BABY

Manlief had gisteren een afspraak met een verzekeringsman in Amersfoort. Dat wist ik al weken, maar dacht er verder niet over na. Woensdag was het eindelijk een prachtige dag en ook voor donderdag werd mooi weer voorspeld. Waarom trap ik daar toch iedere keer in? Ik vroeg manlief hoelang hij nodig dacht te hebben voor zijn afspraak. Halfuurtje, hooguit drie kwartier. Spontaan riep ik, dat ik mee zou gaan zodat we daarna het dierenpark konden bezoeken. Manlief was allang blij, dat hij niet in z’n eentje op stap moest en zocht meteen even uit wat de afstand van het kantoor naar het dierenpark was. Slechts zeven minuten rijden. Mooi.

Al een tijdje volg ik Saar, de neushoorn in dierenpark Amersfoort, via webcams. Saar moet namelijk rond deze tijd bevallen. Woensdagmiddag las ik op het nieuws dat neushoornbaby Sam was geboren. Ik helemaal in de zevende hemel, want misschien konden we de baby dan wel zien. Tot Melody me weer even terug bracht op aarde. Baby Sam is niet de zoon van Saar, maar van Dounia (geen idee of je die naam zo schrijft) een neushoorn in De Beekse Bergen. Das nou weer jammer, Trui, je moet ook goed lezen wat er in zo’n bericht staat! Maar ja, ik kijk naar zwangere neushoorn Saar, dus als ik lees: babyneushoorn geboren, denk ik meteen aan Saar. Niet aan andere neushoorns. Ach, dan ga ik toch gewoon naar een zwangere neushoorn kijken, zonder webcams. Misschien wil ze wel bevallen als wij er net zijn. Dat zou best wel eens kunnen gebeuren, denk ik, het is tenslotte haar tijd. Dinsdagavond keek nog even hoe het met Saar was en kreeg de kriebels toen ik een aantal muizen zag. Ze schoten van links naar rechts en van voor naar achter door het hok heen. Saar had er totaal geen erg in, zij sliep. Ik kreeg gelijk een beetje spijt van mijn impulsieve opmerking om mee te gaan. Maar ik had A gezegd, dus logischerwijs komt B daaruit voort. Trouwens, die muizen zitten achter glas. Toch?

Het gesprek met de verzekeringsman duurde iets langer dan gepland en dat kwam doordat ik erbij was. Ik stel altijd vragen waar niet op wordt gerekend en dan neemt het antwoord wat meer tijd, want er moet over nagedacht worden. En dat kan best lastig zijn. Wie neemt er dan ook zijn vrouw mee naar zo’n afspraak?

Rond de klok van twaalf waren we dan eindelijk in het dierenpark. De beloofde zon liet verstek gaan, helaas. Er was dan ook niet veel publiek. Eerst maar eens een hapje eten en dan op zoek naar Saar. Ze lag te pitten en trok zich niets aan van de mensen die met fototoestel in de aanslag voor haar hok stonden. Gelukkig geen muis te zien. Na een paar minuten staren naar een slapende neushoorn, gaan we een rondje door het park maken. Dat is relaxed wandelen zonder voortdurend schreeuwende kinderen voor je voeten en dikke rijen mensen bij de dieren waar je wilt kijken. Als we het koud krijgen, gaan we voor een beker hete chocolademelk en een kroketje. Ook in het restaurant is het rustig, slechts drie tafeltjes zijn bezet. Met beide handen om de warme beker drink ik langzaam mijn choco. Mmmmmmm, echt lekker en dan ook nog het kroketje. We kunnen er weer even tegen.

We kijken bij de olifanten, die gezamenlijk besloten hebben, deze dag niet naar buiten te gaan. En ook bij de pinguïns die net gevoederd worden. Zo’n grappig gezicht, hoe ze achter de verzorger aan wandelen en allemaal hun visjes krijgen. Dan wordt het langzamerhand tijd om richting uitgang te gaan, willen we niet in een file terecht komen. Maar eerst nog even bij Saar kijken. Ha, ze is wakker en staat op haar gemak een berg gras weg te werken.  Nog geen enkel teken van een naderende bevalling. Nou, dan zal ik genoegen moeten nemen met kijken via de webcams. Het blijft behelpen, maar ik heb weinig keus. Hoe lang kan het nog helemaal duren voor de baby er is? Zelfs aan zo’n lange draagtijd moet eens een eind komen. Toch?

