SPAREN

Drie dagen gevuld met feestjes. Leuk, maar buitengewoon vermoeiend als je net een maand ziek bent geweest. Mijn stem, die van het door mij volledig genoten vijfgangenmenu, al een behoorlijke klap had gehad, kreeg nog een extra tikkie toe. Tenzij je van nature een muurbloempje bent, ga je op een feestje natuurlijk niet stilletjes in een hoekje zitten toekijken hoe anderen het gezellig hebben met elkaar. Ik ben van nature geen muurbloempje en heb er dus fiks op los gekwebbeld, drie avonden achter elkaar. Niet slim natuurlijk. Maandag moest ik naar de logopediste, maar de eerder behaalde resultaten waren ver te zoeken. Ik beloofde de komende dagen zo veel mogelijk mijn mond te houden en veel te neuriën.

Maandagmiddag echter, kreeg ik een telefoontje van een vriendin, een voormalige buurvrouw. We wonen al 24 jaar niet meer naast elkaar, maar hebben nog regelmatig contact. Een telefoongesprek met Moon duurt normaal gesproken al snel een uur, maar ik mocht niet zoveel praten. De reden dat ze belde, was echter niet leuk, haar moeder heeft een paar weken geleden gehoord dat ze een tumor op de alvleesklier heeft. Een tumor die is uitgegroeid naar darm en maag. Natuurlijk houd ik dan mijn mond niet en probeer haar een beetje tot steun te zijn. Haar moeder is inmiddels in een hospice in Amsterdam en iedereen weet dat een plekje daar meestal van zeer tijdelijke aard is. Moeder wil daar echter (nog) niet aan, ze is tenslotte nooit ziek. Er was dus veel om over te praten.

Gisteren reden we naar een tuincentrum in Almere om voer voor de honden te halen. Onze zonen wonen daar alle vier (niet in het tuincentrum, maar in Almere) en omdat zoon X, na een enkeloperatie, met zijn pootje in het gips zit, besloten we daar even een bakkie te doen. Tot onze verrassing was cd P ook thuis, zij had deze week vrij. Samen hadden ze het gezellig gemaakt met matrassen op de grond en een filmpje op tv. Lekker relaxed. Onze timing was goed, want de  film was net afgelopen. Na twee bakkies koffie en een dik uur uitgebreid kletsen, gingen we weer naar huis.

De komende dagen blijf ik thuis, voer geen telefoongesprekken en spaar eindelijk mijn stem. Beloofd.

Ik ga me bezighouden met mijn puzzel, met dat mooie heldere weer kan ik de kleuren tenminste goed onderscheiden. En met wordfeud. Daarmee vorm ik wel woorden, maar dan zonder geluid. Is er nog iemand die met me wil spelen? Ik verlies (bijna) altijd.:-)

12 reacties

  1. Map said,

    1 februari 2012 bij 2:58 PM

    Wat een geluk dat je dmv een computer ook een eind kunt kletsen.
    Doe dat dan maar een heleboel, vind ik erg gezellig.
    Ik ben trouwens ook een wordfeudspeler en verlies misschien nog meer dan jij. Je weet mijn naam!!

  2. Mrs. T. said,

    1 februari 2012 bij 4:16 PM

    Ik wil wel tegen je spelen hoor. Hoe vind ik jouw op wordfeud?

    En nu stil zijn hoor.😉

  3. 1 februari 2012 bij 5:59 PM

    dan is dit de kans om eens te winnen, careldem speel ik onder op WF

  4. Trees said,

    1 februari 2012 bij 7:59 PM

    Leuk dat de feestjes geslaagd waren, altijd leuk om op terug te kijken.
    Ben je met een legpuzzel bezig? Heerlijk tijdverdrijf he… Wij hebben er met zijn viertjes 2 gemaakt in de kerstvakantie toen we in Holland waren, van 1000 stukjes. Heerlijk om te doen!

  5. inge said,

    1 februari 2012 bij 9:55 PM

    hahaha kom maar op met #wordfeud dan! doen we een stil potje ^^

  6. zegdanniets said,

    1 februari 2012 bij 10:00 PM

    Sssssssst niets zeggen maar jij bent,,, op alle drei de spelletjes.

  7. sumi said,

    2 februari 2012 bij 3:05 PM

    Hèhè, het is me eindelijk gelukt je te vinden. We hebben nl. een nieuwe computer met een ander programma. J is niet thuis, maar toen hij thuis was vergat ik het te vragen, omdat hij er dan zelf op bezig is. Nou moet ik nog zien dat ik je bij de favorieten krijg🙂.
    Maar goed van je, dat je naar alle feestjes bent gegaan, je stem komt wel weer. Even wat zelfdiscipline,(oei, dat is moeilijk!) en dan komt alles goed. Nu even een smiley uitproberen :kus: en anders gewoon X.

  8. kamira said,

    2 februari 2012 bij 6:03 PM

    hoeveel spelletjes heb je nu gedaan en welke

  9. platoonline said,

    3 februari 2012 bij 6:10 PM

    Ik kan helaas niet met je spelen want ik heb geen mobiel/ipod/Ipad of wat dan ook. Feud gaat dus aan mij voorbij.

  10. hannekelive said,

    4 februari 2012 bij 2:01 PM

    ha! ik verlies ook bijna altijd, dus zou het dan bij ons een remise worden?
    je kan me vinden onder hannekelive😉

  11. geesjesgedachtengeesje said,

    5 februari 2012 bij 7:16 PM

    Wat leuk om te lezen hoe gezellig zoon x en cd P het gemaakt hadden!
    Wordfeud??? Ik ken het niet en wil het ook niet kennen.
    Een legpuzzel? Ja, ik heb er net twee gekocht, samen met ons fries raspaardje aan de keukentafel even puzzelen is erg gezellig.

    Sterkte met niet mogen praten.

  12. geesje said,

    5 februari 2012 bij 7:17 PM

    Oeps, dat zijn wel heel veel geesjes


Geef een reactie

