FEESTJE???

 

“Hoe lang zal ik doen?”

“Gewoon, een half uurtje. Dat moet toch genoeg zijn?”

We staan op de parkeerplaats in het centrum van Lelystad. Ik dacht dat we alleen even boodschappen bij Appie gingen doen.

“Moeten we het dorp dan niet in?”, vraagt manlief.

“Waarvoor dan?”

“Voor je verjaardag, een cadeautje uitzoeken.”

Mijn verjaardag, daar had ik nog geen seconde aan gedacht. Tegenwoordig concentreer ik me op 1 ding per keer. Ik kan niet multitasken en ik kan niet multidenken.  Het laatste waar ik mee bezig ben geweest, was fysio, gisteren. Maar a.s. maandag word ik 64, een bejaarde dame. Bijna. Want, hoewel mijn lijf het regelmatig laat afweten, in mijn hoofd ben ik verre van bejaard. Een cadeautje dus.

“Daar heb ik nog niet aan gedacht. Waar moet ik naar kijken dan?”

Verbaasd kijkt manlief me aan.

“Je hebt toch zeker wel aan je verjaardag gedacht?”

Daar gaan we weer. Natuurlijk weet ik dat 26 september de datum is dat ik jarig ben, maar het was steeds nog zo ver weg. Nu is het opeens nog maar drie nachtjes slapen en eerlijk gezegd, heb ik er niet zo veel zin in. De laatste operatie heeft er flink ingehakt. De narcose lijkt nog steeds niet geheel uit mijn lichaam verdwenen. Ik ben moe als ik opsta en moeier als ik naar bed ga.

“Ja, als ooit komend, ergens in september.”

“We lopen wel een rondje en zien wel wat we tegenkomen, oké?”

Ik knik ter bevestiging, maar heb geen flauw idee waar ik naar zou moeten kijken. Ik heb eigenlijk geen echte wensen. Ja, een one way ticket naar Australie, maar dat zit er waarschijnlijk niet in.

Na een rondje zonder succes door het dorp, doen we de boodschappen bij Appie. Op de terugweg naar huis wil manlief langs de bakker. Een taart bestellen. Een taart betekent meestal veel visite. Ik slik en besef dat ik er niet onderuit kom, mijn verjaardag moet gevierd worden. Dat is misschien wel een beetje mijn eigen schuld, want na alle ellende vorig jaar heb ik geroepen, dat je elke gelegenheid om een feestje te vieren, moet aangrijpen. Het leven zit nou eenmaal raar in elkaar en kan zomaar opeens afgelopen zijn.

Maandag. Jarig. Feestje. Dus. Joepie!!!

 —

 

8 reacties

  1. hanneke said,

    23 september 2011 bij 2:53 PM

    dat kan ik alleen maar onderschrijven: feestjes MOET je vieren. dus Trui laat het over je heen komen, geniet van al die lieve mensen om je heen. je zult zien dat je er energie van krijgt.
    alvast een hele fijne verjaardag gewenst!!

  2. Mrs. T. said,

    23 september 2011 bij 6:46 PM

    Mijn oma zei ook: vier wat je kunt vieren! Echt doen hoor. En alvast een heel mooie verjaardag toegewenst.

  3. Polderkolder said,

    24 september 2011 bij 9:48 AM

    Dankjewel voor je reactie op mijn blog. Ik hoop dat je toch een bijzondere dag hebt maandag a.s.; alvast gefeliciteerd!

  4. 24 september 2011 bij 3:37 PM

    Ik ben het in die zin eens met de uitspraak ‘feestjes moet je vieren’ dat je de wijze van vieren 100% zelf moet (mag) invullen…. het vieren heeft niets te maken met het aantal mensen maar met de kwaliteit van het gevoel dat je hebt tijdings de viering, vind ik althans wel, ieder ander amag het uiteraard met mij oneens zijn.

    Ik hoop je maandag niet te vergeten maar ik wens je nu alvast wel dat gevoel toe dat jij het liefste wilt!

  5. Novelle said,

    24 september 2011 bij 7:00 PM

    truitje je verjaardag vieren moet doorgaan en zelf gewoon rustig aan doen.Laat een ander maar eventjes sjouwen hahahah.Morgen word mijn mijn dochter 32 jaar dus zij is een dag eerder jarig als jij…wat vliegt de tijd niet waar.Ik ga er morgen van genieten en doe jij dat ook maar gezellig een nachtje later.Alvast van harte gefeliciteerd hoor.

  6. 24 september 2011 bij 10:29 PM

    Er zijn vast genoeg vrijwilligers om je te helpen. Als ze je hulp aanbied, gewoon aanpakken, want ook daar doe je dierbaren een plezier mee. Ik wens je een gezellige verjaardag toe, met veel aandacht en energie.

    Alvast van harte!

  7. inge said,

    25 september 2011 bij 10:31 PM

    dat het maar een fijn feestje mag worden ^^ en alvast van harte! XXX

  8. platoonline said,

    28 september 2011 bij 9:12 PM

    Beetje laat, maar gefeliciteerd Trui. Moge je nieuwe jaar een pracht jaar worden zonder medische problemen. Dat wens ik je toe.


Geef een reactie

