ONBEZORGD

Elke ochtend kijk ik even op weeronline om te zien wat ze nu weer beloven. Vanochtend viel ik bijna van mijn stoel, we kregen vandaag een 10! Het is vandaag zonnig in Lelystad, was de begeleidende tekst. Nou, die hebben nog niet naar buiten gekeken, dacht ik meteen. Want een blik uit het raam leerde mij al snel, dat het allesbehalve zonnig is vandaag. Twee uur later keek ik nog even of weeronline inmiddels van gedachten veranderd was. Dat gebeurt namelijk regelmatig en ook nu was dat het geval. Hoewel de tekst nog het zelfde was, was het cijfer voor vandaag gedaald naar een 7. Ja zeg, op die manier kan ik het ook. Eerst kijken naar wat de theoretische verwachtingen zijn en dan achteraf de boel aanpassen.

Echt klagen doe ik niet hoor, dat u niet meteen denkt, daar heb je haar weer! Ik prefereer deze grijze lucht echt wel boven storm, wind, regen en ijzige sneeuwtoestanden. Maar een klein beetje van de beloofde zon zou toch wel leuk zijn. Een klein beetje maar, meer vraag ik niet.

De vogels in de tuin genieten volop van de pinda’s en het andere wintervoer. Zij kunnen onbezorgd de winter tegemoet zien. Ze nemen zelfs nog regelmatig een bad in de vijver. Brrrrr, ik krijg het koud iedere keer als ik het zie. Kunnen vogels eigenlijk kou vatten, of longontsteking krijgen? Waarschijnlijk wel, geef ik zelf meteen maar als antwoord. Ze kunnen tenslotte ook vogelgriep krijgen, nietwaar. En vogels krijgen geen brief van de huisarts, waarin ze worden opgeroepen een griepprik te halen. De vogelgezondheidszorg is nog niet “je dat” zal ik maar zeggen, daar kan nog een hoop vooruitgang geboekt worden. Ik ben geen vogel, (ja, misschien een beetje vreemde) dus ik heb wel een brief met oproep ontvangen. Vanmiddag ga ik hem halen, mijn griepprik en dan hoop ik, net als de vogels, onbezorgd de winter tegemoet te kunnen zien.

10 reacties

  1. platoonline said,

    10 november 2011 bij 2:25 PM

    Op die manier kun je altijd wel voor weerstation spelen, inderdaad. Ik kijk eens naar buiten… het is grijs tot aan de einder. Ik heb niet het idee dat het vandaag nog verandert. En buiten is het behoorlijk kil.
    Heerlijk herfstweer, zegt Platoonline, uw weerstation waar een wolkje in zit.

  2. sumi said,

    10 november 2011 bij 3:07 PM

    Grijs en mistig, iets anders kan ik er niet van maken. En koud, brrr, niks aan. Ja, ik wel, maar het weer niet. Ik heb zelfs mijn winterjas tevoorschijn gehaald😦 . De donkere dagen voor kerst zijn echt al begonnen. Het vervelende is, dat ze er na de kerst ook nog zijn, héél lang, brrr!

  3. hanneke said,

    10 november 2011 bij 4:39 PM

    hebben vogels wel longen???
    het is hier ook grauw weer en dat terwijl ik eigenlijk van plan was een flinke wandeling met kleinhond dreetje te gaan maken. in plaats daarvan lekker cappuccino gedronken met dochter san.

  4. Trees said,

    10 november 2011 bij 6:40 PM

    Ach dat weer… ben er nooit mee bezig. Echt niet, ook niet als ik in Holland ben… Ik zie wel wat het wordt… Maar 6 dagen regen of sneeuw vind ik dus niet leuk hoor, daar ben ik ook eerlijk in…😉

  5. geesjesgedachten said,

    10 november 2011 bij 6:41 PM

    Hier was het ook een grijs dagje, ik ben blij met m,n idee om wat foto,s van Kreta op m,n andere blog te zetten. met een bakje koffie en natuurlijk m,n sigaretje erbij geniet ik van doorspitten van die duizenden foto,s die ik heb.🙂
    Ik kijk nooit naar het weerbericht,waarom dat zo is? ik weet het niet, ik kijk gewoon niet.
    Jij komt in ieder geval griepvrij de winter door, ik heb de prik niet gehaald, ik had er geen zin in om meer dan uur in de rij te moeten staan bij de huisarts.

  6. Marja said,

    10 november 2011 bij 6:56 PM

    De dag begon en eindigde hier met een zonnetje, tussendoor wat mistflarden. Vogels kunnen al kou vatten bij een beetje tocht. Vooral parkietjes en kanaries.

  7. Mrs. T. said,

    10 november 2011 bij 7:39 PM

    Hier was het volgens mij prima. Maar ja, ik zat de hele dag binnen en was zo druk dat ik amper gezien heb hoe het buiten was.😦

  8. 10 november 2011 bij 10:32 PM

    als een geheim bij prijsgeven een openbaring wordt dan wordt een voorspelling een waarneming. En daarvoor hoef ik niet bij het KNMI of Meteo Consult te werken. Hier was het vanmorgen uitbundig zonnig , vanmiddag dichte mist

  9. 10 november 2011 bij 10:35 PM

    Prachtig weer tot het eind van de middag. Daarna kwam er zo’n dikke mist opzetten dat ik de overkant van de Lek niet meer kon zien. Heeft ook wel zijn charmes.

  10. inge said,

    12 november 2011 bij 8:41 PM

    hoop dat je niet ziek wordt, hier al meerdere gesproken die na de griepprik ziek waren #fingerscrossed!


Geef een reactie

