ANYONE??

Dat het niet goed gaat met de overzetting van alle web-logs naar weblogs, is duidelijk. Ik had (of misschien wel heb) er twee. Zag ik bij het dagelijkslevenweblog eerst nog of de tekst “share this”, zonder dat er verder iets in beeld kwam, of verschillende blogtitels met een foute datum o.i.d., nu krijg ik helemaal niets meer. Mijn tweede weblog is al vanaf het begin niet in beeld, maar daar verscheen in eerste instantie nog de tekst “not found”. Nu is ook dat helemaal niet meer in beeld te krijgen. Ik vrees met grote vreze dat beide weblogs compleet verloren zijn en dat vind ik bepaald niet leuk. En dan druk ik me heel netjes uit.

Het vreemde is nu, dat ik al drie keer een mail van weblog heb gekregen met het verzoek reacties te modereren. Ik krijg door op welk log de reactie gegeven zou zijn, maar niet van wie de reactie komt en evenmin de inhoud van de reactie. Klik ik dan op de link om te modereren, moet ik gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Maar mijn oude wachtwoord is niet meer geldig en een nieuw heb ik nooit gekregen. Dat zou ook weinig zin hebben, want het hele weblog is in cyberspace verdwenen.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Ik bedoel, dat er dus mensen zijn die op de een of andere manier mijn logs kunnen lezen en er ook op kunnen reageren, zonder dat ik zelf ook maar iets te zien krijg. Ik snap er in ieder geval helemaal niets van.

Enige opheldering of informatie zou welkom zijn.

Anyone??

15 reacties

  1. hanneke said,

    10 oktober 2011 bij 12:40 PM

    not me!

  2. Trees said,

    10 oktober 2011 bij 2:32 PM

    Mijn eigen weblog ook niet…Nog geen mailtje gehad.
    Voor mijn weblog De Stippel heb ik wel een e-mail gekregen met een wachtwoord, terwijl de hele blog nooit te zien was. Alleen een wit beeld.
    Ik was zooo blij…maar het wachtwoord klopte niet…
    Ben bang dat destippel is omgedoopt in stippel want die bestaat wel. Zonder historie, hoop dat het goed komt. Is bij elkaar toch 9 jaar blogwerk…
    Sterkte Trui, maar maak je niet te druk, doe ik ook niet meer…

  3. sumi said,

    10 oktober 2011 bij 2:43 PM

    Dit is een van de redenen waarom ik er niet eens aan begin. Ze doen maar met je, beloven van alles om je binnen te halen en dan ben je aan de goden overgeleverd. Zie er maar uit te komen. Jaren werk naar de knoppen ;(! Maar het is zó leuk om je logjes te lezen, dus ga er toch maar mee door, wie weet zijn de goden je dan ineens wel goed gezind. :)!!

  4. Gwyn said,

    10 oktober 2011 bij 3:15 PM

    ik heb een verloren log en eentje die af en toe opduikt, maar daar zijn de meeste logjes verloren gegaan, Mijn wachtwoord werkt maar zelden en geeft allerlei foutmeldingen. Ik weet niet meer of dat log ooit nog boven water komt, maar goed we wachten af, hoelang dat ook gaat duren.
    gwyn / Alice

  5. Mrs. T. said,

    10 oktober 2011 bij 7:16 PM

    Ik heb nog helemaal geen enkel bericht van weblog gehad. Maar ik hoop nog steeds dat alles ooit goed komt.

  6. 10 oktober 2011 bij 7:57 PM

    Ik denk dat dit onder de oppervlakte gebeurd waar de ondeskundigen al geruime tijd bezig zijn. Ik mis mijn web-log nog slechts omdat daar een aantal verhalen staan die ik nergens anders heb. Alleen die wil ik terug om web-log vervolgens definitief de rug toe te keren.

  7. geesjesgedachten said,

    10 oktober 2011 bij 8:39 PM

    Geduld bewaren, en nog es geduld hebben. Dat is het enigste wat we kunnen doen.
    Ik heb er geen verstand van dus ik wacht maar rustig af. Het zij zo.

  8. 10 oktober 2011 bij 9:27 PM

    Nee, ik snap er he-le-maal nix van. Volgens mij heb je er echt een nerd voor nodig om dit op te kunnen losse. Een aantal weken geleden was mijn blog (wordpress) totaal in het niets verdwenen. Ik kon dus ook niet inloggen, want er viel nergens bij in te loggen. Nu ben ik gezegend met een broer die dat even tussen neus en lippen oplost. Alles, echt alles, moest er opnieuw ingezet worden. Alle verhalen, blogs, foto’s, blogrollen… Ik zat erbij en ik keek ernaar, maar ik weet nog steeds niet wat ie allemaal gevogeld heeft. Maar het werkte wel. Hopelijk heb jij ook zo iemand in je nabije omgeving!

    Ik had het ook vreselijk gevonden als ik alles kwijt was geweest!

  9. Melody said,

    11 oktober 2011 bij 1:37 PM

    Tegen mijn gewoonte in zal ik dan openbaar reageren en je vragen beantwoorden…

    De migratie loopt nog steeds volop. Gaandeweg ontdekt het team diverse problemen die een volgende stap beletten. Zo’n probleem wordt dan opgelost en dat gebeurt telkens weer. Elke stap die zo gezet wordt brengt Weblog dichterbij de afronding van de migratie.

