ZOMER

Zo, dat was hem dan, de zomer. Vijf hele dagen heeft ie geduurd. Al viel de zomer dit jaar weliswaar in de herfst en was de duur kort, ik heb ervan genoten. Het voelde zowaar een tikkie Australisch, buiten warmer dan binnen. Hoewel in Australië de lagere temperatuur wordt geregeld door de airco en die hebben we hier natuurlijk niet (nodig). Hier krijgen de huizen gewoon geen gelegenheid om op te warmen.

Ik was vanochtend weer akelig vroeg wakker en verheugde me al een klein beetje op een zesde zomerdag. Maar helaas, het is bewolkt en een stuk koeler dan voorgaande dagen. Het zou ook te gek zijn, zo’n lange zomer in de herfst. Maar ik daag de zon uit en heb me in blote kleding gehuld. Misschien voelt ie zich aangesproken en breekt ie straks zomaar door de wolken heen. Er gebeuren gekkere dingen op deze wereld. Ook heb ik ramen en deuren wijd opengezet om de warmte naar binnen te halen. Eigenlijk vind ik het wel frisjes. Zal ik een vest aandoen? Of toch die deur maar weer dicht. Eerst even de buitentemperatuur checken. Brrrrrr, 16 graden maar.

Wacht eens even, misschien is de zon zich rot geschrokken van mijn blote kleding en denkt ie: “oh nee, niet nog een dag naar dat halfgeklede mens kijken, dat kan ik echt niet aan. Waar zijn al die mooie meiden gebleven?”

Nou zon, dat zal ik je vertellen. Al die mooie meiden zijn weer aan het werk of naar school. Je zult het dus met mij moeten doen. Jaja, ik weet het, het blijft behelpen, maar hé, ooit (in een grijs verleden) was ik ook een mooie jonge meid. Of ben je dat vergeten? Ook bezoek van meneer A zeker? Dat is altijd zo’n gemakkelijk excuus als je wat ouder bent. Ja, dat ben jij, zon, jij bent oud. Sterker nog, jij bent zelfs ouder dan oud. Ik daarentegen ben slechts een tikkeltje belegen en vergeleken met jou ben ik nog hartstikke jong. Dus, kom op met je warmte, ik heb het nodig. En ik niet alleen, nee, het hele land heeft behoefte aan meer warmte. We moeten ons tenslotte goed kunnen voorbereiden op de komende winter. Die zal namelijk wel weer meer tijd in beslag nemen dan de drie maanden die ervoor staan. Waarom werken jullie niet wat beter samen? Als ieder zich nou aan de geplande tijd houdt, zijn we allemaal blij. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Ik ga mijn vest aan en de tuindeur dicht doen. En dat is jouw schuld.

15 reacties

  1. Novelle said,

    3 oktober 2011 bij 10:38 AM

    hihihi de zon die is zich rot geschrokken hahahaha ik heb genoten van je conversatie Truitje.

  2. nieuwetrui said,

    3 oktober 2011 bij 1:04 PM

    @Novelle Op dit moment kan ik bij jou geen reactie plaatsen. Hij verdwijnt steeds in het luchtledige.

  3. Novelle said,

    3 oktober 2011 bij 3:16 PM

    ik weet het truitje maar ik weet niet hoe ik het moet oplossen.

  4. Plato said,

    3 oktober 2011 bij 4:45 PM

    Kijk jij maar uit, Trui. Als die jaargetijden nu gaan samenwerken dan grijpen ze jou als eerste bij de halfblote kladden. Die vrouw heeft teveel noten op haar zang, zegt de zon wreed en moedigt de noordenwind aan je te bestoken met ijzige blikken. Gelukkig is het goed schuilen bij WordPress. En zolang de kleur hier nog groen is, is er hoop. Maar ik zou toch maar heel zachies sorry tegen de zon zeggen. Dan weten we zeker dat ie volgend jaar weer terugkomt, de schooi…..dat lieflijke wezen.

