SLOW MOTION

Man, wat een feest! Op de uitnodiging werd gevraagd feestelijk gekleed te komen. Spijkerbroeken en sneakers mochten een dag thuis blijven en uitrusten. Mocht je trouwjurk of –kostuum nog passen, trek hem dan aan. Hoewel ik mijn trouwjurk nog steeds heb, pas ik er met geen mogelijkheid meer in. De zilveren bruid droeg een prachtige lange jurk en ook haar moeder, dochter en schoondochter waren in het lang. Zo mooi! Er waren zelfs gasten die inderdaad hun trouwjurk aan hadden. Fantastisch! Bijna alle aanwezige mannen waren in kostuum. Zelfs mijn jongens hadden hun best gedaan. Ik heb geen spijkerbroek gezien.

Er is veel gelachen, gedanst en gezongen. Ja, ook door mij, al zal niet iedereen blij geweest zijn met mijn zangstem. Of met mijn danskunsten. Daar kon ik echter niet mee zitten, ik heb me lekker uitgeleefd. Er werden tijdens de pauzes van de band, grappige stukjes opgevoerd en leuke liedjes gezongen. Ik kan zonder meer zeggen dat iedereen een geweldige avond heeft gehad.

Maar dan komt de volgende dag.

Een denderende vrachtwagen dreunt door mijn kop als ik wakker word. Wankelend bereik ik het toilet, waar ik half verder slaap, terwijl al het overtollige vocht een weg naar buiten zoekt. De vrachtwagen dendert vrolijk door. Waar heb ik dit aan verdiend, vraag ik me af. Waarom moet een heerlijke avond afgestraft worden met pijnlijke ledematen en vrachtwagens? Kijk, als ik nou nog aan de alcohol was geweest, dan was het misschien nog te verklaren. Maar ik drink geen alcohol, want vind het gewoon vies. En dan toch….

De zondag verloopt traag en moeizaam. Alles lijkt in slow motion te gaan, het bewegen, het praten. Ik klink alsof ik dronken ben.

“Wil je nog weg vanmiddag?” vraagt manlief. Ik hoef hem alleen maar aan te kijken en verder antwoord is overbodig. Langzaam zoekt de vrachtwagen een parkeerplek. Heel langzaam. Uiteindelijk gebeurt waar ik al de hele tijd op zit te wachten: de motor wordt uitgezet.

Wat een rust opeens.

Ik kom tot de conclusie dat we meer van dat soort feestjes nodig hebben. We zijn het gewoon niet meer gewend om eens een avond lekker uit de bol te gaan.

Iemand nog een leuk feestje in de aanbieding?

13 reacties

  1. Xander said,

    7 november 2011 bij 1:23 PM

    Het was zeker een leuk feestje en idereen zag er op en top uit.
    Het was ook heel leuk om te zien hoe jullie met zijn tweetjes aan het dansen en feesten waren. helemaal goed!!!
    volgende keer gewoon an de drank gaan, dan weet je tenminste waar het van komt.

    XXX

  2. hanneke said,

    7 november 2011 bij 2:34 PM

    heerlijk zo’n feest, jammer dat je daar de dag er na de rekening voor betaald.
    inderdaad: meer feesten.
    helaas zijn we hier ook een beetje uitgefeest: huwelijken, 25 jarige huwelijk en samen sara en abram zien hebben we gehad😦
    wat nu?
    zullen wij samen een feestje gaan bouwen????

  3. inge said,

    7 november 2011 bij 2:40 PM

    hahaha wat een goede conclusie, meer feesten! ^^
    ik eh.. heb helaas geen leuk feestje in de aanbieding en moet eerlijk zeggen dat ik de dag na een feestje me ook altijd een jaartje of 60 voel hahaha maar ik zeg, succes d’r mee! party on!

  4. sumi said,

    7 november 2011 bij 5:16 PM

    Het was echt heel gezellig! Ik ben bijna de hele nacht doorgegaan, het bleef in mijn hoofd hangen (vooral Hazes). Daar heb ik altijd last van na zo’n avond. Jammer dan, ik laat er geen feestjes voor lopen, veel te leuk. Ik geniet dubbel op, zullen we maar zeggen.🙂.

  5. Trees said,

    7 november 2011 bij 6:05 PM

    Je slaat de spijker op zijn kop Truitje…(oh sorry, doet het zeer?), we zijn het gewoon niet meer gewend dus zouden meer moeten feesten.
    Ach feestjes komen vanzelf wel weer op je pad, dus als jij zin hebt, gewoon doen! Maar eerlijk gezegd vind ik het wel lekker rustig zo…😉

  6. Mrs. T. said,

    7 november 2011 bij 8:11 PM

    Hahaha, je lijkt het inderdaad ontwend te zijn. Zeker als je niet eens alcohol gedronken hebt is de ‘straf’ na dit feest wel onevenredig zwaar.

  7. Sanne said,

    7 november 2011 bij 9:18 PM

    14 april is het volgende feestje tante!!!!😀 Goed oefenen van tevoren he?! Liefs!!

    • Trui said,

      7 november 2011 bij 11:08 PM

      Hé, wat leuk dat je even langs kwam! En 14 april staat al genoteerd in de agenda.:-)

  8. 7 november 2011 bij 10:15 PM

    Haha, leuk geschreven, Trui! Nog nooit eerder heb ik iemand met bonkende hoofdpijn over vrachtwagens horen praten. Ik moest er lachen. Iedereen in de familie die een feestje heeft, zal jou zeer zeker uitnodigen!

  9. geesjesgedachten said,

    8 november 2011 bij 1:46 PM

    Gezellig!!
    Jij hebt vast en zeker de dag na het feest niet in de spiegel gekeken, je bent er met een sneltreinvaart aan voor bij gerend denk ik.
    Wij gaan zaterdag naar een feestavond van Papa Di Grazi, de zanger van de band is een vriend van Hans en Feike, dus dat wordt weer laat en ……………

  10. platoonline said,

    8 november 2011 bij 4:53 PM

    Van mij moet je het niet hebben. Ik houd niet van feesten. Ik ga liever naar het zwembad, baantjes zwemmen of wandelen in de natuur. En thuis lees of schrijf ik. Maar feesten… nee. Ik ben vast saai maar dit is het.

  11. Melody said,

    9 november 2011 bij 2:52 PM

    1 maar?
    Ik heb er zelfs 2!
    Je bent op beide welkom….😉


Geef een reactie

