijkse routine en heb ook weer tijd voor Wordfeud. Via zoon R heb ik kennis gemaakt met een nieuw spelletje, Rumble. Zenuwslopend af en toe, omdat het aan tijd gebonden is, maar oh zo leuk.

Vandaag wilden we eigenlijk naar Zandvoort, zijn daar al in geen jaren geweest. Het lijkt me echter geen pretje om met deze temperatuur in een file terecht te komen, alleen om een uurtje uit te kunnen waaien op het strand. Punt is, je moet weer terug ook, met kans op wederom een file. Andere auto’s weliswaar, maar toch, je bent wel meteen het uitwaai-effect weer kwijt. Dus blijven we thuis. Kunnen we mooi een spelletje Rumble spelen. Of twee, of drie of…….

12 reacties

  1. ram1955 said,

    25 mei 2012 bij 1:07 PM

    Mooi, dus jouw juryklus is volbracht. Nu genieten van het heerlijke weekend.

  2. Xander said,

    25 mei 2012 bij 2:11 PM

    Ben benieuwd of de jury gelijk gestemd is.
    Zal best een flinke klus geweest zijn.

    in de Oosvaardersplassen kan je ook lekker uitwaaien hoor..

    xxx

  3. Mrs. T. said,

    25 mei 2012 bij 6:51 PM

    En vond je het ook leuk, het jureren?
    We zijn weer lekker aan het wordfeuden, dat rumble laat ik nog maar even aan me voorbij gaan.😉

  4. 27 mei 2012 bij 2:42 PM

    Het idee dat je mijn verhaal ook gelezen hebt…zonder dat je wist dat ’t de mijne was natuurlijk😉 Best eng!
    Groot gelijk dat je na je leesklus ff wilt chillen. Geniet van het mooie weer!

  5. Leo's mening said,

    28 mei 2012 bij 8:54 AM

    Leuk om te lezen hoe serieus je dat jureren hebt genomen. Zo hoop je dat het gaat uiteraard, als kandidaat zeker. Zandvooort is geen pretje op dit soort dagen. Het is een leuke bestemming, maar het ligt nog steeds verkeerd en is dus vaak volkomen onbereikbaar. Waar zijn die blauwe trams van vroeger als je ze nodig hebt….

  6. hannekelive said,

    28 mei 2012 bij 10:53 AM

    ben benieuwd naar de verhalen, leuk dat er zoveel inzendingen waren!

  7. ingeding said,

    28 mei 2012 bij 8:35 PM

    het was hier anders heeeeeeeeeerlijk. maar gelukkig hoeven wij maar en paar minuutjes op de fiets om aan zee te komen, want de files waren idd enorm met gisteren als hoogtepunt. vandaag was het hier 15 graden en geen zon gezien..

  8. 28 mei 2012 bij 9:59 PM

    Vandaag fijn naar Noordwijk gefietst, dat was maar 100 km.
    Super temperatuurtje en wij zagen de zee “vlammen”, zoals dat heet.
    Dikke zeemist en heerlijk koud.
    Echter alleen op de pont van Velsen op de terugweg stonden wij ook in die mist.

    Je hoefde mij toch niet te jureren, hé?

  9. Trees said,

    30 mei 2012 bij 10:35 PM

    En… voor herhaling vatbaar, jureren? Lijkt me idd niet makkelijk!
    Nu weer tijd voor andere dingen, ook leuk!

  10. Tina said,

    31 mei 2012 bij 8:12 PM

    Wel leuk werk, dat verhalen lezen, maar ik kan me best voorstellen dat het inspannend is. Maar het zit er weer op! En het mooie weer is ook alweer voorbij, helaas!

  11. platoonline said,

    6 juni 2012 bij 1:25 AM

    Rumble ken ik niet. Zouden ze het ook gewoon hebben. Ik heb geen mobiel of ander schermpje. Enfin, eens googelen.


Geef een reactie

