OH JOY

Iedereen is het wel eens, verkouden. Met als gevolg veel hoesten. Het hoesten berooft je niet alleen van je nachtrust, het zorgt ook voor pijn in je ribbenkast. Dan neem je de meest vreemde houdingen aan om zo min mogelijk last te hebben. Na een aantal dagen is je ribbenkast zo gewend aan het hoesten, dat de pijn verdwijnt. Automatisch denk je dan dat het beter gaat. FOUT! Soms kan zo’n verkoudheid ontaarden in iets anders en, oh joy, ik mag dat ook meemaken. De pijn bij het hoesten heeft zich verplaatst naar het voorhoofd. Maandag begon het al en toen moest ik ’s avonds ook nog op verjaarsvisite bij cd P. Een pijnstiller moest uitkomst bieden. Maar deed dat niet.

Voorhoofdsholteontsteking. (dat woord wil ik wel eens maken met wordfeud) Bukken is een probleem en zelfs gewoon lopen dreunt tot in de diepste diepten door. Hoesten probeer ik zo veel mogelijk tegen te houden. Zonder succes. Mijn voorhoofd voelt alsof het door de plastisch chirurg iets te strak is glad getrokken. Inspectie in de spiegel leert dat dat slechts een illusie is. Mijn hoofd mag dan glad en strak aanvoelen, de oude vertrouwde rimpels zijn nog steeds aanwezig. Beetje jammer weer.

De ellende duurt nu al dik twee weken en eerlijk gezegd, ik ben het spuugzat. Snelle bewegingen zijn uit den boze, dus mijn hele leven speelt zich nu af in slow motion. Lekker relaxed, zul je misschien denken, maar dat valt tegen. Als je rustig zit valt de pijn mee en denk je er niet aan. Snel opstaan gooit je dan onmiddellijk terug in de werkelijkheid en als je niet oppast, op de grond. Na de zwijgende kerst en oud en nieuw viering van het vorige jaar, had ik deze keer op een iets prettiger manier gehoopt. Ik weet niet wat ik fijner vind, stille tijden of pijnlijke tijden. Of eigenlijk, ik weet het natuurlijk wel. Doe mij maar de stille tijden, dat is een stuk minder pijnlijk en met pen en papier kun je toch aan elke conversatie meedoen. Met dit hoofd, wil en kan ik niet eens aan conversaties meedoen.

20 reacties

  1. Xander said,

    5 januari 2012 bij 1:12 PM

    Komt geen einde aan lijkt wel..
    Bij gaat het eindelijk na tweeeneenhalve week beter en hoest ik niet meer zoveel.
    geef het nog een beetje tijd en het gaat over.
    Sterkte, ik denk aan je!

    XXX

  2. Marja said,

    5 januari 2012 bij 1:25 PM

    Sterkte en beterschap, meisje.

  3. geesjesgedachten said,

    5 januari 2012 bij 2:20 PM

    Ach Jee Trui, dit klinkt wel heel erg naar. Ik heb een lichte buikgriep, ook vervelend maar om de hele tijd met zo,n pijn te moeten lopen is nog vervelender. Beterschap hoor Trui!!

  4. inge said,

    5 januari 2012 bij 3:09 PM

    och wat een pech ook weer! ik durf het BIJNA niet te zeggen, maar het heerst. sorry! hier ook weeeeeeeken zoet geweest (vanaf eind oktober) en nog hoest ik, weliswaar minder, maar toch.
    en ik spreek alleen maar mensen die d’r ook last van hebben (gehad).
    dus.. je bent niet alleen en ooit, voor je een oud grijs mannetje bent, zeggen we dan, gaat het wel weer over ; )

    beterschap!!!

  5. Mrs. T. said,

    5 januari 2012 bij 7:16 PM

    He gats, wat een pech weer. Hopelijk gaat het nu snel over en heb je verder een zorgeloos en gezond 2012!

  6. platoonline said,

    5 januari 2012 bij 8:47 PM

    Het is beroerd en je doet er niks aan. Iets van jouw ellende voel ik mee. De pijn in mijn botten gaat pas weg als ik flink wat gelopen heb. Maar zo in huis voel ik me net een man van…ehh…. een jaar of 90. Hopelijk wordt het snel beter weer want die vochtige kou is killing. Nogmaals beterschap en veel sterkte de komende dagen.

  7. Map said,

    5 januari 2012 bij 10:06 PM

    Hè gatsie bah, ik voel met je mee.
    Het enige wat je kunt is geduldig afwachten tot het over is😦
    Ik hoop dat het snel verdwijnt en dat je je gauw weer kiplekker voelt.
    XXX Map.