 Ik heb net nog even gecheckt, maar Saar loopt nog steeds rond en eet haar gras. En vandaag schijnt dan weer wel de zon!

14 reacties

  1. Trees said,

    18 november 2011 bij 3:22 PM

    Oh wat een heerlijk dagje weer Trui!
    Ik volg Saar ook sinds het op de TV bekend werd dat dat mogelijk was via de webcams. Maar ik vind het tot nu toe ook erg saai. Ik heb nog geen muis gezien zelfs😉
    Dus als deze baby er is ga je weer kijken zeker!

    • Trui said,

      18 november 2011 bij 3:36 PM

      Natuurlijk!! Is er een mooiere reden dan een prachtige babyneushoorn?
      Hoewel ik niet echt een reden nodig heb, hoor.:-)

  2. hanneke said,

    18 november 2011 bij 3:52 PM

    het schijnt dat sommigen eindeloos achter die webcam liggen te loeren.
    heb zelf een keer gekeken en toen was er van saar geen spoor. zelfs geen muis te zien!

  3. plato said,

    18 november 2011 bij 4:50 PM

    krijgen we het wel te horen, wanneer het geboren is. Want nu ben ik ook ‘in’ Saar he. En dan wil je plotseling alles weten. Kan er geen webcam naar je weblog worden geleid?

  4. geesjesgedachten said,

    18 november 2011 bij 4:51 PM

    Gekke meiden zijn jullie Trui, Trees en Hanneke, ik zie jullie zitten achter de webcam en maar kijken en breien om die leuke babyneushoornsokjes op tijd klaar te hebben. WHOEHAA!

    Een lekker gezellig logje Trui!

    • Trees said,

      18 november 2011 bij 7:41 PM

      Je brengt me op een idee Gees, ik ga ‘hoornsokjes’ breien… zo koud daar😉

  5. sumi said,

    18 november 2011 bij 4:55 PM

    De zon liet hier weer verstek gaan gisteren, vandaag doet ze haar best en zie ik buiten een blauwe lucht. Al was het een wrattenzwijnenbaby, baby’s zijn altijd leuk, toch?! En voor een dierentuinbezoek heb je echt geen reden nodig. Trouwens, mannen denken anders dan vrouwen, daarom hebben ze ze er liever niet bij. Wij denken te praktisch, logisch en simpel voor hen🙂.

  6. Marja said,

    18 november 2011 bij 4:58 PM

    Dat klinkt als een heerlijk donderdagje.

  7. Mrs. T. said,

    18 november 2011 bij 8:32 PM

    Er komt vast een einde aan die draagtijd. Of is dat inmiddels al gebeurd?

  8. inge said,

    18 november 2011 bij 10:07 PM

    oh wij keken toen er in belgië een baby olifantje geboren ging worden. en maar kijken.en kijken. en idd toen we NET EVEN NIET KEKEN, floepte dat kreng eruit! hahahahahahahaha

  9. geesjesgedachten said,

    19 november 2011 bij 5:59 PM

    Trui, kijk eens bij Melody, je vindt het vast erg leuk!
    http://melodysmusic.wordpress.com/2011/11/19/%e2%99%ab-baby-neushoorn-amersfoort-van-saar-%e2%99%ab/

  10. 19 november 2011 bij 9:44 PM

    Hou je ons wel op de hoogte, Trui, want zo langzamerhand begin ik ook ongeduldig èn verrekte nieuwsgierig te worden! Leuk om te lezen dat jullie het zonnetje in de dierentuin waren.

  11. Trui said,

    20 november 2011 bij 10:40 AM

    @allen
    Zoals inmiddels iedereen heeft kunnen horen, zien of lezen: Saar is in de nacht van vrijdag op zaterdag bevallen.

  12. hanneke said,

    20 november 2011 bij 2:37 PM

    zag ik zomaar, dat de baby geen hoorntje had! heb ik me daarom al die tijd zorgen zitten maken, o’n bevalling is al niets, maar je moet er toch niet aan denken dat die hoorn……


Geef een reactie

