SIMPEL

 

—–

Vandaag een datum met twee gezichten. Aan de ene kant het verschrikkelijke gebeuren tien jaar geleden. Ik hoef dat niet met woorden te beschrijven, iedereen weet waar ik het over heb. Aan de andere kant, eveneens precies tien jaar geleden, was daar de feestelijke opening van het kantoor van manlief. Deze opening verliep door de gebeurtenissen in Amerika minder feestelijk dan de bedoeling was. Drie jaar geleden is er binnen de familie toch een heuglijk feit aan deze datum toegevoegd, namelijk het huwelijk van zoon J en dil S. Het leven gaat zoals het gaat en wat is er mooier dan aan een negatieve datum een positieve draai te geven?

Iets heel anders dan.

Weblog ligt er nu al weken uit en er is nog steeds niet bekend wanneer daar weer geblogd kan worden. En ik had zoveel te vertellen. Het ging juist zo goed met mijn arm en schouder! Bovendien kreeg ik tijdens mijn laatste controle bij de KNO arts een vervelend extraatje. Jawel, een derde poliep. Deze bevond zich onderin aan de achterkant van mijn stembanden. Op het filmpje dat dok ter controle maakte, was duidelijk te zien hoe een bobbeltje, met daar bovenop een zich als ballonnetje opblazend verlengstuk, omhoog kwam. BALEN! Op drie oktober zou ik geopereerd kunnen worden. Ik had deze informatie nog maar net doorgegeven aan zonen en zussen, toen ik een telefoontje kreeg uit het ziekenhuis. Het kon meteen de volgende maandag al! Even schrikken, maar toch meteen “ja” gezegd. In zes maanden tijd zijn er dus drie grote poliepen van mijn stembanden verwijderd. En het is niet eens als bijzonder nieuws bij Hart van Nederland of RTL Boulevard ter sprake gebracht. Voor de vierde keer dit jaar moet ik weer leren praten en eerlijk gezegd, ik vind dat steeds moeilijker worden. Ik heb echter geen keus.

Volgende week zondag is de presentatie van de nieuwe bundel verhalen met als titel “30 Openbaringen”. De bedoeling was/is dat ik daar een stukje ga voorlezen. Is mijn stem dan al zo ver, dat ik dat ook kan? Nu nog steeds een vraag, maar ik heb nog een week om dat een weet te maken.  

Om mijn ei kwijt te kunnen, heb ik een nieuw weblog aangemaakt hier bij wordpress. Dat klinkt heel snel en simpel, maar dat was het echt niet. Nog steeds is het niet zoals ik wil en ik ben er toch zeker twee dagen mee aan het stoeien geweest. Hoewel Engels in principe geen probleem is voor me, had ik aangegeven Nederlands als voertaal te willen. Dat vinden ze daar prima, alleen vergeten ze de belangrijkste dingen om te zetten naar het Nederlands, dus heb ik een fifty-fifty taalgebruik. Buitengewoon irritant. Ik zou het fijn vinden als reacties gewoon verschijnen zonder dat ik ze hoef te keuren. En dat er dan aan de zijkant zo’n kolommetje staat waar je de laatste reacties kunt zien. Ook de tekst: plaats een reactie, zou ik wel fijn vinden. Helaas, geen idee hoe ik die dingen voor elkaar moet krijgen. Bovendien kan ik niet eens onder mijn eigen naam bloggen hier. Te gek voor woorden, want hoeveel Truien zijn er nou helemaal? Nu ben ik dus veranderd in nieuwetrui. Ouwetrui vond ik niet zo geslaagd. Hopelijk is weblog snel weer bruikbaar en is dit log slechts tijdelijk. Want, al roept iedereen dat het zo simpel is om een nieuw weblog aan te maken, geloof mij, dat is het niet.

Of ik ben zelfs te simpel voor simpel.

 —–

7 reacties

  1. klenckie said,

    11 september 2011 bij 12:13 PM

    Zie je wel dat je het kan xxx

  2. Aline said,

    11 september 2011 bij 1:41 PM

    Zette ik mijn reactie net bij dat andere logje neer, je ziet het iedereen is nog een beetje aan het stoeien, met nieuwe blogs… Succes en beterschap…😀

  3. Melody said,

    11 september 2011 bij 1:46 PM

    Door de bocht…schoot ik bij je binnen ;-))

  4. vlindertjuh1 said,

    12 september 2011 bij 8:55 PM

    Als je ingelogd bent, dan naar instellingen –> reacties dan kun je instellen of je de reactie die geplaatst wordt eerst modereerd voordat ie zichtbaar wordt op je blog😉

  5. Novelle said,

    12 september 2011 bij 9:02 PM

    tjonge Truitje jij maakt wat mee.Sterkte bij je vierde opeatie aan je stembanden.En gefeliciteerd met het uitkomen van je bundel 30 openbaringen.
    goede moed houden hoor!

  6. 12 september 2011 bij 9:02 PM

    Volgens mij hoef je maar 1x van een persoon de reactie goed te keuren en doet ie het de volgende keren uit zichzelf.
    Het is idd wennen een nieuw blog, maar kijk eens hoever je al gekomen bent! Een ander zit nog stilletjes af te wachten en jij bent meteen aan de slag gegaan!

    Wat een teleurstelling voor je, die derde poliep. Hopelijk wordt dit je laatste operatie. Ik zal voor je duimen. Heel veel sterkte en beterschap! Hou je taai.

    Ik voeg je toe aan mijn blogroll!

  7. Xander said,

    12 september 2011 bij 9:09 PM

    Toch alweer een heel verhaal op je scherm gekregen.
    Ik hoop wel dat het nu de laatste Pollepel is want zow is het wel mooi geweest.
    ik kan niet bij de presentatie zijn, jammer hoor. maar ik heb dan ook een goede reden, ik moet de DamtotDam loop doen.
    rustig aan met je stem anders heb je er volgende week niets meer aan en dan heb je hem nodig.

    Dikke XXX


Geef een reactie

