UPDATE EN NOG WAT

Allereerst dank voor het meeleven en de goede wensen voor zusje. Het gaat goed met haar, al zit de schrik er goed in. Zaterdag kwam bij haar pas echt binnen wat er nou precies gebeurd was, hoewel ze zich niet alles kan herinneren. Zondag zijn manlief en ik weer naar H gereden om ’s middags met z’n vieren naar de dierentuin in Emmen te gaan. Ter compensatie van ons gemiste bezoek aan de Beekse Bergen. Het was behoorlijk koud, maar er zijn daar genoeg plekjes waar je weer heerlijk op kunt warmen. Die afleiding hadden we gewoon alle vier nodig. Voor zusje is het wachten nu op een telefoontje van de allergoloog. Deze moet haar bellen voor het maken van een afspraak. Op welke termijn dat zal zijn, is natuurlijk niet bekend. We leven tenslotte in Nederland, het land van wachten, wachten en nog iets langer wachten. Hopelijk niet al te lang, want het weten dat je ergens allergisch voor bent, maar niet voor wat, maakt het leven toch wel een beetje angstig.

De deadline voor de nieuwe verhalenbundel is 30 april. Al tijden liep ik met een idee voor het verhaal dat ik wilde schrijven. Gisteren was ik eindelijk klaar en heb het meteen ingestuurd. Het is echter iets totaal anders geworden dan ik eigenlijk van plan was. Dat verhaal komt er ooit nog wel eens uit. Misschien voor weer een volgende bundel. Omdat ik voor de komende bundel in de jury zit, mag ik vanaf 1 mei gaan lezen wat de deelnemers zoal geproduceerd hebben en daar verheug ik me enorm op. Uiteraard zal dat behoorlijk wat tijd in beslag nemen en dat betekent dat ik waarschijnlijk nog minder in logland zal vertoeven dan nu. Er zijn heel veel blogs die ik niet heb gelezen en er zijn er ook heel veel die ik wel vluchtig heb gelezen, maar waar ik niet op gereageerd heb. Zoals u misschien begrijpt hielden andere zaken mij bezig. Ik wil wel beterschap beloven, maar ben bang dat ik dat niet waar kan maken, dus zeg ik maar niets. Maar, al ziet u dan geen reacties van mij, ik vergeet u niet.

Voor de steenuiltjes heb ik ook maar weinig tijd. Het eitjes leggen lukt in ieder geval nog niet, dus misschien heb ik wel gelijk met mijn stelling, dat het twee vrouwtjes zijn. Dat blijft voorlopig afwachten en af en toe even een blik werpen.

11 reacties

  1. zegdanniets said,

    19 april 2012 bij 10:38 AM

    Een positief logje, goed om te lezen!
    Wat was het onderwerp van de verhalenbundel? ik ben het kwijt, kan me ook niet meer herinneren of ik me heb ingeschreven…

    XXX

  2. ram1955 said,

    19 april 2012 bij 11:47 AM

    O, jij zit in de jury. Wat leuk. Ik heb ook even overwogen om mee te doen, maar 1500 woorden vind ik wel wat veel.

  3. Melody said,

    19 april 2012 bij 2:38 PM

    Nou heb even bijgelezen hier…… wat een toestanden weer, ja dat is schrikken. Wel fijn te lezen dat het nu weer ietsjes beter gaat. Ken ook iemand die zoiets meegemaakt heeft, was erg heftig.

    Leuk joh dat je in de jury zit…. heb wel overwogen mee te doen maar net wat Marja ook al schreef, 1500 woorden waren me teveel.

    Tijd is maar kort en je kan het niet dubbel besteden he.

    Liefs aan jou en t ventje en ene fijn weekend.

  4. Trees said,

    19 april 2012 bij 3:16 PM

    Fijn dat het met je zus weer beter gaat. Waar die allergische reactie nou toch vandaan komt? We horen het nog wel he.
    Leuk dat je in de jury zit Trui, dat kost tijd, maar is toch weer heel erg speciaal. Veel succes en wijsheid gewenst!

  5. Mrs. T. said,

    19 april 2012 bij 6:32 PM

    Fijn dat het beter gaat, maar dat wachten lijkt me inderdaad erg moeilijk.
    sinds jouw mailtje hangt dat verhaal steeds in mijn gedachten, maar pffft, ik heb het zo druk. Als ik echter ook maar de tijd vind, dan ga ik denk ik toch een poging wagen.

  6. 19 april 2012 bij 8:25 PM

    Goed dat je jouw inzending verstuurd hebt! Lijkt me heerlijk om al die verhalen te moeten/mogen lezen, maar er gaat wel bergen tijd in zitten ja. Het geeft je wel veel afleiding, en die zal beslist welkom zijn.
    Sterkte met de gezondheid van je zusje. Ik hoop dat ze snel terecht kan.

    PS: Ik vind 1500 stuks wel erg veel woorden, maar ik ga vreselijk mijn best doen.

  7. platoonline said,

    20 april 2012 bij 3:05 PM

    Sterkte met je zus. Ik zal duimen dat het allemaal goed komt. Succes met de bundel.
    1500 woorden is alleen veel voor blogland. In een boek is 1500 woorden helemaal niet zo veel, nog geen twee pagina’s. Blogs vertekenen de werkelijkheid op dat punt.

  8. nieuwetrui said,

    20 april 2012 bij 3:37 PM

    @allen
    1500 woorden, het klinkt erger dan het is. als je lekker in een verhaal zit, gaat het vanzelf en jullie kunnen allemaal schrijven, dat blijkt uit de regelmatig geplaatste stukjes. nu hoeven ze alleen maar iets langer.:-)
    @Plato
    er zijn genoeg bloggers die wel eens iets meer willen dan de korte stukjes op hun weblog. daar worden lange stukken vaak vermeden, omdat die toch niet worden gelezen.

  9. tukker said,

    22 april 2012 bij 5:38 PM

    Ja, ja, we hebben een afspraak toegestuurd gekregen, we zijn 14 juni al aan de beurt!!!

  10. Tina said,

    24 april 2012 bij 9:24 AM

    Lijkt me inderdaad vervelend voor je zus om zo in onzekerheid te leven. Ik hoop dat een afspraak met de allerogoog toch niet te lang gaat duren.
    Succes met schrijven!

  11. jokezelf said,

    30 april 2012 bij 1:41 PM

    Succes met het lezen van al die verhalen. Moet jij ze alle 77 lezen? Of zitten er meer mensen in de jury en delen jullie de buit?


Geef een reactie

