LOST IN THIN AIR

De jonge vrouw stond voor het raam en zocht met haar ogen de grijze lucht af. Ze wist toch zeker dat ze een vliegtuig hoorde. Misschien zelfs wel twee. Zwaar geronk klonk in haar oor, maar ze zag niets. Het kon ook eigenlijk niet, hier vlogen nooit vliegtuigen over.

“Ik zal het me wel verbeeld hebben”, mompelde voor zich heen en draaide zich om. Vanuit een ooghoek zag ze opeens iets donkers in de lucht. Ze draaide zich weer naar het raam. Twee logge vliegtuigen verschenen in de verte. Zoals altijd was haar gehoor weer sneller dan haar zicht. Het leken wel van die ouderwetse bommenwerpers.  Langzaam maakten de vliegtuigen een lichte draai naar rechts. Gelijktijdig alsof het was afgesproken, zij aan zij. Het geronk werd luider, veranderde in zwaar gedonder. Het leek wel of ze wilden landen, maar er was geen vliegveld in de buurt. Buiten het dorp begon het bos waar ze altijd wandelde met haar hond. Dit moest wel eindigen in een ramp. Wat moest ze doen? Wat kon ze doen? Ze begreep niet dat niemand anders dit zag. Bij de kleinste gebeurtenis liepen de mensen meteen de straat op om te kijken en erover te praten. Nu bleven de straten leeg.

De vliegtuigen waren inmiddels zo laag, dat ze het idee had, ze aan te kunnen raken. Onwillekeurig dook ze in elkaar. Toch wel een beetje angstig nu, deed ze twee passen naar achteren en van het ene op het andere moment waren de vliegtuigen verdwenen. Zomaar. Het geronk van de motoren was verstild. Hoe ze zich ook concentreerde, ze zag of hoorde niets meer.

Ze liet zich in een stoel vallen, wist precies wat ze had gezien. Eén vraag zat haar dwars: zag ze het verleden? Of was dit een toekomstbeeld?

14 reacties

  1. Joke said,

    21 november 2011 bij 2:52 PM

    Wat een mooie benaming voor oplossen en wat mooi geschreven dank je wel voor het delen van deze WE-300

  2. Trees said,

    21 november 2011 bij 2:53 PM

    Jeetje wat een spannend verhaal Trui! Ze is te jong om de oorlog meegemaakt te hebben, maar ja misschien speelt dit verhaal wel in 1950 of zo… Mooie WE300!
    .

  3. Marja said,

    21 november 2011 bij 3:03 PM

    Een bijzondere oplossing. Graag gelezen.

  4. minoesjka2 said,

    21 november 2011 bij 5:37 PM

    Wat een goed verhaal zeg! En wat mooi dat open eind!

  5. 21 november 2011 bij 7:08 PM

    Wat een bijzondere invulling van “oplossen”! En spannend geschreven. Tot op het laatst weet je niet hoe het afloopt, en zelfs daarna kan het nog twee kanten op. Briljante vondst!

  6. hanneke said,

    21 november 2011 bij 7:14 PM

    he bah, wat een akelig verhaal.
    ik hoop dat het een flash-back was, op die bommenwerpers zit niemand te wachten.
    goed geschreven.

  7. Mrs. T. said,

    21 november 2011 bij 8:12 PM

    Wat een originele invalshoek. Ben benieuwd wat het was: de toekomst of het verleden?

  8. geesjesgedachten said,

    21 november 2011 bij 10:21 PM

    Dit is weer een verhaal die ik van jou gewend ben trui (op je andere blog had je zo veel mooie staan)
    Ik heb ervan genoten, helemaal omdat ik jou zag staan nadat ik je www op je hyves.😉 had gezien.

  9. inge said,

    22 november 2011 bij 4:57 PM

    ik hoop het verleden. zeg.

  10. Novelle said,

    22 november 2011 bij 8:08 PM

    GOH ZEER KNAP GESCHREVEN TRUITJE.

  11. 23 november 2011 bij 2:15 AM

    […] Geesje II     Ria     Joke_van_Doorn     Reismeermin     Triltaal    Trui     Minoesjka     Trees Share this:TwitterFacebookVind ik leuk:LikeWees de eerste om post te […]

  12. platoonline said,

    23 november 2011 bij 2:21 AM

    Het moet haast wel het verleden zijn geweest. Want tegenwoordig sturen ze drones en kruisraketten. Een verhaal waar je van blijft nadenken hoe het nu precies zat. Prima WE.

  13. jokezelf said,

    23 november 2011 bij 5:01 PM

    Spannend geschreven. Ik zie het voor me. Goed WE-verhaal!

  14. Leo's mening said,

    1 december 2011 bij 4:50 PM

    Die competitie zegt mij niets, maar die vliegtuigen wel. Zou het niets iets historisch kunnen zijn? De Dakota’s van de DDA of een fly-in vliegdemonstratie op de Kooy of Texel?? Lelystad Airport militaire luchtvaartdagen deze zomer??? Zoiets. Ik zoek het altijd in iets praktisch! Trouwens, daarover schrijvend, ik was blij dat je even op mijn bloghalte uitstapte. De route van mijn blogbus is gewijzigd en niet iedereen had het nieuwe adres. Intussen heb ik je weer gelinkt…


Geef een reactie

