UIT ELKAAR

Vanochtend was het zover: de laatste controle bij mijn topdok. Ik heb slechts tien minuten hoeven wachten en dat was wel eens fijn voor de verandering. Ik denk dat hij vandaag alleen controles na operatie had. Patiënten waren slechts een paar minuten binnen en dat is een goed teken, namelijk, dat de operaties een goed resultaat hadden opgeleverd.

Wat ik zo fijn vind aan mijn dok, is dat hij altijd goed gehumeurd is. Hij straalt zo’n levensvreugd en liefde voor zijn vak uit, dat is een zeldzaamheid in de medische wereld. Ook ik werd weer met een brede glimlach en een warme handdruk verwelkomd en mocht meteen op de filmstoel plaats nemen. Hij haalde het slangetje met de camera tevoorschijn en liet mij de keus, linker of rechter neusgat. Vandaag koos ik de rechterkant. Een beetje variatie is nooit weg, nietwaar. Het is een mooi filmpje geworden, ik kan niet anders zeggen. Mocht ooit iemand een mooi stembandfilmpje nodig hebben, dan is die van mij beschikbaar. Hoewel….ik heb zelf niet eens een kopie gekregen. Hmm, dus misschien is het dan toch niet beschikbaar. Maar het is wel een heel mooi filmpje.

Mijn stembanden zijn schoon. Nog wel wat gezwollen, maar schoon. En daar gingen we voor. Dok is ervan overtuigd dat mijn stem weer helemaal in orde komt, al kan daar nog wel wat tijd overheen gaan. Inderdaad, mijn stembanden moeten nog wennen aan de vrije beweging, na zoveel jaren bezet te zijn geweest. Dok was zo blij met me, dat hij me niet meer wil zien. Hij zei nog wel dat hij me zo’n leuke patiënt vond. En toch geen nieuwe afspraak willen. Zo raar. Maar het is definitief, we zijn uit elkaar, dok en ik.

Bij thuiskomst heb ik meteen koffie gemaakt, manlief heeft het laatste stukje van mijn verjaardagstaart in tweeën gesneden en we hebben gevierd, dat ik er helemaal klaar mee ben. Na twee dagen was de taart nog net zo lekker als toen ie maandag vers bij de bakker vandaan kwam. Ja, we hebben, naast een topdok, ook nog eens een topbakker. Ja, dit dorp heeft zijn eigen toppers.

9 reacties

  1. hanneke said,

    28 september 2011 bij 1:41 PM

    helemaal top, trui!
    en nu maar werken aan je zangcarrriere, ik kan niet wachten op een nieuwe topper!

  2. sumi said,

    28 september 2011 bij 4:59 PM

    Wij zoeken (bijna) elke dag iets om te vieren en dat is best leuk!🙂 Vrijdag was mijn ex-schoonzusje jarig, zaterdag was het mooi weer, zondag was een neefje jarig, maandag was jij jarig, gisteren waren mijn vroegere vriendinnetjes jarig (Joke en Rietje, weet je nog?) en vandaag heb jij goed bericht gekregen en morgen vieren we, denk ik, dat het 29 september 2011 is, want die dag maak je tenslotte maar 1x in je leven mee! Een soort hersengymnastiek, blijf je jong bij. Het is alleen slecht voor je lijn😦 , dus doen we het maar niet elke dag. XXX

  3. Mrs. T. said,

    28 september 2011 bij 7:36 PM

    Hoeze, wat fijn!!!

  4. platoonline said,

    28 september 2011 bij 9:17 PM

    Gefeliciteerd met die schone keel. Een pracht resultaat. En nu? Langzaam opbouwen en rustig aan wat meer praten? Hoe dan ook, fijn dat het allemaal weer goed komt.

  5. 29 september 2011 bij 2:21 PM

    Het zal een hele geruststelling voor je zijn, dat alles nu achter de rug is. Alsof of je opnieuw met je stem mag beginnen. Ik ben blij voor je dat alles goed is gegaan en niet meer terug hoeft naar je dok, hoe vriendelijk de man ook is.

    Gistermiddag ben ik met mijn vader mee naar het ziekenhuis geweest voor een darmonderzoek. De arts, die ook de operatie heeft gedaan, is ook al zo’n vriendelijk man. Tegenwoordig valt dat blijkbaar toch op, dat er ookaardige mensen in de zorg werken. Eigenlijk de omgekeerde wereld toch? Sterkte met de verdere ontwikkeling van je stem!
    liefs,

  6. Novelle said,

    1 oktober 2011 bij 6:54 PM

    En je hebt het weer top beschreven Trui!!!

  7. Trees said,

    2 oktober 2011 bij 11:09 PM

    Wat fijn dat het allemaal goed is gegaan! Nu rustig aan helemaal herstellen dus… Zal wel wennen zijn als je stem straks echt anders zal klinken. Neem er van mij nog maar een stuk taart op😉

  8. geesjesgedachten said,

    9 oktober 2011 bij 3:39 PM

    Wat fijn voor je! Wel een beetje jammer dat je nu niet meer kunt genieten van de dokter zijn goede humeur, maar “meneer Trui” is ook een lieverd (ik zag het in Emmen en in Arnhem, dusss.) geniet daar maar van Trui.

  9. Aline said,

    15 oktober 2011 bij 3:43 PM

    Jeetje maar dat is geen slecht nieuws dat is goed nieuws muts…😉 Ik schrok van deze titel ja… ik dacht nee dat kan niet, maar oef je bedoelde de dokter…


Geef een reactie

