PINK RIBBON VERDIENT ONZE STEUN

In onze tuin, die volledig is beschut, is het momenteel 32 graden. De tuin ligt op het zuiden en biedt om deze tijd van de dag geen mogelijkheid tot in de schaduw zitten. Ik zal maar aannemen dat iedereen begrijpt, dat je daar nu beter niet kunt zitten. Tenzij je gestoofd wenst te worden. Begrijp me goed, ik vind het heerlijk dat het zo warm is, maar ik zal toch nog maar een uurtje wachten met weer buiten zitten. Dat geeft me mooi de gelegenheid voor het schrijven van dit stukje.

Vorige week had ik een winkel gevonden, hier in het Lelycentre, waar ik wat exemplaren van de bundel neer mocht leggen. Vandaag ging ik een door mij besteld artikel ophalen en besloot ik meteen te vragen hoe het ging met de verkoop van de “30 Openbaringen”. Ik hoefde niets te vragen. Bij binnenkomst zag ik meteen dat alle boeken nog steeds op de toonbank lagen. Zo jammer. Hoewel er wel klanten waren geweest, die iets van Pink Ribbon wilden hebben, werd het boek achteloos terzijde geschoven. Nee, geen boek! Hebbedingetjes wilden ze. Van die kleine frutsels, die je aan je tas kunt hangen en waarmee je kunt laten zien dat je het goede doel steunt. Met een boek kun je niet lopen pronken, dat zet je thuis in de boekenkast. Zo ontzettend jammer. Die mensen weten niet wat ze missen.

Borstkanker komt ook in mijn familie voor. Eén van mijn zussen is beide borsten kwijt, (in de jaren negentig nam men het zekere voor het onzekere en werd een borst, bij haar dus alle twee, meteen in zijn geheel verwijderd) maar ze leeft nog. Ook de dochter van mijn broer heeft borstkanker en ondergaat momenteel chemo. Er kan tegenwoordig al veel gedaan worden, maar nog veel te vaak loopt het verkeerd af. Zo ontzettend veel onderzoek is noodzakelijk, maar daar is geld voor nodig. Heel veel geld.

Kom op mensen!  Hebt u het boekje nog niet, bestel het dan nu via mij, Hanneke of verhalenvertellers@live.nl

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: het is een prachtig boek dat beslist een plaatsje in uw boekenkast verdient. Bovendien, dat goede doel hè, dat verdient uw bijdrage.

8 reacties

  1. hanneke said,

    30 september 2011 bij 4:13 PM

    HEAR! HEAR!!

  2. sumi said,

    30 september 2011 bij 4:47 PM

    You’re right! I did it !

  3. Aniek said,

    30 september 2011 bij 6:40 PM

    Daar ben ik het helemaal mee eens!
    Goed gezegd hoor!

    Liefs

  4. Mrs. T. said,

    30 september 2011 bij 7:53 PM

    Ik heb het boek al uit en heb er van genoten. Thanks!

  5. Melody said,

    30 september 2011 bij 10:28 PM

    IK sluit me bij de voorgangsters aan…. amen!

  6. 1 oktober 2011 bij 8:40 PM

    Hoort, hoort, zegt het voort… Ik ben heel blij met het boek en vind het massa’s interessanter dan al die frutsels! Maar ik ga nog wel het Pink Ribbon-tijdschrift kopen.
    Fijn weekend nog!

  7. 2 oktober 2011 bij 3:21 PM

    kopen dus, die bundel! Inmiddels is er een tweede druk.
    Ik ben bezig met een welzijnsorganisatie die het boek misschien als kerstpresentje wil geven aan personeel en vrijwilligers. Hoop dat het gaat lukken. Maar daar meld ik het nioet voor. Ga gerust met het idee aan de haal en probeer iets dergelijks bij eeen bevriende ondernemer voor elkaar te krijgen. En is het pakker voor dit jaar al gevuld? Borstkanker is volgend jaar echt de wereld nog biet uit😉

  8. Trees said,

    2 oktober 2011 bij 11:04 PM

    Ben blij dat ik het boekje heb, het ligt nu bij dochterlief… Prachtige verhalen, sommige meer pakkend als anderen, maar dat is logisch. Mooi dat ik iets daarmee heb bijgedragen aan Pink Ribbon.
    Ook ik ken(de) mensen die borstkanker kregen, 2 daarvan hebben het niet gehaald, 2 zijn nog aan de chemo en 2 zijn er genezen…
    En je hoort het zo ontzettend vaak!


Geef een reactie