  8. Marjan said,

    6 januari 2012 bij 2:39 PM

    Als het echt een ontsteking is met koorts, dan zou ik zeggen gooi er een kuurtje tegen aan. Sterkte ermee!

  9. hanneke said,

    7 januari 2012 bij 3:56 PM

    het schiet nog niet erg op dus.
    beterschap!

  10. 7 januari 2012 bij 4:06 PM

    Je krijgt het ook wel voor de kiezen Trui, ik hoop van ganser harte dat het snel beter met je gaat en ook beter…blijft….
    Sterkte meis.

    liefsssss, Hanny

  11. 7 januari 2012 bij 8:55 PM

    Helaas heb ik veel ervaring met voorhoofdsholteontsteking.

    Als ik merk dat ik neusverkouden ben/word, begin ik meteen met snuiven van zout water. Als je dat vies vindt, kun je de neusspray Cinuforce van dokter Vogel kopen. Dat mag je net zo lang en vaak gebruiken als je zelf wilt. (Als je naar de huisarts gaat, krijg je ook neusdruppels, maar die mag je niet langer dan 1 week gebruiken.)

    Voor de zekerheid begin in ook altijd meteen met het slikken van Cinuforce tabletten. Die voorkomen dat de geirriteerdheid in je neusholten niet uitgroeit tot een ontsteking. Die combinatie is het enige die bij mij werkt.

    Maar ja, nu heb je er niets aan, want de winkels zijn dicht…
    Heel veel beterschap! (En vooral niet bukken…) Hou je taai hoor!

  12. sumi said,

    8 januari 2012 bij 3:52 PM

    Geen leuk begin van het nieuwe jaar. Je moet maar zo denken, als je het nú hebt, dan ben je voor de rest van het jaar klaar (hoop je)🙂. Bij ons valt het gelukkig nog mee. J heeft een kuurtje gehad en ik heb (nog) nergens last van (afkloppen). Er staat wel veel tussen haakjes, hè! Kun je nagaan hoe onzeker alles is. Iig hoop ik, dat jij weer snel de ouwe bent, dus heel veel beterschap!!! X

  13. Novelle said,

    9 januari 2012 bij 3:52 PM

    En hoe is het nu met je Trui? al een beetje opgeknapt?
    groetjes van Novelle

  14. gewoonanneke said,

    11 januari 2012 bij 3:36 PM

    Beterschap van een zelf snuivende, hoestende, hoofdpijnhebbende en thuis ziek zittende lotgenoot…..

  15. Leo's mening said,

    11 januari 2012 bij 4:47 PM

    Akelig hoor. Inmiddels al ietsjes beter? Ik heb nu ik niet meer heel erg piep ben ook meer last van een te slijten verkoudheid ipv een snel opgeloste zoals vroeger. Het blijft soms weken vast zitten in keel of hoofd. Vroeger was ik na drie dagen weer het mannetje. Zelfs een cocktail van asperines en vitamines helpt nauwelijks meer…Enige goede advies, niet meer bukken en niet te vaak ‘nee’ schudden….

  16. Trees said,

    11 januari 2012 bij 10:38 PM

    Jeetje Trui, zulke leuke feestdagen heb je dus niet gehad! Ik ben er bekend mee, met voorhoofdsholteontsteking… afschuwelijk is het. Ik hoop toch dat je inmiddels iets bent opgeknapt. Het kan lang aanhouden, is niet fijn!
    Sterkte meid!

  17. hanneke said,

    16 januari 2012 bij 5:23 PM

    ….en nog steeds aan het kwakkelen…..
    nog een keertje beterschap dan maar!

  18. 16 januari 2012 bij 8:46 PM

    En nu? Gaat het ondertussen wat beter? Het zit je de laatste tijd bepaald niet mee. Kan me voorstellen dat je daar doodmoe van wordt!

  19. geesjesgedachten said,

    17 januari 2012 bij 10:23 AM

    Hoi Trui, ik kwam weer eens kijken of jij je al weer wat beter voelt.
    Ben je nog steeds ziek of heb je gewoon even geen zin in het bloggen?
    Ik hoop op het laatste, ondanks dat ik je leuke logjes best wel mis.
    Liefs, geesje

  20. platoonline said,

    18 januari 2012 bij 1:43 PM

    Gaat het al weer een beetje, Trui? Ik mis je verhalen.


Geef een reactie

