KASTJE

Gisterenmiddag gingen we naar een tuincentrum om voer te halen voor de honden plus nog wat last minute bollen om in het voorjaar vrolijke potten in de tuin te hebben. Schuin tegenover het tuincentrum is een meubelzaak en daar was opheffingsuitverkoop zag ik. Buiten stond een ladekastje waar ik onmiddellijk helemaal weg van was en dat ook meteen duidelijk maakte aan manlief.

“Nou, dan gaan we zo toch even kijken. Laten we eerst het beestenspul even doen.”

Je loopt toch altijd langer rond op zo’n tuincentrum dan je van tevoren van plan bent. Deze keer helemaal, omdat we ook nog op zoek gingen naar mooie bloembollen. De kerstafdeling hebben we volkomen links laten liggen, die is volgende maand pas aan de beurt. Na een uur stonden we weer buiten. Al het spul werd in de achterbak geladen en manlief bracht de winkelkar terug. Ik bleef naast de auto staan en keek in het rond. Ik wist dat er nog iets was, maar geen idee meer wat. Toch maar ingestapt en we reden weg om weer naar huis te gaan. Tot we bijna bij de hoek waren.

“Het kastje!”, riep ik, “we zouden nog naar dat kastje kijken.”

Oeps! Hoe kun je zo’n leuk kastje nou vergeten? Snel de auto de eerste de beste parkeerplek ingereden en weer uitgestapt. Het kastje stond er nog. Enthousiast opende ik de laatjes een voor een en jubelde het uit.

“Oh, ik vind hem echt superleuk. Kijk nou toch eens!”

Hoewel manlief het ook wel een mooi kastje vond, was hij toch iets praktischer.

“Ja, zeker leuk, maar wat moet je er mee, waar wil je het neerzetten?”

Ja, duhhuh, dat ie dat nou niet meteen begrijpt! Natuurlijk is het ter vervanging van het ladekastje waar hij al zijn papieren in bewaart en waar hij eeuwig op moppert, omdat het van ellende bijna uit elkaar valt. Als hij dat eenmaal door heeft, is hij ook enthousiast. We lopen naar binnen en maken nog even een rondje door de zaak, je weet tenslotte nooit wat je nog tegenkomt. Helaas, verder geen leuke dingen gezien. We gaan naar de winkelmeneer en ik leg uit dat ik het kastje wil dat buiten staat. Hij biedt me zijn arm aan en gezamenlijk lopen we naar buiten. Manlief volgt ons als een in de steek gelaten puppy.

De koop wordt gesloten en de auto opgemeten, want we willen het wel meteen meenemen. De kofferbak ligt al vol, dus het moet op de achterbank. Het meetlint zegt dat het geen probleem moet zijn en twee winkelmeneren sjouwen samen het kastje naar de auto en schuiven het zo op de bank. Wij gaan helemaal tevreden naar huis.

Maar als je het ene kastje wilt vervangen door een ander kastje, moet je toch gaan ruimen en uitzoeken. En dat hebben we dus vanochtend gedaan. De meest vreemde en oude dingen kwamen we tegen. In een van de laatjes lagen twee oude tasjes van mij. Waarom? Waarschijnlijk dacht ik ze ooit nog te gebruiken. Uit die tasjes kwamen bonnetjes uit 1997 en 98, een pakje druivensuiker met een houdbaarheidsdatum ergens in 2001, zakdoekjes, lucifers en een lading pennen. De heleboel kon zo de vuilnisbak in. In de andere laatjes lagen o.a. nog vakantiereisboekjes uit 1998 en 1999, die zijn vast niet meer geldig. Denk ik. Wat kan er ongelooflijk veel rotzooi in zo’n klein laatje. Logisch, dat ze steeds uit elkaar vielen. Maar nu staat er een hartstikke leuk spiksplinternieuw ladekastje. Wij zijn helemaal blij en meteen van een hoop rotzooi af.

 —

11 reacties

  1. hanneke said,

    20 november 2011 bij 2:35 PM

    twee vliegen in een klap.
    ik verbaas me ook altijd over de rommel, die soms jaren in een laadje of kastje kunnen liggen.
    misschien moet ik ook eens het eea gaan vervangen.
    te beginnen met de sidetable, met daarin twee enorme lades met allerlei troep….
    waar zat dat winkeltje ook alweer😉

  2. inge said,

    20 november 2011 bij 3:13 PM

    leuk, foto? ^^

  3. Marja said,

    20 november 2011 bij 4:34 PM

    Leuk verhaal. Ik zocht ook al naar een foto.

  4. Trui said,

    20 november 2011 bij 4:45 PM

    Sorry, dames, maar ik ben er nog niet achter hoe ik een foto moet plaatsen.:-)

  5. Trees said,

    20 november 2011 bij 8:25 PM

    Haha, nieuwe meubeltjes kopen is heerlijk en opruimen ook! Dus dat gaat heel goed samen! Veel plezier met je nieuwe kastje!

  6. sumi said,

    20 november 2011 bij 8:27 PM

    Zo’n kastje wil ik ook nog hebben voor de papieren, maar ja, dat moet je wel alle2 willen🙂. Ik zie die van jullie woensdag wel! X

  7. Mrs. T. said,

    20 november 2011 bij 9:03 PM

    Hahaha, je ruimt dus gewoon te weinig op.😉

  8. Xander said,

    21 november 2011 bij 10:14 AM

    Ben benieuwd wat voor een kastje dat is dan.
    En welk kastje is nou vervangen dan?

    XX

  9. 21 november 2011 bij 7:00 PM

    Ben je onverwacht een knap kastje rijker! En wat herkende ik de achterstallige inhoud van je tasjes, vooral de pennen… Leuk stukje!

    Trui, ik kan je wel helpen met een foto plaatsen.
    Als je een foto wilt toevoegen, klik je op het vierkantje naast “uploaden/toevoegen.” Dan krijg je een nieuw scherm te zien. Klik op “bestanden kiezen.” Nu kun je een afbeelding kiezen uit je computer. De op te laden foto verschijnt uit zichzelf in je wordpress scherm. Je kunt een titel intypen, dat wijst zichzelf. Bij “uitlijning” vink je aan of je de foto links/rechts oid in je blog wilt plaatsen. Daarna kun je de afmeting kiezen. (Soms moet je daar een beetje mee rommelen.)
    Vergeet niet linksonder te klikken op: “alle wijzigingen opslaan”!
    Lukt het niet, stuur me gerust een mailtje.

  10. geesjesgedachten said,

    21 november 2011 bij 10:18 PM

    Leuk zo,n nieuw kastje het schept ruimte en een leuk logje!
    Ik ben af en toe ook aan het klungelen met foto,s, de ene keer gaat het goed en dan zomaar is het weer knudde met een rietje, maar ik zet door.


Geef een reactie