  5. Mrs. T. said,

    3 oktober 2011 bij 6:57 PM

    🙂

  6. 4 oktober 2011 bij 7:49 AM

    Dus dat hebben jullie daar aan jou te danken, Trui, dat dat loeder zich gisteren bedacht heeft? Een heel plaatselijke reactie, want bij ons heeft de zon tot aan het eind van de middag geschenen!

    Ik geloof nooit dat ie van jou geschrokken is. Iemand met een “nieuwe” stem die zo lieflijk kan praten en zingen…
    Maar zou je hem vandaag eens proberen te verleiden? Met een zonnebril op misschien?

  7. Trees said,

    4 oktober 2011 bij 11:07 AM

    Ach ja, waar je al niet tegen aan kunt kletsen he…
    Maar heeft ‘zon’ geluisterd gisteren? Nee zeker…
    Hier in België was het heet…
    Maar nu is het echt herfst aan het worden…en ik ga vanmiddag al naar huis want ik ben er ziek van…brrrr

  8. Tina said,

    4 oktober 2011 bij 11:21 AM

    Ik moet zeggen dat ik me gisteren heel triomfantelijk voelde toen ik in oktober op slippers liep. Alsof ik de herfst te slim af was geweest, haha.
    En ik vind dat ze vandaag ook nog best kunnen.
    Met de weerselementen valt helaas niet te praten. Heb het al zo vaak geprobeerd😉
    PS: mooi, nieuw blog heb je hier!

  9. hanneke said,

    4 oktober 2011 bij 12:12 PM

    is het nog goed gekomen???

  10. Loek said,

    5 oktober 2011 bij 2:43 PM

    Het lijkt erop dat je hem ook boos hebt gemaakt.😦 En dat reageert hij af op ons, volgende week dinsdag vliegen we naar cyprus, komen we aan in…………REGEN😦 ik wilde eigenlijk vragen of je het niet een klein beetje goed wil maken met de zon😉 zeg maar tegen hem dat hij niet oud is, maar nog een heel jonge bink! You never know….it just might work!

  11. Het meisje dat het allemaal niet meer snapt! said,

    5 oktober 2011 bij 9:39 PM

    Nou eigenlijk, kan dit helemaal niet.
    Hoewel ik er zelf geen snars van begrijp, is het zonlicht dat wij zien al oud.
    Alsof het licht van de zon drie dagen daarvoor al “geschenen is”.
    Snapt u?
    Ik niet eigenlijk..

    Maar, dit zou dan wel betekenen dat hij helemaal niet geschrokken is van “een oude vrouw” want die zag hij toen helemaal niet.. Tenzij u drie dagen geleden ook al zo buiten liep.

    Ongelooflijk, dat rare zonnestelsel van ons.

  12. inge said,

    6 oktober 2011 bij 8:14 PM

    de zon kan er niks aan doen hoor, die schijnt non stop!!!
    maar die rotwolken daarentegen.. ^^

    ons huisje warmt wel op. trouwens. deze ‘zomer’ hadden we er weinig last van, maar normaliter liggen we hier zomers ’s avonds op bed bij een graadje of 30 binnen #dusdatwasnueenkleinvoordeelvandezeknakezomer

  13. geesjesgedachten said,

    9 oktober 2011 bij 3:35 PM

    Trui, ik zei het al eens eerder, trek dan ook een dikke trui aan!
    De zon was deze zomer daar waar ik niet was, behalve toen ik op Kreta was. (ik wil terug! En wel NU!!!)
    Ik vind het wel een leuk idee om een “moppercategorie” te maken, misschien ga ik dat ook wel doen, het klaart de lucht een beetje.

    Liefs, Geesje

  14. Marja said,

    10 oktober 2011 bij 8:41 PM

    Wat een leuk mopperlogje.


Geef een reactie

