WINTER

Het is winter.

Volgens de kalender was dat al twee maanden zo, maar had je gezegd herfst, lente of zomer, had ik het ook geloofd. Nu is het echt. Het vriest en het sneeuwt. Ik zou graag zeggen dat de tuin, de straat en de auto langzaam worden bedekt met een dun laagje sneeuw. Echter, het gaat hard. Er ligt inmiddels zo’n vijf cm. Ik kijk naar buiten en zou willen schreeuwen: stop, genoeg! Maar het gaat door. Periodes met kleine vlokjes worden afgewisseld met periodes met grote vlokken. Mooi om naar te kijken, maar meer ook niet. Merel, spreeuw en roodborstje vechten elkaar de tuin uit. Er zijn extra lekkere hapjes beschikbaar en niemand wil delen.

Tijdens het tikken van dit stukje leg ik een woord bij wordfeud. De vraag of er nog iemand met me wilde spelen, heeft een aantal verse tegenstanders opgeleverd. Leuk leuk leuk! Gisteravond was te merken dat het aanbod op tv niet denderend was en dat het weer niet noodde tot buiten zitten, want iedereen was druk met woorden maken. Om half elf was ik min of meer woordblind, had moeite met het vinden van mooie lettercombinaties en ben gestopt. Een half uurtje rust voor het slapen gaan. Oh wacht, even een woordje bij schoonkind maken. Even? Ik heb alleen maar medeklinkers (de story of my life with this game) en het is net een nieuw spel, dus ik kan niks. Oeps, zie ik zomaar een e over het hoofd. Snel leg ik “bel” en keer terug naar lapje.

De sneeuwlaag wordt almaar dikker en volgens de buienradar gaat het nog even door. Joepie! Merel en spreeuw zijn verdwenen. Roodborstje zit in de schutting te kijken naar de witte wereld. Zijn rode borstje is duidelijk te zien. Grote plakken sneeuw vallen uit de boom. Het vriest en het sneeuwt.

Het is winter.

15 reacties

  1. Marja said,

    3 februari 2012 bij 2:54 PM

    Mooi die herhaling. Doet me denken aan de kinderboeken van W. G. van der Hulst.

  2. sumi said,

    3 februari 2012 bij 4:10 PM

    Hier is amper wat gevallen, als het een cm is, dan is het veel. De zon schijnt, ik zie blauwe lucht, het is alleen koud, erg koud! Buiten is alles nu bedekt met een heel dun laagje sneeuw, wel mooi. J is op safari in het bos, hij geniet. En toch, geef mij maar de zon, heel veel zon😀. Helaas, het is winter. X

  3. platoonline said,

    3 februari 2012 bij 6:11 PM

    Ik las vanmorgen van Nederland en de sneeuw: In Hasselt was het alleen maar koud. Maar nu is daar de sneeuw ook begonnen en niet zo zuinig ook. Ik vind het wel leuk. Maar niet TE lang.

  4. Novelle said,

    3 februari 2012 bij 8:44 PM

    hai Truitje met genoegen las ik je twee laatste logjes en ja het is winter de tjd dat de natuur even zwijgt kan jij een voorbeeld aan nemen. hahaha sorry hoor ik lees graag je verhalen en sterkte met je stem Trui.Hou je haaks meid.

  5. Mrs. T. said,

    3 februari 2012 bij 10:05 PM

    Ik zou het zo fijn vinden als die sneeuw mooi naast de wegen en fietspaden valt.😉

  6. zegdanniets said,

    3 februari 2012 bij 10:55 PM

    JA eindelijk winer!! Heerlijk dus. beetje jammer dat ik niet kan hardlopen.. als ik dit type zegt de temp meter voor buiten -11.8 !

  7. hannekelive said,

    4 februari 2012 bij 2:11 PM

    ja, mooi he.
    als het maar niet te lang duurt.

  8. 5 februari 2012 bij 12:08 PM

    ik dacht dat dat alleen bij mij was, enkel medeklinkers.

  9. Filosofietje said,

    5 februari 2012 bij 5:29 PM

    Hoi Trui! leuk je weer tegen te komen. In Zweden ook sneeuw, d’r ligt een pak van een paar centimeter en nu valt er van die poedersneeuw. Geef mij die dikke vlokken maar, als het dan toch moet sneeuwen😉

  10. geesje said,

    5 februari 2012 bij 7:20 PM

    Ik baal van de winter, en nu hou ik mijn mond verder maar dicht.
    Dat is beter, want ik heb het liever wat heter.

  11. 7 februari 2012 bij 9:59 PM

    Heerlijk, toch nog winter! Even een elfstedentocht en daarna meteen voorjaar graag, want daar ben ik hard aan toe.

  12. Schoonkind said,

    9 februari 2012 bij 11:35 PM

    Haha “bel” was toch mooi gevonden😉
    Maar, met dit nieuwe potje ben ik weer aan de winnende hand!

  13. Loek said,

    9 februari 2012 bij 11:36 PM

    Misschien moet je gewoon niet zo plagen moeder😉
    Roeien met de riemen die je hebt, juist met een heleboel medeklinkers kan je potjes winnen. Het gaat om de plaatsing.

    Dus, niet mopperen maar winnen!

    Dikke kus

  14. Trees said,

    12 februari 2012 bij 3:22 PM

    Het zal vast prachtig zijn, dus geniet er maar lekker van! Een leuk logje weer…😉


Geef een reactie

