STAND VAN ZAKEN

“Hé Trui, hoe gaat het nou met je?”

“Nog steeds last van een vol hoofd.”

“Dat is nog altijd beter dan een leeghoofd, nietwaar?”

“En mijn rechteroor zit dicht.”

“Ach, je luistert toch altijd maar half.”

“Nou zeg! Mijn ogen tranen en mijn neus drupt.”

“Daar heb je tissues voor.”

“Mijn mond is droog en mijn lippen zijn gebarsten.”

“Dan moet je meer water drinken en zo’n lippenbalsem gebruiken.”

“Dat doe ik toch al! Mijn keel is helemaal rauw en mijn stem heeft het moeilijk.”

“Tsjongejonge, je vindt je zelf wel heel erg zielig, hè?”

“Mag ik alsjeblieft? Ik kom nauwelijks aan slapen toe door de vele hoestbuien. Ik ben gewoon hartstikke moe!”

“Ach gossie, ik krijg bijna medelijden met je.”

“Nou, een beetje medelijden zou nu echt wel op z’n plaats zijn.”

“Zie je wel, dat je maar half luistert, ik zei “bijna”.”

“Hoepel toch op met je “bijna”medelijden.”

 “Sorry hoor, ik plaag je maar een beetje. Ga je nog iets leuks doen met oud en nieuw?”

“Dat is wel de bedoeling. Zoon R en dil N komen gezellig bij ons het feest vieren, dus…”

“Dat is zeker leuk. Ik hoop wel dat jij je dan iets positiever gedraagt en niet gaat zitten klagen.”

“Wat nou klagen? Ik klaag helemaal niet.”

“Oh, dus alles wat je net zei, valt niet onder het kopje klagen?”

“Nee, duidelijk niet. Kijk, jij vroeg zelf hoe het met me ging en daar heb ik eerlijk en duidelijk op geantwoord. Als je het niet wilde weten, had je het niet moeten vragen.”

“Oké, je hebt gelijk, ik zeg al niks meer, dan wens ik je een heel gezellige avond morgen enne…. ik spreek je wel weer. Bye bye.”

“Bye bye, doei doei, dag dag. Zo, opgeruimd staat netjes.”

“Met wie zat jij nou te praten?”,vraagt manlief, terwijl hij de kamer binnen loopt .

“Oh, ehh … met niemand eigenlijk.”

Hij legt zijn hand op mijn voorhoofd en zegt: “Gaat het nog wel goed met je?”

Ik zeg niks, denk alleen bij mezelf: dat wil jij helemaal niet weten.

Bij deze wens ik iedereen een gezellige oudejaarsavond, een rustig begin van het nieuwe jaar en een levendig, spannend en mooi vervolg van de rest van het jaar.

12 reacties

  1. Marja said,

    30 december 2011 bij 4:33 PM

    Van harte beterschap en een prachtig, gezond jaar gewenst. Ik hoop dat je zo gezellig met jezelf blijft kletsen.

  2. Mrs. T. said,

    30 december 2011 bij 4:56 PM

    Gezellig hoor met jezelf kletsen. Al zou ik dan wel wat liever voor elkaar zijn als ik het toch tegen mezelf had.😉
    Fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2012.

  3. zegdanniets said,

    30 december 2011 bij 7:49 PM

    I know the feeling. it sucs and that is an understatement.
    des al niet te min gaan we gewoon door.
    Alvast een goede jaar wisseling ma!

    XXX

    Love You!

  4. 30 december 2011 bij 9:12 PM

    Life sucks and then you die…

    Beterschap en een uitermate gezond 2012!
    liefs,

  5. sumi said,

    30 december 2011 bij 10:24 PM

    J doet gezellig met je mee, die hoest z’n longen uit z’n lijf. Ach ja, that’s life! Als je het nieuwe jaar maar positief en gezellig ingaat. Een goed begin……..Een heel fijne jaarwisseling en vooral een gezond 2012 gevuld met liefde! Love you :)!

  6. Trees said,

    31 december 2011 bij 10:45 AM

    Die Trui, je was weer in conclaaf met jezelf… Ik heb het logje voorgelezen en manlief en dochter moesten er erg om lachen.
    Maar jij voelt je nog steeds niet lekker en dat is balen! Beterschap ermee!
    Hoop dat je toch een leuke jaarwisseling zult hebben, maak er wat van he ook met jezelf!
    Liefs

  7. hannekelive said,

    31 december 2011 bij 2:30 PM

    dat met jezelf praten…. daar zijn pilletjes voor, maar misschien slik je al genoeg tegen de griep…..
    hoe dan ook, beterschap een goede jaarwisseling en een mooi 2012!
    (ook voor meneer trui, maar dat spreekt vanzelf)

  8. Novelle said,

    31 december 2011 bij 4:47 PM

    hallo Truitje
    ik wens je een gezond nieuwjaar en een super gezellige jaar wisseling.
    Tot volgend jaar trui!

  9. 31 december 2011 bij 9:01 PM

    Lieve Trui,
    Het afgelopen jaar heb ik je blogs met veel plezier gelezen, dus blijf ik in het nieuwe jaar een vaste bezoekster.
    Een heel fijne jaarwisseling en de aller-állerbeste wensen voor 2012 te wensen, liefs xxx

  10. geesjesgedachten said,

    1 januari 2012 bij 6:58 PM

    Ach gossie, nog steeds zo ziek?
    Balen dus. Van harte beterschap en een heel goed 2012 gewenst Trui.

  11. inge said,

    2 januari 2012 bij 5:16 PM

    beterschap ook nog dan!!!

  12. platoonline said,

    5 januari 2012 bij 8:41 PM

    Een mooie zelfdialoog. Hopelijk voel je je in 2012 beter. Moet wel, het kan niet elk jaar beroerd zijn met die gezondheid. Ik wens je dus het allerbeste en ook in 2012 kom ik gezellig bij je lezen en reageren.

    Groetjes, mede namens CC en Tuinier…. en dat jongetje waar ik de naam niet meer durf te noemen want dan gaat hij weer tekeer. Ghegheghe.


Geef een reactie

