ZONDAG DUS – 2

Het ging goed, het voorlezen. Echt goed. Vind ik zelf dan, hè. Er was bij het lezen maar één klein minpuntje, ik kon het publiek niet aankijken. Ja, ik kon het wel natuurlijk, maar ik deed het niet. In een gewoon gesprek is mijn stem echt nog niet goed, maar het voorlezen vereist een duidelijke goed verstaanbare stem. Daar was ik zo op gefocust dat mijn blik op het papier gericht bleef. Er was even geen ruimte om contact te zoeken met het publiek. Ondanks dat ging het goed en werd mijn verhaal ook nog eens goed ontvangen. Had ik gezegd dat mijn verhaal een heel klein beetje ondeugend was? Dat was een vergissing. Vergeleken met andere dingen die ik zondag gehoord heb, had mijn verhaal zonder problemen op de zondagschool voorgelezen kunnen worden.

Het was trouwens een heel gezellige gebeurtenis, die plaatsvond in een mooie ruime zaal in De Engel in Houten. Een aantal mensen kende ik al van vorige keren, maar deze keer was extra speciaal. Begin dit jaar, eigenlijk een paar dagen te laat, had ik Hanneke getipt voor deze bundel, ik wist zeker dat haar verhaal goed gekeurd zou worden. Ze mocht gelukkig nog meedoen en ik kreeg gelijk, haar verhaal werd goed gekeurd. Hanneke was er dus ook bij zondag, samen met meneer Hanneke. En extra extra speciaal werd het door de aanwezigheid van mijn jongste zoon en zijn vriendin. Eveneens op aanraden van mij, had vriendin ook meegedaan en ook haar verhaal werd goed gekeurd. Heel erg leuk dus. Ja, ik weet wel wie ik moet tippen.:-)

Manlief, zoon en meneer Hanneke hielden zich echter meer bezig met de voetbalwedstrijden die deze middag gespeeld moesten worden. Maar ze letten wel op, toen ik aan de beurt was om voor te lezen. Zeiden ze.

Kortom, het was een zeer geslaagde dag. En mocht u nu denken: ik wil ook dat boek hebben, dan kan dat makkelijk geregeld worden. U kunt het aan mij of aan Hanneke laten weten, maar u kunt ook zelf een mail sturen naar: verhalenvertellers@live.nl . Het boek kost slechts € 10 en de opbrengst gaat naar Pink Ribbon. U krijgt dus niet alleen een mooi boek met 30 verschillende verhalen in huis, u steunt ook nog eens een buitengewoon goed doel.

Wat wil een mens nog meer?

8 reacties

  1. hanneke said,

    20 september 2011 bij 11:55 AM

    wat wil je nog meer: trui op volle sterkte, een iets ondeugender verhaal voorlezend, terwijl ze het publiek aankijkt…..
    wat moet dat mooi zijn.
    Volgend jaar dan maar?

  2. Mrs. T. said,

    20 september 2011 bij 8:25 PM

    Ik kreeg het boek vandaag thuis. Ben erg benieuwd. Ga je mij ook tippen als er weer een verhaal ingeleverd kan worden.😉

  3. 20 september 2011 bij 8:27 PM

    Van harte gefeliciteerd met je verhaal in het boekje! Vanmiddag heb ik het ontvangen van Hanneke. (Sorry, dat ik het niet bij jullie allebei besteld hebt.)

    Geweldig dat je je verhaal zo goed hebt voorgelezen. Liever nog had je het publiek aangekeken, dat snap ik, maar gezien de omstandigheden mag je méér dan tevreden over jezelf zijn!

    Succes met de verkoop van je boekje.

  4. 21 september 2011 bij 5:19 PM

    Heb het boekje gisteren ontvangen via Hanneke. Prachtig verhaal van haar. Het verhaal van jou is ook goed…heb het wel 3 keer moeten lezen… Nu op naar een echt boek he, of heb je die al geschreven?
    Liefs, Trees

  5. Theo said,

    21 september 2011 bij 7:31 PM

    Was helemaal top afgelopen zondag en je tips blijken dus goud waard😉 Vrijdag krijg ik de tweede druk in huis en er zijn nu al 30 winkels die het (gaan) verkopen.

  6. Aline said,

    21 september 2011 bij 9:05 PM

    Geweldig een boek met en jou en Hanneke erin… wat wil een lezer nog meer…😉

  7. geesjesgedachten said,

    22 september 2011 bij 1:06 AM

    Lieve Trui,
    Ik kreeg het boek via de post van Hanneke, als een grote verrassing.
    De komende dagen ga ik op de camping elke dag een verhaal lezen.

    Ik ben weer terug van Kreta, ik ben nog erg moe (zie mijn laatste log).
    Daarom schrijf ik zelf nog niet veel, lezen bij velen doe ik wel. heel af en toe reageer ik.

    Bedankt voor je lieve mail !!!!!

  8. sumi said,

    22 september 2011 bij 10:16 PM

    Had ik het boek niet al besteld bij jou? Volgens mij wel! En anders doe ik het bij deze🙂 . A d’r verhaal ben ik ook benieuwd naar. X


Geef een reactie

