EVEN KWIJT

Het is even stil geweest hier en ik zal vertellen waarom. In eerste instantie vond ik de Yordi verhaaltjes wel leuk, al vond ik dat er behoorlijk negatief gereageerd werd. Om die reden besloot ik een stukje te schrijven over wat een mogelijke reden zou kunnen zijn voor het gedrag van het kind. Ik kreeg echter niet de indruk dat dat erg op prijs werd gesteld. Bij andere stukjes kwamen steeds grovere reacties binnen en daar ben ik erg van geschrokken. Reacties van mensen waarvan ik het niet had verwacht. Ik zal geen namen noemen, want iedereen weet zelf wel wat hij gezegd heeft. Eigenlijk was ik niet van plan om daar nog iets over te zeggen, want elk mens heeft zijn eigen verantwoordelijkheid en zo. Nou weet ik ook wel dat al die verhaaltjes en reacties slechts om een virtueel kind gaan, maar toch. Het bleef/blijft me dwars zitten. De lust tot schrijven en lezen verdween. Ik vond het moeilijk om zomaar een luchtig verhaaltje te schrijven, alsof er niets gebeurd was. Nou zou je kunnen zeggen: mens, trek het je niet zo aan, het is allemaal niet echt. Dat weet ik heus wel, maar als je verder wilt en iets zit je dwars, is het beter om het er toch maar uit te gooien. Dat lucht op, zegt men.

Ik wil geen moraalridder spelen of iemand op de tenen stampen, ik moest het gewoon even kwijt. Voor mijn eigen gemoedsrust.

10 reacties

  1. Tina said,

    15 december 2011 bij 12:08 PM

    Ik heb het even niet zo meegekregen, want ik was je blog kwijt (Je oude blog stond nog in mijn reader! Ook niet slim van mezelf). Het laatste verhaaltje heb ik wel gelezen.
    Als gast op andermans blog hoor je je te gedragen. Dat is mijn mening. Ik lees op blogs ook wel eens dingen waar ik het mijne van denk, maar zal liever zwijgen dan een vervelende reactie achter te laten. Want ik weet hoe kwetsend het kan zijn. Een blog is persoonlijk. En een verzonnen verhaal is evengoed ook persoonlijk.
    Ik hoop dat je de lust voor het schrijven snel weer terug vindt!

  2. hannekelive said,

    15 december 2011 bij 12:52 PM

    ik heb dat hele jordy gedoe geen moment serieus genomen, zo is het m.i. ook niet bedoeld.
    wanneer dat wel zo was, zou er zeker genuanceerder op gereageerd zijn.

  3. Trees said,

    15 december 2011 bij 2:04 PM

    Ach Trui, dat je hele ‘Jordy’ verhaal zo opgepakt hebt vind ik rot voor je. Het was toch helemaal niet serieus allemaal? ‘Jordy’ is neergezet als een rotjochie en iedereen is daar in mee gegaan, gewoon voor de lol. We wilden hem allemaal op onze eigen manier leren hoe hij met mensen hoort om te gaan. Ook ik heb er niet bij stil gestaan dat het verkeerd zou kunnen worden opgevat. Er had nog veel meer kunnen volgen denk ik, maar dan had er al lang iemand verder gegaan met het verhaal en dat is tot nu toe niet gebeurd. Nogmaals, het was allemaal fictie en ik denk dat we er ook allemaal wel klaar mee zijn…
    Ik hoop dat je snel weer iets leuks te melden hebt!
    Liefs, Trees

  4. 15 december 2011 bij 5:57 PM

    Weet je dat ik ook helemaal niks heb meegekregen van dat negatieve gedoe? Ik zag het als ontspannen verhaaltjes en heb ze als zodanig gelezen.
    Ik hou niet van grove reacties en al helemaal niet van iemand afzeiken, om het maar even op zijn plat Rotterdams te zeggen.
    Jammer dat het zo heeft uitgepakt en je het je zo hebt aangetrokken. Groot gelijk dat je je ongenoegen geuit hebt.

