GENIETEN

Vorig jaar stond hier in huis geen kerstboom, dus er waren ook geen gezellige lichtjes en mooie glimmende ballen. Heerlijk vond ik het, want er hoefde ook niets opgeruimd te worden. Maar er knaagde toch ook iets, het was net of ik kerst had gemist.

“Dit jaar komt er weer geen boom”, riep ik, “is me vorig jaar goed bevallen.” Manlief vond het prima, hij had elk jaar ruzie met de lichtjes, dus hij vond het eigenlijk wel goed zo.

“Zullen we even naar Intratuin, kijken of ze een leuk stukje voor op tafel hebben?” vroeg ik vorige week zaterdag. Goed plan, vond manlief. Het was razend druk, maar we hadden geluk en konden de auto in een net vrijgekomen plekje draaien.

“Wil je ook nog buiten kijken?” vroeg manlief. Ik knikte ja en even later stonden we midden tussen de kerstbomen. De meeste bomen vond ik niet mooi en al snel wilde ik weer naar binnen. Het was koud. Opeens liep manlief tussen een rijtje bomen door, pakte er een exemplaar tussen uit en showde hem aan me. WAUW! De perfecte boom, mooi vol en ideaal gevormd. Ik aarzelde, wat moest ik nu? Zo’n mooie boom kon je toch niet laten staan. Bovendien viel de prijs mee. Op tv had ik gehoord dat de prijzen buitensporig hoog waren, maar onze boom kostte maar € 24,95. Twee tellen later had ik een bonnetje in mijn hand, de boom werd verpakt en konden we later bij de zijuitgang ophalen. Nu staat hij in volle glorie in de kamer, voorzien van haperende lichtjes en prachtige ballen. En ik geniet er van.

Een tijdje terug riep ik, dat het spelletje wordfeud niet aan mij besteed was. Wat is er nou leuk aan scrabble in je eentje? Ja, je hebt natuurlijk wel een medespeler, maar die zie je in principe niet. Die zou bij wijze van spreken in Timboektoe kunnen zitten. Tijdens de verjaardag van manlief werd door de jongens en een enkele aanhang druk gespeeld.

“Hoe werkt het dan?”, vroeg ik in mijn onschuld. Vrijwilligers om uit te leggen waren er genoeg. En ik snapte het ook nog. Gedeeltelijk.

“Kan dat ook op mijn telefoon?” Ja, natuurlijk kan dat. Zoon L en schoonkind gingen beiden aan de slag met mijn telefoon en even later speelde ik een spelletje mee.

We zijn nu bijna een maand verder en (ik durf het bijna niet te zeggen) ik speel dagelijks. Met drie van mijn zonen, met schoonkind en met de mama van schoonkind. En ik vind het leuk! Het moet toch niet gekker worden.

Vandaag wordt kleindochter twee jaar. Wat gaat de tijd toch ontzettend snel. Vanmiddag geeft ze een feestje. Nou ja, papa en mama geven het feestje voor haar en uiteraard gaan wij dat feestje mee vieren. En ook daar ga ik van genieten.

12 reacties

  1. 18 december 2011 bij 1:56 PM

    Trui, je schreef dat je jezelf vaak herkent in mij, nou met dit stukje van jou kan ik me dat heel goed voorstellen hoor.🙂

    Geniet van je kerstboom en de verjaardag van je kleinkind (Proficiat!!!)
    Ik ben blij dat je weer blogt Trui.

  2. 18 december 2011 bij 2:31 PM

    Heej Truitje,

    Gefeliciteerd met kleine kind.

    Kerstbomen zijn zóóóóó 2010 ( hi hi )
    Lees dat eerdaags maar op mijn log.

    Ja, ik ben er ook weer
    Heeft zijn redenen gehad maar ik zit nu weer met een overdosis verhalen in mijn HulkenHoofd.

  3. hanneke said,

    18 december 2011 bij 2:44 PM

    niets veranderlijker dan een mens.
    ook ik wordfeud nu iedere dag (sinds kort kan dat op mijn nieuwe mobiel)
    gefelicteerd met je kleinkind, (alweer 2?!)een fijne dag!

  4. Tina said,

    18 december 2011 bij 3:12 PM

    Ach ja, het is soms juist leuk om van gedachten te veranderen en je door een hele andere wind te laten meevoeren.
    Het valt me hier in mijn buurt trouwens op dat mensen dit jaar heel karig met buitenversieringen zijn. Alsof ze er niet zo´n zin in hebben dit jaar. De crisis? Of komt het doordat het weer ook niet echt winters is?
    Nog gefeliciteerd met je kleindochter!

  5. Marja said,

    18 december 2011 bij 4:18 PM

    Proficiat met je kleindochter. Genieten zul je zeker en vast.

  6. Mrs. T. said,

    18 december 2011 bij 6:25 PM

    Nou leuk toch, dat je steeds nieuwe dingen leert of op beslissingen terugkomt. Niets mis mee vind ik.

  7. Mrs. T. said,

    18 december 2011 bij 6:26 PM

    Oh, enne van harte met het kleine meisje!

  8. inge said,

    18 december 2011 bij 7:20 PM

    een boom is zo gezellig ^^ de onze staat sinds vandaag, was wel 3 tientjes voor ’n klein boompje, maar ach, eens per jaar en het kind geniet er altijd zo van ^^

    wordfeud begin ik dus ECHT niet aan!

    en nog van harte. en nog bedankt voor je mailtje!❤

  9. 18 december 2011 bij 9:42 PM

    Van harte met je kleinkind!
    Fijn dat je weer blogt en niets veranderlijker dan een mens…gelukkig maar.

  10. Map said,

    19 december 2011 bij 12:44 AM

    Met het jongvolk nog in huis (ze hebben het veel te goed hier thuis, zeggen zij) staat hier ook elk jaar een boom in volle glorie te glimmen. Vorig jaar vond ik hem op het laatst heel mooi (nou ja..) : er zat echt geen naald meer aan!
    Deze keer ging het zo snel, hij was gekocht en aangekleed voor ik er erg in had. Voor het eerst heb ik er geen bemoeienis mee gehad.
    De lusten voor de meiden, de lasten van het ruimen zijn natuurlijk straks voor mij.
    Maar ik vind het een fijne tijd en geniet er van.
    En natuurlijk ook proficiat van ons met die kleine meid.
    Twee jaar, een heerlijke leeftijd.

  11. Trees said,

    20 december 2011 bij 2:56 PM

    Nog gefeliciteerd met je kleindochtertje, ja Trui, de tijd zit niet stil he…
    En inderdaad kan een mens wel eens van gedachten veranderen, die kerstboom, dat wordfeud😉.
    Ik wens jou en meneer Trui en iedereen die eraan hangt hele gezellige Kerstdagen toe!
    Liefs

  12. Plato said,

    20 december 2011 bij 5:17 PM

    Dus toch een boom. Ik kan het me wel voorstellen. Het staat gezellig tenslotte. Bij ons staat ie niet, maar dat komt omdat we kerst in Londen vieren, zoon en ik (want Maria zit in Mexico).

    Ik wens jullie een fijne kerst (het zal bij jullie naar dennen ruiken) en een fijne jaarwisseling.

    Groetjes

    Willem, ook namens Maria.


Geef een reactie