    Die ‘opduikende’ problemen zorgen er dus ook voor dat het ene moment iets wel kan, iets wel werkt, maar een volgend moment weer niet. Dit wisselt per moment, per weblog.

    Er is nog geen enkele weblog probleemloos, laat staan volledig compleet en in chronologische volgorde, in de lucht.
    Er is tevens nog geen enkele weblogger in staat om probleemloos alles met zijn weblog te kunnen doen wat hij/zij wil.
    Er is ook geen enkele weblogger die zich zorgen hoeft te maken over het feit of iets wel of niet ‘kwijt’ is. Dat is namelijk niet het geval, alle berichten, archieven, categorieën etc zijn bewaard en staan veilig opgeslagen.

    De migratie loopt dus nog…. en het enige dat ik iedereen kan adviseren is: wacht alsjeblieft af totdat gemeld wordt dat de migratie volledig voltooid is. Dat worden dan gemeld in een update maar ook krijgt iedere weblogger dan een mail.

    Die reacties kunnen van diverse kanten komen, iemand die op een ‘gelukkig’ moment een weblog open aan trof en een reactie kon achterlaten. Het kan ook een bericht van Weblog zelf zijn.

    Heb je nog geen e-mail ontvangen met daarin een nieuw wachtwoord, dan mag je proberen zelf een nieuw wachtwoord aan te maken op
    http://www.weblog.nl/inloggen/?action=lostpassword
    en dan mag je proberen in te loggen en in je log te werken.
    Gezien wat ik hierboven al schreef, kan het lukken of niet. Probeer het dan later nogmaals. Wederom dan een nieuw wachtwoord aanmaken heeft absoluut geen zin. Je bent volkomen afhankelijk van het moment dat je het probeert en of je op dat moment ‘geluk’ hebt of ‘pech’.

    Ook wil ik nog graag even kwijt dat ik deze reactie hier schrijf om slechts de vragen van Trui te beantwoorden. In alle eerlijkheid en openheid zoals ik die altijd betracht. Het is dus zeker niet bedoeld om een discussie te ontlokken zoals al menigmaal eerder elkers is gebeurd.

    Lieve trui, ik hoop oprecht dat je iets aan mijn antwoorden hebt en dat anderen nu niet mijn uitleg zullen aangrijpen om jouw log te vervuilen met oeverloos gezeur en (on)terechte kritieken.

    Liefs -x- Mel.

  10. jokezelf said,

    12 oktober 2011 bij 2:23 PM

    Ik krijg ook geregeld berichtjes dat ik een reactie moet modereren, heb ook al een paar keer geprobeerd om een nieuw wachtwoord aan te maken, maar niets lukt, dus ik heb het vooralsnog gewoon even opgegeven. Ik blog intussen ergens anders en ik hoop dat het ooit op een dag in de naar ik hoop niet al te verre toekomst weer goed komt met weblog. Melody houdt in ieder geval goede moed en daar houd ik me maar aan vast. Dank voor je uitleg Mel.

  11. Novelle said,

    13 oktober 2011 bij 9:44 AM

    ja leuk is anders en het duurt al een tijdje.Maar goed Melody zegt dat alles goed komt dus wachten we nog even toch?

  12. HansDeZwans said,

    13 oktober 2011 bij 11:29 AM

    Overstappen op wordpress?

  13. 13 oktober 2011 bij 9:27 PM

    eerlijk gezegd ben ik blij dat ik de stap naar wordpress gemaakt heb en verder kan bloggen. Het nodige aan oud werk kan ik wel reproduceen, onder ander vanaf hyves. Blijft dat er wel wat, vooral oudere stukjes, weg zijn. Wie weet, kan ik het tzt, dus ooit, nog eens migreren naar mijn huidige weblog.

  14. inge said,

    14 oktober 2011 bij 11:04 AM

    ik denk dat het geen echte reacties zijn, maar dat de mensen van web?log mss het eea proberen?

    er zijn veel mensen die betalen (betaalden?) voor hun web?log en die nu al maanden zonder web?log zitten, terwijl ze even 24 uur uit de lucht zouden zijn? of 48?
    ik snap niet hoe moeilijk het kan zijn, mss kunnen ze bij web?log beter even investeren in mensen die daadwerkelijk verstand van zaken hebben, of eerlijk toegeven dat het een verloren zaak is.

    het heeft al veel te lang geduurd en ik denk dat het vertrouwen nu zelfs bij de geduldigste web?loggers ook al wel verdwenen is.

    ik ben zooooo blij dat ik in 2007 al weg ben gegaan daar, meteen na invoering van ‘de balk’. dat was ook al zoiets, een gratis weblog zonder reclame, daar adverteerden ze mee. en ik zat er koud een paar maandjes en hoppa, reclame en anders betalen.

    had er nog een klein archiefje staan, maar dat heb ik maar losgelaten..

  15. plato said,

    14 oktober 2011 bij 2:29 PM

    Dat het een rommel is geworden valt niet te ontkennen. Dat er niets weg is, geloof ik. Het is jammer dat degenen die het hardste werken aan de oplossing, daar het hardst op worden aangesproken. Het is m.i. de werkgever (Sanoma) die de klus heeft onderschat en zijn mensen meer ondersteuning had moeten bieden. Dat kan nog steeds. En het is noodzakelijk ook, wil weblog niet nog grotere aantallen bloggers kwijtraken. Tenslotte zijn er goede alternatieven.

    Als we wat willen zouden we dus met zijn allen Sanoma rechtstreeks moeten aanspreken.


Geef een reactie