    Ik kan niet wachten op je volgende blog!
    groetjes en toi toi

  5. Mrs. T. said,

    16 december 2011 bij 12:21 AM

    Oh, dat heb ik dan even allemaal gemist. Gelukkig maar. Tja soms krijg je heel vreemde en best harde reacties op stukjes en dat is niet leuk.

  6. 16 december 2011 bij 11:39 PM

    Dus daarom was het hier zo stil. Tja Trui, wat kan ik zeggen? dat het allemaal niet zo bedoeld was? Dat het gewoon een geintje onder elkaar was?
    Dat neemt jouw ongenoegen hiermee niet weg, dus ik laat het dan ook achterwege meis.
    Ik hoop dat je het vertrouwen in mij niet kwijt bent geraakt want dat zou me veel verdriet doen. Je bent een vrouw waar ik graag bij in gezelschap ben.
    Hopelijk kun je het een beetje minder zwaar opvatten.
    Diep in je hart weet jij dat de mensen waar jij zo in teleurgesteld bent in het echt niet zo zijn, toch?

  7. Plato said,

    17 december 2011 bij 4:38 PM

    Trui, ik heb nog even teruggekeken naar de reacties maar eigenlijk kan ik geen negatieve reacties ontwaren. Ja, van Jordy zelf maar dat hoorde bij het spel en daar reageerde je ook leuk op. Maar ik vraag me nu af: aan welke reacties heb jij je nu gestoord. Ik zoek en zoek maar ik kan het echt niet vinden. Of zijn het reacties die je elders hebt gelezen.

    En voor de goede orde: ik heb Jordy bedacht in een vlaag van ‘niet weten wat te schrijven.’ Je zou kunnen zeggen dat Jordy me overviel. En gedurende alle verhalen en reacties heb ik steeds in het oog gehouden dat het één grote grap was. Dat moet het natuurlijk wel blijven.

    Enfin, ik ben benieuwd naar wat nu de bron der ellende is.

    • nieuwetrui said,

      17 december 2011 bij 7:20 PM

      Ik lees overal alle reacties, Plato. Wat door de een als leuk wordt ervaren, kan door een ander als kwetsend worden gezien. Elk mens zit anders in elkaar en dat is maar goed ook. Bovenstaand stukje is niet bedoeld om een discussie aan te gaan, ik wilde alleen mijn gevoelens duidelijk maken.

  8. 17 december 2011 bij 10:57 PM

    Ha die Trui….. mocht ik je ergens mee gekwetst hebben dan biedt je hierbij daarvoor mijn excuses aan…..

    Ik heb, net als Hanne ook al schrijft, het als 1 grote grap opgevat en ook als dusdanig opgepakt….

    Je hart luchten omdat iets je dwars zit is altijd goed… dat je het op je log doet getuigt van de kracht die in je zit…

  9. Plato said,

    18 december 2011 bij 1:18 AM

    Wel Trui, het is jouw weblog en ik hoef ook geen discussie aan te gaan, maar ik wil het graag begrijpen. En eerlijk gezegd, op deze manier begrijp ik het niet. Het klinkt als: ik ben ben boos maar ik zeg niet waarom.

    Hoe dan ook: mocht je over iets gevallen zijn wat ik ergens geschreven heb, dan sorry. Schrijven is emotie en je kan soms zo maar iets zeggen wat een ander niet bevalt. Het is niet bedoeld om te kwetsen maar de een is gevoeliger dan de ander. En dan kan ik wel zeggen: het was een grap, kijk er overheen, maar dat zal vermoedelijk dan niet aankomen.

    Laat ik dit stukje eindigen door te zeggen dat ik in elk geval lol beleefd heb aan mijn Jordyverhaal en dat van anderen. Dat neemt niemand mij af.


Geef een reactie

