LIJSTJE

Vandaag ben ik alleen thuis (manlief is een dagje naar kantoor) en van tevoren had ik bedacht wat ik allemaal wilde gaan doen. Een was draaien, was opruimen, wc (in plaats van een slinger)  een grote beurt geven, afwasmachine leeghalen en weer inruimen, rommel opruimen, puzzelen, logjes lezen en reacties plaatsen, zelf een log schrijven en uil kijken. Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde. Tussendoor wilde ik dan ook nog met koffie in de zon zitten. Zei ik in de zon? Dat moet natuurlijk zijn op de bank hangen. De zon is namelijk met onbeperkt verlof. In plaats daarvan zijn we rijkelijk voorzien van dikke, niet waterdichte donkere wolken.

Wel, de wasmachine draait, dat is alvast 1 dingetje om af te vinken. Ook liggen er weer wat puzzelstukjes op hun plaats, maar nog niet genoeg. Ik wil hem afhebben vandaag, die puzzel. Zal wel niet gaan lukken. Logjes heb ik zo links en rechts gelezen, maar nog niet op gereageerd. Waarom ik dat nooit meteen doe, snap ik zelf ook niet. Koffie heb ik inmiddels op en ook heb ik bij de uil gekeken. Daar betrapte ik mezelf erop, dat ik tegen het beeldscherm zat te praten. Deze uil zat namelijk op drie eieren. Zat ja, want twee zijn er inmiddels uitgekomen. Vanochtend zou, volgens de statistieken, het derde ei uit moeten komen. Op het moment dat ik keek, lag mama uil echter rustig te pitten. Aangezien deze uil in Zuid Afrika woont en mijn Afrikaans niet meer is wat het geweest is, sprak ik haar in het Engels toe, is tenslotte een gangbare taal daar.

“Come on, mama, get up. I want to see your beautiful chicks. There should be three by now.”

Ze hoorde me niet, of ze wilde me niet horen, want ze bleef stoïcijns liggen. Blijven kijken dus. Ze heeft nog steeds niet voor me op willen staan. Dan maar eerst dit logje schrijven.

Over vijf minuten is de wasmachine klaar en ik heb de vorige was nog niet eens opgeruimd! Ah wel, ik gooi deze gewoon in de droger, hoef ik ook geen hangruimte te zoeken. Oké, geregeld. De droger draait. Wat een zaligheid is dat toch, al die apparaten die het werk voor je doen. Zo jammer, dat niet overal een apparaat voor is en je regelmatig echt zelf aan de slag moet. Weet je wat? Ik vergeet de werkklusjes gewoon en concentreer me volledig op de leuke dingen  van mijn lijstje. Nog een mazzel dat ik het allemaal niet had opgeschreven. Kan ook niemand me eraan houden.

9 reacties

  1. hanneke said,

    7 oktober 2011 bij 12:22 PM

    wat een zelfdiscipline weer…….

  2. Mrs. T. said,

    7 oktober 2011 bij 8:12 PM

    Een heel verstandig besluit: je concentreren op de leuke dingen.

  3. Novelle said,

    7 oktober 2011 bij 10:24 PM

    grinnik zo mag ik het graag lezen Trui hahaha

  4. Ria said,

    7 oktober 2011 bij 10:34 PM

    Ja dat is het beste wat je kunt doen .
    groetjes,Ria

  5. 8 oktober 2011 bij 5:56 PM

    Joh, die wc loopt heus niet weg hoor😉
    Leuke dingen in het leven en lief zijn voor jezelf heb je nou eenmaal hard nodig in het leven. Een andere keer loop je een stapje harder.
    Ik maak meestal wel schriftelijke lijstje, maar die gooi ik gerust in de prullenbak… Zo zie je maar, voor alles is een oplossing!
    Fijn weekend, Trui.

  6. 9 oktober 2011 bij 1:55 PM

    Oei, in gesprek met je beeldscherm… gaat verder toch wél goed hè, Trui😉 Ik heb je gelinkt om mijn nieuwe, niet tijdelijke, onderkomen.

  7. geesjesgedachten said,

    9 oktober 2011 bij 3:29 PM

    Dit vind ik weer zo,n heerlijk logje van je, gewoon schrijven over niets en niets doen. Het leest zo lekker weg Trui.
    Vandaag heb ik eigenlijk hetzelfde gedaan, niets maar ook weer veel. Het schilderij wat ik wilde maken, voor een vriendin die 20 november 70 jaar wordt, heb ik afgemaakt, (HET SCHILDERIJ, NIET MIJN VRIENDIN HOOR, GRINNIK) de droger is leeg, de wasmachine draait nog en manlief kijkt wielrennen. Ik heb me getrakteerd op een wijntje. Proost! Een heerlijke zondagmiddag!!

  8. Trees said,

    9 oktober 2011 bij 10:30 PM

    Je bent lekker bezig geweest Trui… hahaha, druk met van alles en uiteindelijk bijna niks doen.
    Dat overkwam mij wel eens toen ik nog werkte en tussendoor zomaar eens een dag vrij had waarin ik snode plannen had… Er kwam nooit niks van terecht… Maar ik had wel een lekkere dag dan, deed allerlei leuke dingen die ik vooraf niet van plan was…
    Is de was droog?

  9. platoonline said,

    10 oktober 2011 bij 12:18 PM

    Goede oplossing, niets opschrijven… zo blijf je vrij in je doen en laten. Prima tip.


Geef een reactie

