GRIJS EN WIT

Binnen brandt de kachel en buiten woedt een sneeuwstorm. Nou ja, dat is misschien wat overdreven, maar het sneeuwt. En het waait hard. Dat lijkt dus wel op een sneeuwstorm. Toch? Gelukkig voel ik me een stuk beter dan vorige week. Het helpt al enorm dat de maagpijn weg is. Af en toe heb ik nog de neiging me de longen uit het lijf te hoesten, maar daar is mee te leven. Kortom, het gaat de goede kant op. Nu alleen het weer nog.

Ik kan er niets aan doen, maar ik ben nou eenmaal een mooiweermens. Ik vind de kou helemaal niks. Als die eenmaal in je botten is gekropen, krijg je hem er niet meer uit.

Jeetje, ik kijk net even naar buiten en zie witte sneeuwgordijnen langs waaien. Dit is echt meer dan een simpel sneeuwbuitje, het is gewoon een storm. Een sneeuwstorm. Dus.

Van schrik beginnen mijn tanden te klapperen. Die denken: sneeuw is kou en kou is klapperen. Geen zorgen, ze zitten vast.

Hopelijk gaat dit niet al te lang duren, anders is de hele wereld binnen de kortste keren bedekt met een witte deken. Nou vind ik een deken wel prettig als het koud is, maar ik houd niet zo van witte dekens. Lakens ja, die mogen wit zijn. Dekens horen een prettige warme kleur te hebben. Ik heb geen idee waar het met dit log heen moet, het begint inmiddels een beetje op onzin te lijken, geloof ik. Rustig maar, ik zei dat het de goede kant opging met me, ik heb niet gezegd dat ik (weer) volkomen in orde was. Een tikkeltje gestoord is het nog wel daar boven in mijn hoofd. Ja, daar, boven die klapperende tanden. Dat komt doordat daar een grijze massa zit en geen witte massa. Grijs en wit, dat klikt niet. Ze begrijpen elkaar gewoon niet zo goed.

Ik ga mijn thee maar opdrinken.

8 reacties

  1. ingeding said,

    20 januari 2013 at 7:32 PM

    sneeuwjacht heette het. en later sneeuwdrift. volgens weeronline. en eh, ik ben ook meer een mooiweermens, dus ik snap wel. ^^

  2. Mrs. T. said,

    20 januari 2013 at 8:41 PM

    Ik was zo blij dat alle wegen en fietspaden weer goed begaanbaar waren, maar nu … :-(

  3. 20 januari 2013 at 10:21 PM

    Een béétje sneuw vind ik niet zo’n probleem, maar vele centimeters dik, nou nee dank je. En dan mogen Man en Kind morgen weer naar het werk en school door die witte zooi. Altijd maar weer afwachten of ze ongeschonden de voordeur weer halen. Maar zo vanachter het raam is het een mooi gezicht. Een ding is zeker: ooit smelt het weg!

  4. hannekelive said,

    21 januari 2013 at 2:12 PM

    een tikkeltje gestoord… ja hoor: weer helemaal de oude!

  5. Regina said,

    21 januari 2013 at 9:25 PM

    En grijs en wit is het. Maar als ik het goed begrijp moeten we nog even tot en met het weekend. En dan dooi. Ben benieuwd.
    Fijn trouwens dat je je weer beter voelt!

  6. rietepietz said,

    21 januari 2013 at 9:53 PM

    Nou de sneeuw is hier anders ook in álle tinten wit en grijs te vinden, tot bijna zwart waar het verkeer en de pekel het wit wel klein krijgen !
    Helaas, in stedelijk gebied is sneeuw maar héél kort wit !
    Fijn dat het weer iets beter gaat met je !

  7. Cin said,

    22 januari 2013 at 1:05 PM

    Niet ieder mens kan een winterliefhebber zijn

  8. zegdanniets said,

    22 januari 2013 at 2:04 PM

    Het is zo mooi en leuk die sneeuw.
    Nog een paar weekjes en dan word het al weer voorjaar. nog even volhouden dus.

    xxx


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

